Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mm2 | 2016-01-14 17:33 | |
![]() | Afrikanska mäns kvinnosyn: www.dn.se/kultur-noj...ga de-djur/ | |
mz_lzrd | 2016-01-14 17:33 | |
![]() | Detta lär ju inte falla i glömska, som GW säger kommer problemet knappast att minska. Men frågan är ju om inte media och polisen kommer att "glömma", medan sk vanligt folk får leva med företeelsen. | |
mz_lzrd | 2016-01-14 17:42 | |
![]() | Nora är du från vettet? Tråden handlar om anfall på tyska kvinnor av grupper av mer el mindre nyinvandrade män med bakgrund i kulturer där kvinnoförtryck och kvinnoförakt är förhärskande. Vad ska vi diskutera tycker du? Vita kvinnliga pedofiler som köper småbarni Asien? Du kan inte krympa ner det här problemet till en småsak och du kan inte heller generalisera bort det genom att hävda att det handlar om människors våld mot människor, människor är så elaka, men vi är alla människor blablabla. Prio 1 om man har ett problem man vill lösa är att man gör en relevant problemformulering. Och känns för mig oerhört tydligt att det är det som du och, verkar det som, loco absolut vill undvika. Med hänvisning till att det är farligt att låta allmänheten ta del av verkligheten eller av något annat nästan lika vanvettigt skäl. | |
mz_lzrd | 2016-01-14 17:49 | |
![]() | Tyvärr måste jag nu ge mig iväg till gymet, vilket iofs är kul, men jag missar ju intressant diskussion här. Så typiskt när jag precis börjar komma igång med diskuterandet! Men sånt är nu livet. | |
Lågintensiv | 2016-01-14 17:56 | |
![]() | Kul våldtäktskultur i Sydafrika. Fy fan, vilken hemsk läsning. | |
Rhotheta | 2016-01-14 17:58 | |
![]() | Loocomondo "Och fortfarande är det tydligen ok för svenska män att våldtäktshota och näthata svenska kvinnor (eller som männen säger, feministhoror) men inte för utländska. Där går banne mig gränsen!!" Jag har missat. Pågår det en folkstorm mot utländska män som har skrivit elakt på nätet, men inte uppträtt illa IRL? Räkna inte in mig i den. | |
Lågintensiv | 2016-01-14 18:10 | |
![]() | Invandrarkvinna som tycker att problemet med vissa kulturers människosyn måste upp till ytan. www.tv4.se/nyheterna...na -3246592 | |
Rhotheta | 2016-01-14 18:22 | |
![]() | "Det mänskliga spädbarnet, skriver Astrid Berg, medicinsk forskare vid Röda korsets barnsjukhus, är starkt beroende av den känslomässiga och fysiska trygghet modern kan ge. Om barnets naturliga biologiska behov systematiskt negligeras på grund av försummelse, fysisk eller känslomässig misshandel, frånvaro eller avvisande, allt på grund av att modern utsatts för extrem fattigdomsstress, kan dess limbiska system skadas och den unga människan växa upp som en ofärdig människa, utan förmåga att hantera negativa känslor eller destruktiva impulser och oförmögen att på lämpligt sätt relatera till och känna för svagare medmänniskor. I så fall lär det gälla även för framtidens mödrar, kvinnor som inte kommer att kunna anknyta på ett normalt omvårdande sätt till sin avkomma. Och då kommer cykeln att återupprepa sig i generationer framöver." Så nedsättande skrivet. Det är ingen skillnad på dessa människor och dem som vuxit upp med dagis, fruktstund, lek-och-bus-land, thailandsresor och babysim. Hon gör skillnad på människor och människor. Hon borde sättas i fängelse. Då är frågan: Hur skall vi kunna få hit dessa människor? Det är synd om dem. Alltså måste de hit. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 18:22 | |
![]() | Det är nu vi snabbt måste börja prata om svenska män! För hur skulle det se ut om vi pratade om detta?! | |
janne121212 | 2016-01-14 18:23 | |
![]() | Det är ju så förbannat konstigt att det alltid ska uppstå motrörelser även när man kritiserar saker som vi alla egentligen är överens om. Vänsterkvinnor är arga på att män nu "plötsligt" ställer upp för kvinnor, för det har vi ju aldrig gjort tidigare, snacka om att generalisera. Andra drar iväg debatten till att svenska män är minsann lika dåliga och underkänner därmed hela jämlikhetskampen i detta land och det faktum att Sverige, än så länge, tillhör dom tryggaste länderna för kvinnor att bo i. Och så har en del mage att kalla oss "skitnödiga" för att vi inte tar den diskussionen i denna tråden. Det är uppenbart att dom som i årtionden haft ensamrätt på sanningen har svårt att tackla den nya situationen när det visar sig att allt var inte så enkelt som dom lovade oss. Men så är det kanske när ens världsbild rasar. Jag är dock mycket förvånad över i synnerhet alla kvinnor som väljer att fly undan när det nu bränner till. Herregud det är ju er framtid, och era döttrars, den här diskussionen gäller. Då vill jag kontra med att säga att ni alla skiter i kvinnorna som ofredats, ni är bara intresserade av att rättfärdiggöra era ideologier vilka de nu än är. | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2016-01-14 18:28 | |
![]() | Jag skiter inte i det. Jag vill känna trygghet i min hemland, jag vill inte oroa mig när mina döttrar är ute på stan, på väg hem från skolan eller på någon konsert. Men så känner jag inte just nu. Nu känner jag oro och rädsla för det som kan komma. | |
Bisonbox | 2016-01-14 18:29 | |
![]() | Läng leve SD Med företrädare som greppar järnröret och skriker lilla hora så får vi den rätta kvinnosynen. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-14 18:32 | |
![]() | Jag tycker det är bra att det kommer fram. Oavsett vad folk tycker. Ju mer det gapas desto svårare att sopa under mattan. Polisens och medias agerande suger. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-14 18:41 | |
![]() | Hur ser den utbildning nyanlända får i dag ut? | |
janne121212 | 2016-01-14 18:42 | |
![]() | Bisonbox lyckas med sitt inlägg visa på just det jag syftade på, tack för demonstrationen. | |
Lågintensiv | 2016-01-14 18:46 | |
![]() | liminal, än så länge ingen alls, tror jag. Men man börjar vakna så smått. I Karlstad skall ensamkommande unga undervisas i Sex och Samlevnad på boendet, läste jag nånstans. | |
Rhotheta | 2016-01-14 18:56 | |
![]() | Information. Sveriges tyngsta vapen mot alla problem. Man ser ju verkligen på betapet hur makalöst effektivt det ändrar människors inställning. | |
micro113 | 2016-01-14 18:59 | |
![]() | Rhotheta Information/kunskap är dock en viktig bit för att kunna ställa krav och inte ha en ursäkt att hemfalla till mesigt överslätande. | |
janne121212 | 2016-01-14 19:03 | |
![]() | Misstänker att det blir lättare att fixa diplomet efter kursens slut än att lyckas omsätta sina nyförvärvade kunskaper i vardagslivet. Man får väl hoppas att åtminstone några fattar budskapet. | |
Rhotheta | 2016-01-14 19:07 | |
![]() | Kafountine "Men så känner jag inte just nu." Jag skall låta bli att raljera. Fundera över hur lång tid det tar att skapa en förändring den dagen du faktiskt känner så och om det kanske skulle vara bättre att ta tag i det redan nu. | |