Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
katalias - Ej medlem längre2008-04-21 21:55
Antal inlägg: 2032

Mamman: Jag anser att det är kränkande att kolla någons sms, oavsett situation. Om du tycker det är att döma, så må det vara så. Att förklara situationen med diverse omständigheter är samma princip som att försöka rättfärdiga en otrohet med "jag var full", "det betydde inget", etc.

Le-Lou, jag håller inte med om att "den som blir förbannad har helt klart något att dölja". Jag skulle inte bli sorgsen om min man kollade mina sms av svartsjuka och misstro, jag skulle bli helt paff och jävligt förbannad. Ett tag. Sedan skulle vi prata och jag skulle verkligen göra mitt bästa för att förstå var hans svartsjuka kommer ifrån. Jag har inga intressen på andra håll och det finns inte ens något som går att misstolka i min mobil. Eller bland mina brev, eller e-post eller fickor eller vad det nu må vara. Men handlingen är i mina ögon avskyvärd.
Nu har jag noterat samma inställning hos honom vilket är bra. Och självklart kan jag öppna hans post, men inte förrän han godkänt det.

katalias - Ej medlem längre2008-04-21 21:59

Le-Lou, fan du är helskön.. :)
Nu måste du förstå att jag inte ens har ett år kvar till 40-strecket. Inte har jag varit så här förståndig och sansad alltid. Jag har också gormat, bölat och klippt sönder hans fotografier på ex... :) Men det var längesen. Nu skulle jag inte orka lägga sån energi på det, och tack o lov har jag inte haft opålitliga snubbar sen den där jag nämnde, och det var 15 år sen.

le-lou2008-04-21 22:03
Antal inlägg: 17500

katalias, tänk också på precis vad en del säger i tråden att för många är inte mobilen "helig".
Att många par delar sina mobiler nästan, de ställer väckning och sms:ar från varandras. Vi gör det också här hemma, en av oss har abbonemang, den andra kontantkort. Finns det inga pengar på den ena, tar vi den andra.
Det handlar kanske mycket om hur man ser på det här med integritet och privata sfär. Kanske är man mer känslig för det om man själv använder mobilen för mer prat än lite "hej vi syns kl 10 på bibblan då"?

För mig är brev tex mycket "heligare" än mobil. Att lyssna av ett telefonsamtal (på linjen) värre än att tjyvlyssna bakom en stängd dörr / öppet fönster. Det är värre att snoka i nåns plånbok än i nåns jeansficka.
Varför jag tycker så, det vet jag inte. dålig uppfostran i guess :O

oceano - Ej medlem längre2008-04-21 22:04
Antal inlägg: 1563

Jag tycker självklart att man inte ska kolla varandras sms. Man måste få ha sin privata sfär.
Men jag kan erkänna att jag har gjort det med mitt ex. Jag va övertygad om att han ljög för mej. Jag hade iofs begärt skilsmässa.

Men han ljög hela tiden om vad han gjorde för att ställa sig i bättre dager. Han hade ju inget gjort, nae då...
Och jag fick också bevisat för mej hur han ljög mig rakt upp i ansiktet. Det va jävligt skönt att få det bekräftat vilken idiot han va. Det hjälpte mig genom skilsmässa, insåg att jag tagit rätt beslut.

Skulle göra samma sak idag om jag verkligen hade starka misstankar om otrohet.

katalias - Ej medlem längre2008-04-21 22:04

Qautress, något slog mig just. Kan det vara en generationsfråga? När jag var ung och moral och gränser bildades hos mig så hade man inte mobiler i sådan här utsträckning. Bland er yngre kanske mobilen är mer allmängiltig?
Nu vet jag ju inte hur gammal du är, Mamman, och om du också är sextitalist (eller till och med äldre?) så kan ju inte den här teorin funka.

Frågade för övrigt min sambo också:
"Duuu... får jag läsa alla sms i din mobil?"
"Får du väl." Förvånad blick.

le-lou2008-04-21 22:13

haha :)

mamman - Ej medlem längre2008-04-21 22:14
Antal inlägg: 6379

Jag är född 75.... så du får välja själv om jag anses hamna hos er gamlingar eller ynglingarna.. ;-)

Kan säga också att jag haft samme gubbe i 15 år och har inte det minsta intresse av hans mobil då jag vet att 80% är mess till tjejer eller från tjejer

DennisPlz2008-04-21 22:14
Antal inlägg: 4031

Till er svartsjukt lagda så finns det alltid flera förklaringar på det mesta. T ex att lägga ett par trosor i jackfickan på en polare som man vet har en supersotis tjej, kan vara kul i vissa kretsar. Hysteriskt kul för alla utom de drabbade.

mamman - Ej medlem längre2008-04-21 22:14

kanske ska berätta att han är damtränare....

