Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:15 | |
![]() | För mig funkar det iaf :-) Råkade få i mig en köttbit av misstag för någon vecka sen, blev jättedålig i magen. Man vänjer sig av kött ganska fort. Vegetarisk mat är billigare, fräschare, mer etisk och man får i sig mer nyttigheter om man planerar ordentligt Fläskkött skulle jag aldrig äta, det är nog sämst av all animalisk föda. Hellre kikärter än bacon... Ska man vara vegetarian får man planera ordentligt bara, så blir det bra :-) | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:16 | |
![]() | väldigt bra : www.youtube.com/watc...9z _YbzXI3k | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:17 | |
![]() | Vart har jag skrivit att ägg är en bättre proteinkälla än kött? Jag skrev väl bara att det var en bra proteinkälla? Jag äter inte fisk. Men ägg äter jag tills vidare. Håller på att vänja av mig. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:18 | |
![]() | Jag tycker alla får äta vad tusan de vill f.ö. Jag gör det som känns bäst för mig. Och för mig känns vegetabilisk föda bättre, renare, fräschare för min egen del. | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:19 | |
![]() | forskare om kött: www.youtube.com/watc...ZY Qnt-67vs | |
| Gloria56 | 2014-01-13 15:19 | |
![]() | Skulle vara kul att höra hur ni veganer/vegetarianer har det i ert umgänge med andra. Ägnar ni er åt att försöka omvända omgivningen eller kan ni sitta och äta bredvid vänner och familj som sätter tänderna i en saftig köttbit. Själv har jag nära kontakt med fyra vegetarianer som, när vi äter tillsammans, aldrig har nämnt mitt fågel/fiskätande. Ömsesidig respekt! | |
| jin17 | 2014-01-13 15:21 | |
![]() | Jag tror att många av er vegetarianer mår så bra därför att ni tycker ni är så himla duktiga. Tur för er att ni har oss andra vanliga dödliga att jämföra er med. Sen skiter ni i att er livsstil i övrigt (som alla våra andras också i framför allt västvärlden) är långt från naturlig. och innebär stor påverkan på både miljö och djur i er omgivning. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:22 | |
![]() | Läste du mina länkar, gulle84? | |
| Anna Linnea | 2014-01-13 15:27 | |
![]() | Gloria 56 Det var jag som startade den här tråden :) Jag kan inte tala för hur andra veggisar gör i sociala situationer. Jag själv har aldrig diskuterat med vänner eller bekanta vad de äter. Av respekt, precis som de inte bråkar om vad jag äter. Den enda jag för en viss diskussion är med min man som är köttätare. Däremot tycker jag att det är ok att diskutera sådana här frågor på sociala medier eller som här på forumet på Betapet. Här lär väl ingen bli sårad av mina argument :) | |
| Anna Linnea | 2014-01-13 15:32 | |
![]() | Nejdå jin17 nu är du ute och cyklar...Jag är verkligen inte vegetarian för att vara duktig! Förresten så tycker väl de flesta köttätare att vi veggisar är korkade. Eller? Jag älskar djur och tycker att vi behandlar dem djupt oetiskt, därför äter jag inte animalier. | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:32 | |
![]() | Gloria56. Enda gången jag nämner något är när någon frågar något.. Det som är mer störande för folk i min närhet är att jag äter rent. Det stör folk mer. Och DET försöker folk omvända mig och göra hela tiden. Försöka tvinga mig att äta socker t.ex.. när jag vet att socker påverkar mig dåligt. Fattar inte varför folk vill få i sig dåliga grejer. Sedan brukar folk fråga om saker när vi är i affärer.. om innehåll o så. Enda gång någon riktigt frågar "ska du inte ha lite"... kött alltså.. är på julen. För jag brukade gilla lax. O sen så tkr dom att man är fjantig när man inte vill ha. Men vet man vad djuren går igenom så finns det inte ens en tanke om att vilja smaka. Jag och min sambo är båda veganer. | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:35 | |
![]() | Jin17 , jag tkr inte jag är bättre för att jag inte äter kött. Jag tkr jag har ett större hjärta som inte bara bryr mig om mänskligheten utan om andra levande ting med. Skämtar du om att VI påverkar miljön?! Den största miljöboven i hela världen är köttindustrin! woods.stanford.edu/e...nv ironment | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:35 | |
![]() | Jag förstår inte varifrån den här polariseringen kommer, eller vad det är för konstiga människor som trugar på en vegetarian kött. Eller trugar någon annan vuxen alls. Jag tycker om djur. Jag tycker om kött. Jag tycker inte att vegetarianer är korkade. Jag är nog ganska normal, och inser problematiken i det hela. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:36 | |
![]() | Jag undrar också om du läste amper sands länkar, gulle84? | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:36 | |
![]() | Jag tycker om människor. Betyder inte att jag ska gå och gnaga på en. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-13 15:37 | |
![]() | Jag tycker om diamanter men tuggar inte på dom. Dumt argument. | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:38 | |
![]() | Jag läste den sista. Kan inte läsa den första då den texten var alldeles för jobbig för mina ögon att läsa.. Mina ögon har väldigt svårt att läsa liten och grumlig text. Måste ofta markera text för att kunna läsa när jag sitter vid datorn och den texten var ju omöjlig att göra det på. | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:40 | |
![]() | haha. så dumt. du kan inte jämföra en diamant mot ett djur. djur har känslor! så om du for till t.ex kina och dom gav dig en kött och du tyckte den var riktigt smaskens.. sedan visade det sig att det var en människobebis. skulle du fortsätta äta det då? | |
| gulle84 | 2014-01-13 15:40 | |
![]() | *en köttbit | |
| jin17 | 2014-01-13 15:40 | |
![]() | Gulle om du tror att du inte påverkar miljön som du lever då är du nog naiv i överkant. Tror du att jordens alla 7 miljoner skulle kunna leva ett liv som du gör utan att det skulle få negativa konsekvenser? | |