Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 367 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| boatbed | 2007-01-23 00:23 | |
![]() | Yes tar inte alltid bort s... ibland flyttas det bara.... | |
| kaprifolia | 2007-01-23 00:35 | |
![]() | IMO!!!! Mina glas blir vita i diskmaskinen. Nu har flera gäster påpekat det, och även min slarvigaste syster uppmärksammade det i helgen. Någon rekommenderade citronsyra i diskmaskinen, så jag slängde in en näve, men helt utan resultat. Tips? | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-01-23 00:38 | |
![]() | Är det en Electro Helios? | |
| kaprifolia | 2007-01-23 00:51 | |
![]() | Hahaha, tack för så snabbt akutsvar. Nej, en Siemens. | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-01-23 00:52 | |
![]() | Ajdå, dom kan jag inte så mycket om... Spelar just nu också, men det finns säkert nån annan medlem som kan vara behjälplig här i dessa akuta diskproblem! | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-01-23 02:54 | |
![]() | ...Elmis... hoho? | |
| Baader - Ej medlem längre | 2007-01-23 05:17 | |
![]() | Nu har jag inte riktigt lyckats motivera mig att läsa inläggen i denna eminenta tråd, men hur ställer sig experterna till att fylla ett glas med diskmedel och sedan doppa borsten däri? (Jag använder mig av ungkarlsmetoden, alltså diska under rinnande vatten - vilket ju med tvingande logik medför ett nästintill omätbart slöseri med diskmedel). Jag är ganska nöjd med glaslösningen, men är öppen till förslag som måhända kan optimera min diskning. | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-01-23 10:42 | |
![]() | Jag skulle rekommendera en diskborste med ett påfyllbart skaft. Denna som ingår i serien OXO från Sagoform har ett användarvänligt grepp och genomtänkta funktioner. Den har även en tilltalande design. Det genomskinliga skaftet gör att du kan använda den kulör på diskmedlet som matchar ditt kök. En kul idé - men dessvärre är priset högt. eventkock.e-butik.se...nr =5025151 Clas Ohlson har tidigare sålt diskborsten DishJet vilken var betydligt billigare, men tyvärr har denna utgått ur deras sortiment. Jag vet faktiskt inte varför men jag kan tänka mig att då det svagt blåfärgade skaftet fylldes med YES Original uppstod en disharmonisk färgklang som inte bidrog till att göra användaren diskharmonisk. www.clasohlson.se/Pr...?i d=388338 | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-01-23 12:30 | |
![]() | Använd papptallrikar o plastbestick, gör disken obsolet och gör underverk för miljön.... | |
| piip | 2007-01-23 17:37 | |
![]() | jag avskyr att diska! men det som hjälper mot nästan allt är hett vatten!! det blir alltid en cornflejks bit på någon av mina tallrikar. min diskmaskin suger nämnligen och jag måste alltid fördiska :(( men utan handskar är så äckligt. och jag måste också ha rinnande vatten hela tiden. annars stannar äckelsakerna från tallrikarna kvar i vattnet och där sticker jag INTE ner handen. USCH! | |
| Slemmie | 2007-01-23 18:07 | |
![]() | Baader: Ett tips är att skaffa en sprayflaska istället; fyll med lagom lite diskmedel och lagom mycket vatten. Ett beprövat studentknep för att spara pengar. Och lite fräschare än glaset också. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-01-23 18:12 | |
![]() | kaprifolia: Om glasen blir vita kan det bero på att du har för mycket diskmedel i maskinen. Försök ta en halv tablett... Eller så kanske du ska testa de med en boll på som ska vara nån "spolglans" eller vad det är... På reklamen har hon vita ränder på glaset, men sen blir glasen jättefina och glansiga! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-01-23 18:14 | |
![]() | Dille, det finns fortfarande i pulverform...Leta! | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-02-02 03:45 | |
![]() | Kära diskmedelsvänner! Just hemkommen från krogen känner jag att jag måste skriva av mig lite destruktiva disktankar. Ikväll åt vi en Nachostallrik, jag orkade dock inte hela, blev ungefär en fjärdedel kvar. Vad händer egentligen med en kvarts överbliven nachostallrik? Tar någon verkligen hand om all den gosiga smältosten jag lämnade och hur bahandlar man tomatsalsan? Spolar man bara bort den eller? | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-02-02 03:49 | |
![]() | Kanske ska tillägga att Guacomolen var väldigt god! | |
| Matso | 2007-02-02 08:16 | |
![]() | Läste just en seriestrip där diskmedelsproblematiken behandlades. Under rubriken "Nya dryga Yes" säger diskmedelsflaskan, spydigt, till den som diskar: Ja, du diskar ju JÄVLIGT bra! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-02-02 17:19 | |
![]() | hehehe | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-02-22 08:17 | |
![]() | Kära diskmedelsvänner! Jag hoppas att ert diskår börjat lika trivsamt som mitt! Självklart tar jag min nyutnämnda professur på högsta allvar och skulle därför behöva er hjälp. Mitt Yes håller på att ta slut och jag har beslutat mig för att köpa en flaska Fairy. Skulle nu behöva förslag på hur jag ska bedriva min empiriska forskning för att utröna diskbarheten, skumhalten samt disknjutningen hos Yes kontra Fairy, | |
| Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-22 08:39 | |
![]() | IMO seriös forskning kan bara drivas genom dubbelblindtest. Du måste naturligtvis köpa en flaska av varje. Se till att substansen i har samma färg. Om dom skiljer sig åt i nyans så får vi ta tag i det senare. Lämna flaskorna till en person som kan lämna dom vidare till ytterligare en, den tredje häller över det i identiska flaskor. Omnyanserna skiljer sig åt, får det bli brunaflaskor. Dessa benämns pånågot sätt. Du får sedan via mellanhanden tillbaks flaskorna. Före varje disk slår du med en tärning som avgör vilket av medlen du skall använda -annars kanske ett alltid får ta potatisgratängsformen-. Törningen är en fantastisk slumpgenerator. Bestämm ex v att dom jämna siffrorna på tärningen gör att du använder diskmedel 1. Se bara till att ha koll på de här parametrarna. För sedan protkoll över hur nöjd du är. Elelr skaffa en spektrometer som mäter mängen beläggning på tallriken eller vad en dylik appart kan tänkas heta. *Det vet säkert proffesorn* Om nyansen på substanserna skiljer sig åt får du se til att använda solglasögon vid själva införandet av det i diväteoxiden. | |
| Nemi | 2007-02-22 10:23 | |
![]() | Ättisksprit hjälper mot kalk! Hade i lite i vattenkokaren och lät stå nån timme, poff så hade alla "flagor" och beläggningar löst upp sig. Mkr miljövänligare än alla kemikalier. Och jag ska nog hyra en bänkdiskmaskin snart :) Chriter: varförinte göra ett blindtest? ställa fram lite olika rengöringsmedel vid disken, sätta på sig ögonbindel, diska olika tallrikar med olika medel. Sen jämföra resultat när ögonbindeln tas bort. Det borde ju bli rätt vetsenkapligt säkrat då ;) | |