Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-05-23 11:44 | |
![]() | Till thiittii. Tack för medelandet, det värmde mitt hjärta om man får säga det så. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 11:46 | |
![]() | :) | |
| Claysune | 2013-05-23 11:51 | |
![]() | Hej igen ttiittii, Jag har sett flera skriva detta tecken . :) men jag vet ej vad det stär för Hälsn CS | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 11:58 | |
![]() | om du vänder på datorn ett halvt varv så ser du att det betyder 2 ögon och en glad mun | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 12:03 | |
![]() | simon ådal jag talar liv i dig | |
| Claysune | 2013-05-23 12:05 | |
![]() | Tack, det visste jag inte, men nu vet jag det. Bra att du finns och skriver!!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 12:09 | |
![]() | Tack Claysune.Limpan jag fattar fortfarande inte vad du vill ha svar på,är det när Jesus predikar om kärleken eller att du ska behandla andra som du vill bli behandlad sjäkv förklara dig | |
| limpan__2 | 2013-05-23 12:38 | |
![]() | Du säger hela tiden att det inte finns några regler utom budorden. Men i Bergspredikan säger Jesus klart och tydligt att den gamla lagen gäller: "Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda. Amen*säger jag er: Innan himmel och jord förgår, skall inte en enda bokstav,* inte en prick* i lagen* förgå, förrän allt har skett. " Varför anser du att dessa ord av Jesus inte behöver följas men att man ska ta budorden på allvar? Jesus predikar inte bara kärlek, det är att bryta mot ett av budorden att påstå det... | |
| limpan__2 | 2013-05-23 12:42 | |
![]() | Jag är bara nyfiken på hur ni ser på detta, det är alla ologiska tolkningar och skrivelser som fått mig att misstro allt vad religion är men nån kanske kan förklara hur ni får ihop vad man ska tro på ordagrant (som "Du skall icke dräpa") och vad som bara är liknelser och annat tolkningsbart. Du som predikar för andra borde väl ha funderat på detta? | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-23 13:19 | |
![]() | Ja den gamla lagen gäller fortfarande. Det finns dom som är mer pålästa än jag, men jag bidrar med det jag kan :) och hoppas att det kan hjälpa någon att förstå lite bättre. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-23 13:22 | |
![]() | Jesus uppfyllde ju lagen åt oss också, men vi uppmanas att följa budorden. | |
| zuckläge | 2013-05-23 13:32 | |
![]() | Han hade kanske varit på aktion. | |
| limpan__2 | 2013-05-23 17:08 | |
![]() | "Ja den gamla lagen gäller fortfarande. " Gör den det, vad säger ni andra som är kristna? Och i så fall, har ni några tips på hur man undviker att bära kläder gjorda av mer än en sorts tyg? | |
| kajix | 2013-05-23 17:38 | |
![]() | Claysune, kan du tro att gud tillkommit utan en skapare? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 18:09 | |
![]() | kajix vad är Gud? är han fysisk?Limpan det betyder att inget i Bibeln får ändras.Vi lever i nya förbundet nu,sen finns det så klart en del bokstavs troende.Och dom är oftast typ jättegamla och tycker átt homosexuella är = sjukdom,när vi skulle anställa våran Pastor och fråga ut honom så frågade jag bla vad han ansåg om bögar och hans svar var:att han inte hade något problem med homosexuella hade han haft problem med människors sexuella läggningar hade han inte blivit anställd.En del pingst kyrkor som är lite mer bokstavstroende en andra frikyrkor är oftast mer emot homosexuella men inte alltid.Alla frikyrkor och svenska kyrkor i sverige är ense och vi jobbar ekumeniskt.det finns ingen revalism strid eller så mellan oss.på fredagar går jag på Bön i Pingstkyrkan,På söndagar Går jag på Gudstjänst i Gemensam framtid.mina barn sjunger i Svenska kyrkans körer.och på onsdag kvällar är jag i EFS kyrkan På tisdagkvällar är jag tillsammans med Lp i Sion kyrkan.Och till Kajix säger jag: Att jag tror inte på den Gud som du tror att jag tror på | |
| kajix | 2013-05-23 18:15 | |
![]() | ttiittii, kan du tro att gud tillkommit utan en skapare? | |
| limpan__2 | 2013-05-23 18:21 | |
![]() | Så nu finns det regler, fast ni väljer att inte följa dem för att ni inte vill? Svårt att misslyckas med att följa din guds vilja då, tror till och med jag lever upp till det om jag får välja bort vad som passar mig. Eller hur vet man vad som får väljas bort? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 18:27 | |
![]() | det finns inga regler på hur man tror.i tron finns budorden det är en gåva från Gud | |
| limpan__2 | 2013-05-23 18:34 | |
![]() | Ja läsförståelse verkar i alla falm inte vara ett krav... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-23 18:39 | |
![]() | vi lever i nya förbundet Limpan googla på det så kanske du fattar | |