Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lågintensiv | 2016-01-07 09:57 | |
![]() | Det var inte speciellt anmärkningsvärda saker som togs upp. Skitbra att de vill förhindra arbetskraftsinvandringen inom låglöneyrken där folk blir våra slavar utom räckhåll för arbetsmarknadslagstiftnin gen. | |
micro113 | 2016-01-07 09:58 | |
![]() | yora Med hänsyn till att riksdagen bedömt att Sverige inte klarar mer och att man måste slå på bromsen med gränskontroller och hårdare krav osv .. så är det en väldigt utbredd "sorts föreställning" skulle jag säga. | |
Rhotheta | 2016-01-07 09:58 | |
![]() | Totravel. Det kommer alltid att finnas rasister. Jag blir nerringd av telefonförsäljare. Det är inte detsamma som att en majoritet av svenskarna är telefonförsäljare. Vidare är det så att man blir osams med människor och irriterar sig på dem. Är man då asiat, afrikan, tjock, ful, rik, eller homosexuell är risken stor att ens fiende väljer att försöka såra en på den exponerade punkten. Det kan vara så att din granne vill utvisa alla asiater. Han är då i hopplös minoritet. Det kan också vara så att han eller hon är en tvättstugetaliban. Eller t.o.m. så att din fru är en tvättstugeterrorist. Locomondo. Ungrare är en helt annan typ av folk än det svenska. Det är stolta och nationalistiska. Går det, så beror det på folket, inte partiet. Tyskarna var inga plyschtomtar som plötsligt blev lurade av Hitler. De hade blivit nertryckta i skorna och kände en enorm revanschlusta, som Hitler och nazisterna kanaliserade. Vill du skapa samma revanschlust i Sverige? Vi är på väg. Detta är alltså min bedömning. Inte en kosmisk sanning. Ni kanske håller med om en del och annat inte. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-07 09:59 | |
![]() | En delförklaring är Euro-inträdet. En annan är Papandreos och Mitsotakis svågerpolitik från 70-talet och fram till kraschen. Ännu en är EU som visste att siffrorna för inträdet i Euron var felaktiga men ville inte säga något för man var expanderings-kåta. Ytterligare en är de giriga inom Goldman-Sachs som gärna (med EUs goda minne) hjälpte till att frisera siffrorna inför inträdet. Och ytterligare en är de sjuka villkoren för lånen från EU som i praktiken är utformade så att bankerna (som utlöste krisen) och långivarna ska få tillbaka insatsen men som inte hjälper landet att ta sig ur krisen (lån för att täcka lånen). Och ännu en är de vidriga klausulerna i lånen där tex både Frankrike och Tyskland krävt att en viss del av beloppen (och ingen liten del) måste återinvesteras i att köpa flygplan och ubåtar från just Frankrike och Tyskland (samtidigt som man skäller på Grekland för deras (med all rätt) sjukt höga försvarsbudget). Det finns flera orsaker men jag kan hejda mig där. Det som inte är rätt att hävda är dock att folket har slösat och festat sig till denna kris. Om bostadsbubblan i Sverige spricker imorgon, skulle man se på svenskarna på samma sätt då? Väldigt OT och som sagt, det där kräver en egen tråd. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 09:59 | |
![]() | yora. Det är andra sidan av myntet. Den sidan som står på tvärsen mot SD. Jag vet inte riktigt vilka de är. C och V då kanske. micro. Kan inte invandrare bilda parallellsamhällen. Alla invandrare? Kan Alla i svenskar det? På sista frågan kan jag efter att ha tagit del av alla åsikter på det här forumet svara klart Nej. | |
micro113 | 2016-01-07 10:03 | |
![]() | Locomondo Jag har ingenstans skrivit att "folket" slösat och festat sig till denna kris .. Mig veterligen är det inte folket som är ansvariga för ett lands budget. Däremot är det överkonsumtion och att bara fortsätta låna istället för att göra nödvändiga åtgärder som skapat krisen. Att skylla på andra låter sig inte göras -- det är faktiskt Grekland som är ansvarig för Greklands ekonomi .. | |
micro113 | 2016-01-07 10:06 | |
![]() | Nora1 Jag förstår faktiskt inte frågan. Att det bildats parallell samhällen i Sverige är redan ett faktum .. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 10:09 | |
