Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
NecroKga | 2013-01-05 14:13 | |
![]() | Döp om inlägget till "Hur konservativ är Du? ".... Smaken är som baken. | |
Senta-64 - Ej medlem längre | 2013-01-05 14:54 | |
![]() | ..kanske det inte vore en så dum ide och omformulera frågan.Har du ett konservativt eller liberalt "tänk" kring tatueringar? Jag frågade mest män och killar för det var av dem jag ville höra hur attraktionshöjande de tycker att det är.Eller om de tycker att det förfular.Det har ju trots allt konstaterats att män använder synintrycket mer än kvinnor vad gäller attraktion och erotik..kvinnor attraheras mer av vad hon hör,hörselsinnet,än vad hon ser.Med detta vill jag säga att självklart tittar kvinnor o attraheras och män lyssnar och attreheras,men det finns en liten skillnad,om än så subtil. Nästa tråd får handla om tatuerade män och vad tjejer ,kvinnor tycker. | |
Bitte - Administratör | 2013-01-05 15:00 | |
![]() | Eller så tittar man i alla andra tatueringstrådar som redan finns ;) I dag är det väl så att det är rätt vanligt med tatueringar på både kvinnor och män och man ser det som ett smycke, och jag är varken WT förortsbarbie eller nått annat fördomsfullt som vi tatuerade visst kallas för.. Fördomar måste vara det mest inskränkta tänket som finns varför inte bara vara öppen och se människor för vad de faktiskt är ,, dvs människor Bitte | |
syjo - Ej medlem längre | 2013-01-05 15:20 | |
![]() | Bitte. hm om man vill att vi ska se människor för vad dom är och inte hur dom ser ut kan man tycka att det är meningslöst att utsätta sig för smärtan för att få en tatuering? För övrigt så gäller väl ordspråket "Allt klär en skönhet och inget missklär en ful". Vilket också säger att det är meningslöst att utsätta sig för smärtan för att få en tatuering. | |
teamgrens | 2013-01-05 15:21 | |
![]() | titti: Satan vad du generaliserar. Inte dem med högsta betyg som tatuerar sig? Vad är det för påhopp? Som om man skulle vara mer dum i huvudet om man tatuerar sig? Dessutom har du ingen aning om hur många av dessa högutbildade som faktiskt har tatuerat sig. Alla har olika smak och det är mycket bra. Jag har inget problem med varken tjejer eller killar med tatueringar. Sen finns det många tatueringar jag inte gillar, likadant med placeringen av dessa. Jag har en kreation i svanken som täcker 1/4 av ryggen. Jag är super nöjd och den betyder något för mig. Jag tycker det är härligt med människor som vågar vara annorlunda och inte måste vara så förbaskat politisktkorrekta hela tiden. | |
Gunilla _ | 2013-01-05 15:22 | |
![]() | Det gör ju inte ens ont. Värre att slå sig på tummen när man snickrar då. För att inte tala om att gå till tandhygienisten... >.< | |
Måns_E | 2013-01-05 15:27 | |
![]() | Hm, i vissa läger så är det nog mer politiskt korrekt att tatuera sig :) | |
teamgrens | 2013-01-05 15:49 | |
![]() | ja det går ju att tolka så. =) Tänkte ju inte på det viset. Dock går inte min att koppla samman med det. =) | |
Senta-64 - Ej medlem längre | 2013-01-05 15:50 | |
![]() | Det dks tydligen göra mest ont(om drt nu smärtar alls)på typ fötterna och revbenen och uppe vid nackkotan.Har någon tatuerat fotsulan..går det ens? ..jag menar..hur det ska få chans till läkning om man hela tiden går på den..i hålfoten kanske det skulle gå? Fniss..skulle vara kul med någon liten väl vald överraskande grej där..;D | |
slånbär | 2013-01-05 15:52 | |
![]() | Byt då ut ordet tatuerade mot tex rödhåriga, tjejer med glasögon eller varför inte invandrartjejer och se hur snabbt tråden hade stängts då? Varför? jo för att det faktiskt handlar om fördomar mot en hel grupp av människor med olika bakgrunder, samhällsnivåer, yrken osv som har en sak gemensamt-dom är tatuerade, rödhåriga, bär glasögon eller är från ett annat land. Det är en sak att säga att man tycker det är snyggt eller fult men att sätta en massa stämplar och påståenden om dessa människor är inget annat än elaka fördomar. Ttiittis inlägg tex där hon skriver att det är en viss grupp som tatuerar sig och dessutom är lågutbildade, ointelligenta och underklass visar ju