Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SirMattBusby | 2008-08-12 18:31 | |
![]() | Världens bästa jobb ju, kan spela beta samtidigt som man säljer ju...kanon...haha Fast ringer ju bara företag som sagt var:) | |
| Mia_S | 2008-08-15 10:52 | |
![]() | Bitte lyckades övertala mig, hon är en trevlig och bra försäljare. fast hon lyckas störa mig i spelet så att jag måste kopplaa ner och förlorar en massa poäng. Hon är fortfarande skyldig mid en MASSA poäng. | |
| Mouche - Administratör | 2008-09-08 16:18 | |
![]() | GLÖM allt positivt jag någonsin kan ha tänkas sagt om telefonförsäljeri! Jag har fått ett telmarketingföretag på halsen som snart gör mig riktigt, riktigt flyg förba..ad! Tydligen går det till på följande sätt: En dator ringer upp folk automatiskt men, i många fall ringer datorn upp FLER människor än det finns säljare till och det man hör då man lyfter luren är ett "klick"! Eländet upprepas gång på gång varje dag och det börjar verkligen bli en källa till irritation. Flera grannar är också utsatta för samma slags "terrorism"! Jag har försökt ringa tillbaka på det Göteborgsnummer som visas i displayen med givetvis inte lyckats nå någon att ryta och leva f-n till! Var bara tvungen att få skriva av mig irritationen. Mouche | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-08 16:25 | |
![]() | =)) Okay men nu är det ju inte säljarens fel utan företagets, och detta fenomen kommer sig i att man sitter med för många linjer att ringa ut på och det blir tappade samtal i stället..''Alltså precis det du beskriver,, Även jag som säljere svär över detta då jag är hemma Bitte | |
| Knaster | 2008-09-08 16:27 | |
![]() | Vad tycker ni om telefonintervjuare då? | |
| Mouche - Administratör | 2008-09-08 16:41 | |
![]() | Precis som jag skrev här ovan är det alltså företaget jag anser mig ha problem med och inte de enskilda säljarna. Kruxet är bara att jag, efter att ha blivit terroriserad dag efter dag, kommer att läsa lusen av den arme försäljare som en dag verkligen kommer fram på linjen! En sak är säker. Jag kommer definitivt att försöka hitta en för mig tillfredställande lösning på detta och den lösningen är: Inte EN enda telefonförsäljare ska släppas in på mina linjer någonsin igen! Mouche | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-08 16:46 | |
![]() | Ser jag fram emot,, =)) tänk om det är jag ,,vad gör du då,, tappar hakan . Som sagt jag förstår dig fullt ut och det ska inte vara så här,, Bitte | |
| DennisPlz | 2008-09-08 18:17 | |
![]() | Mouche - svara med samma mynt. Two can play that game. Fixa en telefonsvarare som hanterar långa meddelanden (flera minuter) - och spela in dig själv där det låter som du håller på att t ex fippla med din handsfree och hela tiden säger saker som "vänta.... ett ögonblick... har snart krånglat färdigt... sådärja... nähä.. ojdå... oops... vafaaan... nuuuuså. hallå? oj... VEM har pajat min handsfree? oj... den faller ju i bitar här... " osv osv osv... | |
| nystan1 | 2008-09-08 19:52 | |
![]() | Nix funkar jättebra här, det har inte ringt en enda försäljare sen vi skafade det. Däremot har jag vissa problem med såna där marknadsundersökningar. De påstår att man blir slumpmässigt utvald men jag vete fasen om jag tror på det, för jag blir "slumpmässigt utvald" typ varannan månad! Och så är jag för mesig för att säga nej (gissa varför vi skaffade Nix-spärren..), så jag sitter ju glatt där i en halvtimme (fast det "bara tar tio minuter) och svarar på fråga efter fråga. Kan man inte spärra sånt också?? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-08 19:54 | |
![]() | Man kan skaffa skyddat nummer. Alternativt inte registrera sitt nummer. Så gör jag. Slipper alla samtal, bortsett från min mamma som ringer och korsförhör mig lite då och då. Men det är väl i och för sig inte värre än en marknadsundersökning kanske. | |
| nystan1 | 2008-09-08 19:58 | |
![]() | Hahaha =) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-08 19:59 | |
![]() | Ett annat kul tips är att ringa till nån du känner från skyddat nummer, och låtsas att du håller på med en marknadsundersökning. Sen frågar du alla möjliga personliga frågor. | |
| Mouche - Administratör | 2008-09-08 20:03 | |
![]() | Ypperligt bra förslag DennisPlz! Tack! Mouche | |
| Amiable | 2008-09-09 00:17 | |
![]() | f*n va de är dryga! | |
| Snurt | 2008-09-09 00:27 | |
![]() | Svara bara: Intervjugrejset.. ta nästa på listan så tjänar du mer pengar. Jag vill att du tar bort mitt nummer. Hej dåååå . | |
| stefanf | 2008-09-09 00:29 | |
![]() | Mouche: - Du kan hämnas genom att ta reda på företagets adress och skicka en massa tomma kuvert till dom. Då får dom minsann smaka på sin egen medicin. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-09-09 01:28 | |
![]() | Det ringer aldrig telefonförsäljare till mig, har jag spetälska eller? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-09 01:32 | |
![]() | Du är inte ensam Red, har aldrig blivit uppringd heller :) | |
| mrperfect | 2008-09-26 10:02 | |
![]() | Minst en gång per vecka ringer dom till mej...kanske beror på att jag är i en penningstinn ålder fast jag har inga pengar efftersom jag inte har nåt jobb... | |
| Sotfinger | 2008-09-26 10:06 | |
![]() | Nix funkar bra tycker jag. Men man måste komma ihåg att förnya det efter två år tror jag att det är. Annars är det bara att konsekvent upprepa orden "Nej tack" lagom länge tills du eller försäljaren ledsnar och lägger på luren. | |