![]() | lågintensiv. ja, det kan låta bra. Men om du sätter det i relatione till nedanstående blir det det ju tandlöst? "Att isolera Sverige och stoppa invandringen skulle medföra att företagens tillväxt också bromsades upp, menar Li Jansson, nationalekonom. Rekryteringen på arbetsmarknaden i dag sker till 95 procent bland utlandsfödda som precis kommer in på arbetsmarknaden. Kan man då inte rekrytera rätt personer så kommer företagens kompetensförsörjning att gå i kras. Utlandsfödda är visserligen överrepresenterade i utanförskap men de är samtidigt helt avgörande för företagen." | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-07 10:10 | |
![]() | Men när du lånar ut pengar till någon som står precis på randen till att fullkomligt dö, känns det inte då fel att kräva att för de pengar du lånar ut måste mottagaren köpa fler saker av dig? Fler saker av just det som har satt dig i denna jävla sits? Och en grej till, det är inte sittande regering som har försatt landet i denna skitsits, de försöker göra allt rätt men tvingas ta skiten för vad de tidigare gjorde. Är det rätt väg att gå? Tysklands ekonomi går ju rätt bra, har du läst om hur det kommer sig? | |
Lågintensiv | 2016-01-07 10:12 | |
![]() | Nej, det där köper jag inte. Resultatet blir att vi anställer svenska byggfirmor istället, så att arbetarna får rimliga löner och rimliga arbetstider. Jag känner en parasit som importerar arbetskraft från balstaterna, låter dem jobba hårt och tar mer än de får samtidigt som han själv sitter på röven. Vi kan inte förbjuda kapitalism, men vi kan åtminstone reglera den. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-07 10:13 | |
![]() | Rhotetha, Mycket välfunnet. Jag håller med dig på alla punkter i det inlägget som var riktade till mig. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 10:14 | |
![]() | micro. Jag missuppfattade kanske din fråga. För nu får jag inte ihop vare sig den eller mitt svar. | |
micro113 | 2016-01-07 10:15 | |
![]() | Nora1 Vi har arbetslöshet i Sverige -- så att rekryteringen sker till 95% bland utlandsfödda känns ju knappast positivt. Och det handlar ju inte om att de har mer kompetens eller högre utbildning - utan om att arbetsmarknadsåtgärder riktas för den gruppen - så att de blir billiga och förmånliga att rekrytera. Dessutom - om nu rekryteringen sker till 95% bland utlandsfödda - då är ju bilden om diskriminering vid anställningsförfarande en ren lögn .. Invandrare är ju då tvärtom kraftigt överrepresenterade bland de som anställs .. | |
Lågintensiv | 2016-01-07 10:15 | |
![]() | Ja, mycket bra inlägg av Rhotheta. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 10:19 | |
![]() | Apropå telefonförsäljare så råkade jag se ett tv-program förra veckan (tror jag att det var) där svenskar med utländska namn valde att använda ett påhittat svenskt. Det visade sig att de blev bättre bemötta när de använde ett svenskt namn. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-07 10:23 | |
![]() | Rhotheta: Men är det inte just denna "revanschlusta" som SD pushar fram? När Ekeroth står på ett torg och säger till åhörarna att "Ni måste ta tillbaka Vårt land!" | |
janne121212 | 2016-01-07 10:24 | |
![]() | Finns väl inga telefonförsäljare som blir vänligt bemötta, tyvärr. Trots att dom bidrar till samhället genom skatten dom betalar och i alla fall visar sig lite intresserade av att göra rätt för sig. Snacka om diskriminering av en yrkeskår. Själv försöker jag alltid vara vänlig. Tar inte allt för mycket av min tid. | |
micro113 | 2016-01-07 10:24 | |
![]() | Nora1 Telefonförsäljare? Min erfarenhet är att de inte brukar presentera sig faktiskt - utan presenterar företaget. Deras namn får man först när om man vill beställa och beställningen skall spelas in... | |
micro113 | 2016-01-07 10:25 | |
![]() | janne121212 Jag är också trevlig -- tänker att det ofta är ungdomar som hänvisas till det otacksamma skitgörat och att de försöker tjäna ihop en inkomst.. Däremot beställer jag sällan. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-07 10:28 | |
![]() | micro. De var telefonförsäljare och det var själva poängen med inslaget. Du får bara tro på vad jag säger för jag kan inte hänvisa till programmet eftersom jag inte minns vad det var för program. Förmodligen ett nyhetsprogram. | |