Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 16 |
Mobilspel
Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2014-11-22 13:46 | |
![]() | Det som hände för ett halvt sekel gäller än idag i Palestina. Man kan inte förstå det som händer idag utan att förstå hur Palestiniernas motstånd uppstått och hur och varför det fortsatt. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2014-11-22 14:24 | |
![]() | "Vilket år talar du om nu?" "typ 48 och tidigare och senare." :) | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-11-22 15:15 | |
![]() | Hur har palestiniernas motstånd uppstått Minta och varför fortsätter det? tanketornet.wordpres...sk a-myten/ | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-11-22 15:36 | |
![]() | Det går bra att vända på det,staten Pallestina är erkänd äntligen | |
Minta | 2014-11-23 04:38 | |
![]() | Åhå, Moose72, nu har du återigen grävt i ledande kritiska media. | |
Bisonbox | 2014-11-23 09:20 | |
![]() | Palestinierna slutar bråka och terrorisera om vi bara lite hårdare bankar in folkvett. Döda vi 20 palestinier för varje israel istället för 10 så löser det sig förstås. Apropå milt sagt idiotiska och meningslösa inlägg. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-11-23 09:53 | |
![]() | Vissa förstår ju tydligen inte att judar bott där också sedan urminnes tider. Ska alla Judar som fördrevs 1948 från arabiska länder också börja med terrordåd i de länder de fick fly från? Egypten och Jordanien ockuperade västbanken och gazaremsan i 17år men det var ingen som brydde sig då och inget snack om något palestinsk-arabisk självbestämande. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-11-23 10:00 | |
![]() | Undrar hur du tänkt Moose om Du inte varit Pingstvän | |
Göran A | 2014-11-23 10:01 | |
![]() | Finns en betydande fraktion "palestiner" som kommer terrorisera och bråka fram tills dess att det inte finns en enda jude kvar i mellanöstern. Vilka är de moderata krafter i Gaza och på västbanken som det talas så mycket om, men som ingen än så länge sett skymten av? Finns gör de säkert. Men någon kraft i egentlig mening verkar de inte ha. Det är bara tokstollarna som syns och hörs... | |
ingson | 2014-11-23 10:30 | |
![]() | Ett tiotal mil därifrån = 200 000 dödade senaste åren, 10 0000000 på flykt, 3½ milj lämnat landet. Ändå upprör en relativt välmående region mycket mer | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-11-23 11:17 | |
![]() | Ja,det är märkligt | |
Minta | 2014-11-23 12:09 | |
![]() | Det beror nog på att det alltid blir två läger i diskussionen. Det blir alltid en fajt mellan dessa också. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-11-23 16:42 | |
![]() | Antagligen hade jag tänkt likadant ttiittii, situationen nu och vad som hänt där nere ändras ju inte beroende på om jag är ateist eller pingstvän. Undra hur du tänkt ttiittii om du inte bara lyssnat på vad media i sverige skriver om palestina. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2014-11-23 19:34 | |
![]() | Extremt bra och insatt kommentar av Göran A. Jag har en fråga till alla er som sitter här och försvarar palestinier: Har ni bott i regionen och sett konflikterna på nära håll? Det har jag och den som inte har det rekommenderar jag att antingen flytta till Israel ett år eller mer eller vara tyst. Vad svenska medier skriver har väldigt lite med hur verkligheten ser ut att göra, även om rapporteringen på senare år blivit något mindre snedvriden. Det här handlar om konflikter sedan urminnes tider. I dag finns Israel; det judiska folket fick landet. Menar ni som kritiserar att Israel ska upphöra att existera? För om ni inte menar det så föreslår jag att ni erkänner landets rätt att försvara sig och hämnas på angripare. | |
Jens N - Ej medlem längre | 2014-11-23 20:04 | |
![]() | www.svd.se/nyheter/u...05 8381.svd FN's oberoende experter. | |
Crazy Monday | 2014-11-24 21:46 | |
![]() | varför har inte palestinierna rätt att försvara sig. det är ju ändå dom som lever under ockupation. du som bott i israel. skulle va intressant att få höra dina iaktagelser från jättefängelset gaza, om du nu kom in där. jag har hört att det är ganska svårt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-24 23:09 | |
![]() | Mickelrav, Jag tror inte någon som tycker att det är rätt att erkänna Palestina tycker att Israels rätt att existera kan ifrågasättas. Det borde du förstå. Bara för att det finns en radikaliserad grupp palestinier, som verkar vara representerad både inom Israel och i större grad på Gaza, innebär inte att Israel har rätt att bete sig som vanvettiga mördare och skjuta på allt som rör sig. Intressant rapport från FN som länkades till, eller hur? Det är svårt att bortse från den utan att diskvalificera hela FN som anti-Israel och pro-Palestina. Om det är så att bara de som har bott i Israel eller området därnere som får yttra sig i frågan så blir det nog bara du och jag som får fortsätta diskussionen. Du bör kunna förstå att det finns andra vägar att hitta kunskap om situationen än genom svensk media, om nu den är så vinklad som du tror. Det gäller bara att vara noga med källkritiken. Något som Moose78 borde försöka anamma. Det vore intressant att få reda på vad du gjorde i Israel och var någonstans du bodde där. Kibbutz? Rebel99, Ovanligt korkat att ge sig på Crazy Monday för att hon refererar till historiska faktorer bakom konflikten. Tror du att de historiska faktorerna inte är någon faktor i regionen? En region som hela tiden befinner sig i konflikt pga historiska faktorer. Mycket märkligt inlägg av någon som tydligen är helt ute och cyklar. Skaffa dig lite djupare kunskap om områdets historia så kanske du kan bidra med lite vettigare inlägg. | |
Rhotheta | 2014-11-24 23:14 | |
![]() | På vilket sätt menar du att palestinier försvarar sig? Judo? Satirprogram? Insändare? Bombräder mot israeliska militära mål? Sprängning av underhållslinjer? Jag tar för givet att du inte menar mord på civila, eller missiler som skjuts över gränsen i blindo. Det kallas terrordåd. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-24 23:17 | |
![]() | GöranA, "Finns en betydande fraktion "palestiner" som kommer terrorisera och bråka fram tills dess att det inte finns en enda jude kvar i mellanöstern" Du har nog fått det hela lite om bakfoten. Att en grupp palestinier skulle kunna bråka bort alla judar från Mellanöstern innan judarna har tagit kål på alla palestinier som bråkar plus 60-70% ytterligare palestinier som inte bråkar (civila dödsoffer, lågt räknat) är en helt obefogad farhåga. Israel sitter på den militära makten och har luftherravälde i hela området. Även om hela Arabförbundet slog sig samman för att angripa Israel skulle de få på pälsen. Israel är helt överlägset militärt och militärteknologiskt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-24 23:24 | |
![]() | Äntligen erkänner Rhotheta att Israel begår terrordåd på Gazaremsan. Mord på civila är terrordåd. Det har han tidigare förnekat. Eller tycker han kanske att det är skillnad på att civila mördas på Gaza eller om de mördas när de verkar som tempelbergsaktivister i Ariel Sharons (må han inte vila i frid!)anda eller som bosättare i Jerusalem och på Västbanken? | |