bara hur jäkla dumt det är. Om jag då i gengäld skulle påstå att Kristna människor är viljelösa, ointelligenta, osjälvständiga människor som bara vill ha en ledare att följa så dom slipper ta eget ansvar för sitt liv och sina handlingar hur skulle det uppfattas? Jo som väldigt kränkande och fördomsfullt eftersom jag då klumpar ihop en massa människor av olika bakgrund, kulturer, hemförhållanden, samhällsklass, osv i en enda grupp bara för att dom har en enda sak gemensamt. Eller hundöras inlägg kl 12.21 som jag verkligen hoppas bara var ett skämt eller alla andra som skriver elakheter som ni säkert vet är fördomar men ändå verkar vara stolta över. Det blir helt enkelt fel och är bara elakt och okunnigt och säger mer om dom som yttrar sig på detta sätt än dom som så att säga är målgruppen. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-05 16:01 | |
![]() | Vad det gäller tatueringar är jag inte alls pk, för jag följer inte med kärringströmmen och kladdar dit någon liten gaddning bara för att. Särskilt konservativ eller fördomsfull behöver man inte heller vara för att tycka att det är smålöjligt och många gånger fult. Jag känner mycket mer värme och accepterar ärr, brännskador och andra defekter på kroppen. Min älskade kunde få se ut som Ringaren i Notre-Dame men jag tycker inte att tatueringar är vackert och sexigt. Det tycker inte min man heller. | |
Hammer_70 | 2013-01-05 16:01 | |
![]() | otroligt sexigt med tattisar på tjejer øverallt på kroppen. Fast en stor fjæril mellan brøsten som enda tat. er otroligt fult som ex. | |
syjo - Ej medlem längre | 2013-01-05 16:02 | |
![]() | Det finns ingen forskning på hur hur farligt det är för hälsan på lång sikt med en massa tatueringar. Det finns fortfarande en massa skit i färgerna som är farliga. Av den anledningen kan jag tycka att det inte är så smart att tatuera sig. | |
uffew | 2013-01-05 16:03 | |
![]() | Bra skrivet slånbär. Vissa som i andra trådar tycker man ska arbeta bort stereotypa bilder som i denna tråden verkligen stämplar andra människor. Senta- jag har en del gaddningar och insidan av överarmen kändes som tusan. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-05 16:04 | |
![]() | helt fel slånbär,en bra bit in på 1900-talet så var det bara kåkfarare och sjömän som tatuerade sig | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-05 16:05 | |
![]() | in på 70-talet tom | |
slånbär | 2013-01-05 16:08 | |
![]() | ttiittii vi talar nutid nu eller hur? Så vad är det som är helt fel? Det där om att alla Kristna är viljelösa och osjälvständiga? Nej det kan inte var möjligt? Jag tror att du är från en viss grupp av människor som är på precis samma sätt oavsett var i världen ni kommer ifrån.För så var det ju på artonhundratalet. Eller vänta nu.....det där räknas som en fördom eller hur? | |
limpan__2 | 2013-01-05 16:15 | |
![]() | Om vi talar om WT är väl kvinnor som har mer i flerbarnstillägg än i lön ett bättre kriterium än huruvida de är tatuerade eller ej? Bor de dessutom i glesbyggd, umgås med missbrukare och kör buss blir tecknen bara än tydligare. I sakfrågan tycker jag att tatueringar kan vara snygga, men det är rätt få som står sig över tid. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-05 16:18 | |
![]() | slånbär,det står i Bibeln att ni icke kristna ska tro det att kristna är idioter så det är ok.så då måste det vara så då limpan att alla som gaddar sig har taskig framförhållning | |
Måns_E | 2013-01-05 16:19 | |
![]() | Men slånbär, att tatuera sig är ju ett aktivt val, det kan man ju inte riktigt säga att rödhåriga invandrartjejer med synfel är? Sedan så väljer väl många att tatuera sig för att uttrycka något? Det kanske helt enkelt uppfattas på ett annat sätt hos många? Och det kan väl inte vara hela världen om då även dessa får yttra sig i en tråd som handlar just om vad man tycker om tatueringar? Jag tycker inte att det är snyggt, och jag tycker inte att någon blir mer attraktiv av det. Men jag är också medveten om att det även finns en hel del vettiga människor som tatuerar sig, de har väl helt enkelt bara en annan smak än jag. | |