ZizzPiggy2008-04-21 22:15
Antal inlägg: 19

Orkar inte läsa allas inlägg, men säger så här..BULLSHIT, klart man kollar sin mans mobil om man fattar misstankar,finns nog ingen som INTE skulle göra det..OCH din man är otrogen, Varför skaffa "nya" vänner o speciellt tjejer..Nononnono..Dom e lögnare allihopa..Jag känner igen symptomen..tro inte på honom

mamman - Ej medlem längre2008-04-21 22:15

Dennis.. Hahaha!!! Det skulle man ju testa....

ZizzPiggy2008-04-21 22:15
Antal inlägg: 19

fan man behöver inte vara svartsjuk för att man ska bli förbannad när dte gäller otrohet..Finns inget vidirigare

le-lou2008-04-21 22:16

haha skrattar åt dennis ..förlåt, men jag kan inte låta bli :)

vad hemskt gjort. Fy.

katalias - Ej medlem längre2008-04-21 22:20

När mitt ex (som aldrig bedrog mig) kom hem efter midsommarfest för några år sen stod han först i farstun och vinglade. Jag gick dit för att se varför han inte kom in. Då stod han tömde fickorna på ungefär tretti trosor och nästan lika många behån och strumppar...
Det visade sig att festens värdinna och hennes sambo hade haft praktgräl och separationen tycktes oundviklig. I sitt dyngfulla men hjärtegoda tillstånd ville mitt ex hjälpa henne att packa...
Problemet var att festen hölls i värdinnans föräldrars hem så den underklädeslåda som exet hade länsat var hennes mammas.

mamman - Ej medlem längre2008-04-21 22:28

Det är humor katalias!!!

DennisPlz2008-04-21 22:30
Antal inlägg: 4031

Säga vad man vill om ditt ex, katalias - men förklara sig kunde han. Det är en konst att dessutom bli trodd :P

katalias - Ej medlem längre2008-04-21 22:32

Ja, livet är förunderligt roligt ibland... :)

katalias - Ej medlem längre2008-04-21 22:33

Dennis, ja visst var han duktig?

jenny802008-04-22 09:16
Antal inlägg: 64

Jag vill bara säga att jag nu har pratat med min man. Och som flera av er sagt så kan jag bara göra en sak, tro på vad han säger tills jag vet motsattsen. Han säger att det aldrig var någon flirt mellan honom och henne eler någon mer än bara kompisar. Jag vet att han alltid tyckt att varför göra skillnad på manliga och kvinnliga kompisar för honom är det det samma. Hur som helst så har de ingen kontakt nu och har inte haft sedan den helgen och det hade det inte blivit om det var en kille heller (det är typ 10 mil emellan) . Jag väljer att tro på honom. Han säger att han älskar mig och bevisar det på flera sätt. Vi går tillexempel igenom en stor kris nu ( min dotter innan detta äktenskapet har råkat ut för sexuella övergrepp/ofredande av sin pappa, hon är 6 år) och vi har haft många prövningar.
Om han nu var otrogen så tror jag inte att han gör om det. Hade han haft känslor för henne så hade dom säkert träffats efter det och det har dom ju inte. Han frågade mig igår när jag tog upp detta om jag någonsinkommer att kunna lita på honom. Jag vet inte svarade jag. Han sa då att det gör ingen bara du stannar kvar hos mig för alltid, jag vill vara din föralltid...
Jag måste nu bara lära mig att lita på folk, min man i första hand och jag har en lång väg att gå men jag ska klara av det när alla dom andra problamen har lagt sig ( med min dotter och så). Vill tacka alla för era tankar och inlägg, en del har hjälp andra inte :)
En vis man sa till mig att tänk dig din man som en vattendroppe i handen om du håller handen plan så stannar den kvar, men knyter du handen så rinner den iväg. Och detta tänker jag ta fasta på.
Kram på er

jenny802008-04-22 09:18
Antal inlägg: 64

En rättelse:

Jämför er relation med en vattendroppe i handflatan. Om du sträcker ut handen och låter droppen ligga fri så ligger den kvar i din hand. Knyter du handen för att hålla kvar den så sipprar den ut. Tänk likadant i er relation, försök inte kontrollera honom! Då är risken för skit längre fram betydligt större.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?