Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-09 21:30 | |
![]() | Men hon är sjukskriven sen ett par år tillbaka | |
| elgen5 | 2010-12-09 21:31 | |
![]() | jag vet att dom haft en kvinna som var ensam med barn, men barnen brukar dom inte exponera i tv (tack och lov) Men det viktigase är väll att dom får hjälp, sedan om det är en pappa som har barn varannan vecka eller ensamstående kvinna eller vem det nu är har mindre betydelse, alla som e med e värda hjälpen dom får. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-09 21:32 | |
![]() | Det är väl iofs bra att hon får hjälp, men jag vet inte om jag tycker att hon är värd det? | |
| Lillstölla | 2010-12-09 21:33 | |
![]() | Men är ju sjukt, hur fan tänker man när man åker utomlands , något man betalar via kredit, två veckor innan Lyxfällan kommer på besök? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-09 21:33 | |
![]() | Precis. Sjukt var ordet. | |
| vårpåg | 2010-12-09 21:34 | |
![]() | jag blir skitprovocerad av henne...kronofogden om hörnet och så åker hon till grekland...som om d var en mänsklig rättighet att åka på semester utomlands | |
| Lillstölla | 2010-12-09 21:37 | |
![]() | Jag kan till fullo sympatisera med henne när det gäller just den biten med att gå sjukskriven och omställningen som blir. Men inte fan mår man bättre av att skuldsätta sig på det viset. 900 000+ i lån på huset och så 400 000+ i krediter, jag förstår det inte. Och ingen människa behöver såå mycket smycket och nagellack! Och så en full bar på det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-12-09 21:42 | |
![]() | en full bar som inte använts förrän lyxfällan kom dit. | |
| Zoon1 | 2010-12-09 23:18 | |
![]() | Jag tror många är med i Lyxfällan just för att omförhandla sina lån och få bort sina krediter. I många fall har de försökt själva men inte lyckats. De har sedan sett hur det går till i tvprogrammet och ansöker... För när ett TVteam dyker upp vill alla banker vara hjälpsamma samariter. Hmm. Tips till de som behöver: Ta med en videokamera nästa gång ni ska på banken och gärna en B-kändis eller nåt sånt - då löser det sig nog ska ni se. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-12-09 23:24 | |
![]() | Blir så jävla trött. Samma grej varenda jävla vecka. Skulder upp över öronen. Säljer lite skit. Smörar för banken. Sen är det klart. Det framstår ju som att det är ju enkelt som helst att bli skuldfri. Varför kommer det folk och värderar husen i varje program? Dom säljer ju ändå aldrig. Vad är grejen?! | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-09 23:30 | |
![]() | Man måste ha en värdering för att höja sina huslån | |
| blue_moon | 2010-12-10 14:57 | |
![]() | "Men är ju sjukt, hur fan tänker man när man åker utomlands , något man betalar via kredit, två veckor innan Lyxfällan kommer på besök?" Man tänker "bäst att passa på nu, för sen kommer jag inte ha råd att resa på många år". Man syndar en sista gång före botgöringen och litar på att Lyxfällan ska lösa problemen. Fräckt och ansvarslöst. Men ändå ganska mänskligt? | |
| Lillstölla | 2010-12-10 15:17 | |
![]() | Tror nog snarare att det var förnekelse, som allt annat beteende hos deltagaren varit innan. Överkonsumtion så det skriker om det. Vet inte om jag skulle vilja kalla det mänskligt beteende, låter mest som en dålig ursäkt. | |
| Lillstölla | 2010-12-16 21:26 | |
![]() | Herre jösses, är det nån mer än jag som sitter och kollar på Lyxfällan just nu?? De är ju kompletta idioter båda två, vem fan behöver en kassa-apparat i hemmet?? Idiot, idiot, IDIOT!!! | |
| Tess 08 | 2010-12-16 22:16 | |
![]() | Nej, jag passade på att fara och handla medan programmet var... blir bara så uppretad av dessa korkade människor!! | |
| Lillstölla | 2010-12-16 22:19 | |
![]() | Just denna veckan skrattade jag nog mer åt deltagarna än var förbannad. Men kommer nog aldrig upphöra att förvånas över att folk är så blåsta. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-12-16 22:33 | |
![]() | "Kredit" innebär att det är någon annans pengar, inte ens egna. | |
| blue_moon | 2010-12-16 23:21 | |
![]() | Programmet finns på TV3 Play, liksom de fyra föregående. Nyttigt att se hur det går om man släpper kontrollen över sin ekonomi, följer sina impulser och lever på drömmar. Det här paret föll för allehanda erbjudanden, "goda dealer" och hade 16000 kr/mån under posten "övrigt". De kunde inte säga nej till telefonförsäljare som erbjöd prenumerationer, kalsonger, strumpor mm. Nixregistret och en "Ej reklam"-lapp på brevlådan satte stopp för vidare frestelser. Ett fynd är något du inte har användning för, till ett pris som du inte kan motstå! (Shopaholic-ordspråk) | |
| waliop | 2010-12-17 01:03 | |
![]() | men lösningen är alltid densamma, har ni tänkt på det? en förskönande bild av bankerna som räddar en. Menräntan är en kostnad för oss trots allt hur liten den än är. | |
| blue_moon | 2010-12-17 12:12 | |
![]() | Visst, lösningen är i princip densamma. Men bankerna som räddare är bara en del av konceptet. Magnus och Patricks pedagogiska insatser, liksom hjälpen från företag som skyltar med sina namn i TV är också betydelsefulla. Men til syvende og sidst är det de skuldsatta själva som måste ta sitt ansvar och få sin ekonomi i balans. Budgeten tillåts bara omfatta livets nödtorft. Alla onödiga ägodelar säljs för att dra in cash. Dyra blancolån löses in - så många som möjligt. Försöker få ett banklån för att lösa dyra småskulder. Villan omvärderas och säljs om det är fördelaktigt. Topplån på hus sätts om i bottenlån till lägre ränta. Den som är arbetslös får hjälp att skaffa jobb. Skuldräntor har bara den som tar lån. Ju lägre de är desto bättre! | |