Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-07 15:17 | |
![]() | Jag vet precis vad det innebär, undrade mest över appliceringen på den här diskussionen. Och står fast vid att sammanhanget avgör allvaret/intentionen/tolk ningen. | |
| BlackMirror | 2013-01-07 15:19 | |
![]() | Snacka inte skit om aspergers nu. Jag tycker att det är lite charmigt. ;) | |
| okynnespåse - Ej medlem längre | 2013-01-07 16:07 | |
![]() | Krysopras, du läste lite för bokstavligt vad jag skrev. Kika lite mellan raderna. Ja, jag vet att texten ryms på en rad - det är bara ett uttryck. | |
| leftwing | 2013-01-07 16:28 | |
![]() | varför reagerar ingen på det faktum att snutar stjäler folks värdesaker på en polisstation,,,,,, men uttrycket skjut en snut lev o njut | |
| corlini | 2013-01-07 17:24 | |
![]() | själv har jag en teori om att poliser är personer som har klent självförtroende och söker en bestämmande roll där de får stå i fucus och domdera över andra för att leva ut och känna sig kompletta och behövda. personer med otroligt kontrollbehov som mår dåligt när rutiner och scheman bryts och ballar ur under improvisation och inte klarar tillsägelser. är det inte så att skiljsmässor, hustrumisshandel, självmord, alkoholism osv är kraftigt överrepresenterat inom just poliskåren? nä, spontant kan jag bara säga - usch vilket folk. | |
| slånbär | 2013-01-07 17:29 | |
![]() | corlini- du har många teorier och frågor men ingen direkt grund för det du säger verkar det som. | |
| limpan__2 | 2013-01-07 17:40 | |
![]() | Är det inte sånt man brukar säga om hästägare (eller i alla fall ryttare) med? Det om makt och kontrollbehovet alltså. | |
| krysopras | 2013-01-07 17:58 | |
![]() | jonisk, människor med Aspergers kan ibland inte förstå kontext så som den är avsedd att förstås. Jag tycker också att sammanhanget är avgörande, men alla uppfattar inte sammanhanget likadant. Tror någon att uttrycket "skjut en snut" på ett diskussionsforum innebär en uppmaning till den som läser inlägget att faktiskt skjuta en polis så är det förstås sorgligt, men alternativet, att anpassa allt man skriver efter möjligheten att någon läsare lider av någon neuropsykiatrisk åkomma, är ohållbart. | |
| slånbär | 2013-01-07 18:02 | |
![]() | Limpan-nu när du säger det så tror jag att det var bland hästägare och ryttare som där med hustrumisshandel, självmord, alkoholism och skilsmässor var överrepresenterat....tror att jag har läst det nånstans, nångång, eller så hörde jag någon som hade hört det. nä, spontant kan jag bara säga - usch vilket folk. | |
| leftwing | 2013-01-07 18:02 | |
![]() | poliskåren är den som har högst antal självmord, alla yrkeskategorier enl statistik, undrar varför,,, | |
| krysopras | 2013-01-07 18:03 | |
![]() | Jag är inte helförtjust i poliser, jag tycker de borde ha längre utbildning. De handskas med människors liv, ofta bokstavligen. Det verkar snedrekryteras en hel del som bara vill köra bil fort uttav helvitte och få packa pickadoll. Med en längre, mer teoretisk utbildning, skulle kanske den typen av aspiranter avskräckas från att aspirera. Därmed inte sagt att det inte finns en mängd väldigt bra poliser. | |
| slånbär | 2013-01-07 18:05 | |
![]() | om man nu vill generalisera utan saklig grund så kan man ju skriva vad som helst egentligen. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-07 18:05 | |
![]() | Krysopras>> som jag sa, jag vet vad Aspergers innebär. Och menar inte heller att allt ska anpassas. Men jag tycker att kommentaren, i en diskussion om poliskåren, är osmaklig och obehaglig och tyder på taskig bildning. | |
| leftwing | 2013-01-07 18:05 | |
![]() | corlini, kan bara hålla med det du skrivit | |
| krysopras | 2013-01-07 18:06 | |
![]() | leftwing, jag vet inte om det stämmer med självmorden, men en orsak jag kan tänka mig är tillgången till tjänstevapen. Det ihop med en föreställning (som man kan hoppas är på utdöende) om att man ska vara stark och tyst och "manlig" kan nog tippa en del över kanten. Mycket fruktansvärda saker får de se och uppleva i sitt arbete. | |
| Bitte - Administratör | 2013-01-07 18:11 | |
![]() | leftwing länk till källan Bitte | |
| krysopras | 2013-01-07 18:14 | |
![]() | Slånis, polisutbildningen är 2 (2,5) år lång, det är enl min mening en kort utbildning, det är väl inte osakligt att hävda det? Att poliser misslyckas i trafiken på ett kanske ganska olämpligt vis kunde man läsa om förut i vintras, bl a här: www.svd.se/nyheter/i...72 0030.svd Inte så osakligt det heller, kanske? | |
| limpan__2 | 2013-01-07 18:15 | |
![]() | Istället för spekulation finns det statistik, läkare verkar vara den yrkesgrupp som sticker ut (och då främst kvinnliga läkare). Självmord medelst skjutvapen är för övrigt en väldigt ovanlig metod. ki.se/ki/jsp/polopol...5& amp;l=sv | |
| slånbär | 2013-01-07 18:29 | |
![]() | Det är inte osakligt alls om man samtidigt inte skriver att man tror att det är så och inte ser till att visa på fakta och bakgrund till det man påstår. Kan mycket väl stämma det corlini skriver men oavsett så är det en grov generalisering om man inte samtidigt kan uppvisa lite fakta. | |
| krysopras | 2013-01-07 20:46 | |
![]() | Självmord medelst skjutvapen är dock mycket vanligare bland dem som har ständig tillgång till skjutvapen än bland dem som aldrig ens är i närheten av ett handeldvapen. En grov gissning från min sida, givetvis, har inga fakta att luta mig emot. | |