Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2015-10-31 10:29 | |
![]() | 3 var ju inte jag och 4 inte riktad till dig. 1 & 2 är öppna för diskussion, men som du hanterar fakta (se ovan) och dessutom är en notorisk retsticka i kombination med att vi båda använder tillspetsade formuleringar och dessutom tycker precis tvärt emot mig om det jag precis skriver ser det mörkt ut. Det gick ju inte så bra sist när du bara inte kunde låta bli. Jag klagar heller inte så mycket på ditt manér som det faktum att du får hållas. Det kan inte du råda över. Har du något förslag till förändring lyssnar jag dock. | |
ingson | 2015-10-31 10:33 | |
![]() | rhotheta 10:29 Var det riktat till mig så förstår jag inte riktigt. Men jag har kommit med förslag till förändring | |
Rhotheta | 2015-10-31 10:43 | |
![]() | Nej, ingson. Det var inte till dig. Läste ditt svar. Jag omformulerar då. Skulle du tilltala en kollega med samma formuleringar och om inte, vad tror du att skillnaden beror på? Skulle du kunna tänka dig att bli tilltalad av en kollega som jag tilltalar dig? Bättre? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-10-31 10:43 | |
![]() | Kort svar till nora: Du kanske känner till att vi har fri rörlighet inom EU? I Danmark gäller dessutom särskilda regler för människor från Norden. Med hänsyn till det senare är det också bra att passa på nu som svensk att flytta till Danmark, eftersom Danmark överväger att ändra de reglerna beroende på att man inte vill ha in de personer som kan bli framtida medborgare i Sverige (uppgift från dansk myndighetsperson, dessutom muntlig). Har man som vi dessutom företag som nu kommer att verka och ge arbetstillfällen i Danmark i stället för i Sverige är den röda mattan utrullad. | |
ingson | 2015-10-31 10:51 | |
![]() | rhotheta 10:43 Svaret är JA på båda frågorna | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-10-31 10:59 | |
![]() | Apropå undergångsdiskussioner: Läste precis fel på AB:s sajt. "Planet totalförstört" (det har ju dessvärre inträffat en mycket svår flygolycka i Egypten) blev "planet totalförstörd" och jag tänkte: Nu jävlar smäller det! Rymden anfaller..... | |
Rhotheta | 2015-10-31 11:05 | |
![]() | Ingson. OK. Då skall jag försöka att ha det i bakhuvudet när jag pratar med dig Och vi måste frångå schengen, helt korrekt. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-10-31 12:12 | |
![]() | Jag är rädd för salafismen som kommer med nysvenskar .att kvinnor inte ska utbildas och bara ska få gå ut med sin man .och sen ska hon vistas i hemmet som en fånge en moské av det slaget finns i Gävle och borde inte få finnas. Och i och med att jag skriver detta så står jag på is dödslista | |
janne121212 | 2015-10-31 12:18 | |
![]() | Var inte rädd ttiittii tänk på att du har räddat en salafist "så kan Du vara stolt över det Land som räddar många människor till att leva i fred" | |
janne121212 | 2015-10-31 12:28 | |
![]() | ttiittii finns du på IS dödslista? Tillmäter du dig inte lite väl stor betydelse nu? | |
janne121212 | 2015-10-31 12:32 | |
![]() | MickelRav, lycka till med din flytt till Danmark. Ett klokt beslut och ett trevligt land, enda nackdelen ska väl då vara närheten till Malmö vilket kommer (och har redan gjort) skapa problem för landet. Någon som minns de "svenska" terroristerna som skulle fixa blodbad på Jyllands-Posten? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-10-31 12:34 | |
![]() | Jag tror på total frihet i Skrift.Men att hävda att salafismen inte borde finnas i Sverige än mindre på jordens yta är att skriva på sin egen dödsdom enligt is och andra fundamentalister inom islam | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-10-31 12:35 | |
![]() | Jag tycker vi ska rädda alla människor .men inte att salafismen ska få slå rot i Sverige | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-10-31 12:43 | |
![]() | Till Janne: Vi kommer inte att bo i närheten av Malmö. :) | |
janne121212 | 2015-10-31 12:49 | |
![]() | ttiittii Det finns förmodligen fler i Sverige idag som sympatiserar med det salafisterna står för, än vad du har bröder och systrar i din Equmeniakyrka, ja jag menar i alla dina församlingar i Sverige sammantaget. | |
ingson | 2015-10-31 12:56 | |
![]() | Och då frågar man naturligtvis ttiittii hur hon vill förhindra att "salafismen ska få slå rot i Sverige" Ska man neka salafister asyl, trots att dom har uppenbara asylskäl? Ska man fråga alla om dom är salafister? Hur ska det utredas? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-10-31 13:12 | |
![]() | Bra fråga ingson,Inte tillåta dom bygga moskéer men vi har religionsfrihet här.lite felsäkert läge jag vet faktiskt inte | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-10-31 13:20 | |
![]() | Tro under tvång fungerar inte eftersom det inte blir tro då.Svenska kyrkan har ingen tvångs anslutning längre lite tillbakagång om dom får stanna här.När det gäller salafister så varför vill dom hit !? Och inte till Dubai eller till Egypten ,Därför att Deras uppgift är att sprida ut sig över världen och ta över den. Det skulle kunna bli att dom kommer in i Sverige och blir ungefär som vi. Det kan också bli ett skräckscenario Där dom gör som det står i Koranen dödar oss och tar över vågar vi chansa ? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-31 13:57 | |
![]() | Rhotheta, Eftersom det i ditt inlägg rörde sig om en allmän trend och du inte specificerade adressat och mottagare i din fråga så tog jag även med exempel som inte var riktade till mig plus att jag även tog med något exempel som du inte var skyldig till. Jag har inga förslag till hur detta skavsår ska plåstras om, men jag har inga större problem att leva med det, om jag ska vara helt ärlig. | |
Rhotheta | 2015-10-31 15:45 | |
![]() | Nej, jag får inga sådana vibbar. Nästan på gränsen till tvärt om. Men det tycks svårt att undvika. | |