Spelrum
Giraffen | 45 |
Krokodilen | 4 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 70 |
Mobilspel
Pågående | 20 238 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rultatultan | 2013-10-17 22:49 | |
![]() | @Snoosy Och nej, om du säger att du är Gud, skulle jag inte tro dig. Varför skulle jag det? | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-17 22:49 | |
![]() | Trevlig länk gnagel. | |
brava | 2013-10-17 22:50 | |
![]() | Det enda man behöver göra för att komma till himlen är att ta emot Jesus i sitt hjärta. Och då vet man inte riktigt vad himlen är, eller hur man ska säga ja och ta emot Jesus, eller vad som riktigt menas med hjärtat. Men det funkar! Och det låter ju helt knäppt för den som inte har erfarenhet av det - det förstår jag. Men ju mer man lär sig desto klarare ser man. Det är inte så att jag vet vad som kommer att hända när jag dör, men det är heller inget jag bekymrar mej speciellt mycket för. Jag försöker göra det bästa av mitt liv och tycker att jag har god hjälp av min tro. | |
Snoosy | 2013-10-17 22:50 | |
![]() | Du kan ju inte veta vem gud är förrän du träffar honom/henne/det. Så du kan ju inte blankt säga nej på att jag inte är :) | |
Rultatultan | 2013-10-17 22:51 | |
![]() | @Snoosy Men jag umgås med Gud varje dag! Och det är sannerligen inte du ;) | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-17 22:53 | |
![]() | Christopher Hitchens: "If god did exist it would be like living in North Korea." Intervjuaren: "Well, I'm not so sure that Kim Il Sung is god, but..." Christopher Hitchens: "Ask Kim Il Sung, he has a different opinion." | |
Snoosy | 2013-10-17 22:53 | |
![]() | rultan, det är bara vad du tror :D | |
shulten | 2013-10-17 22:59 | |
![]() | Gnagelram: din länk är helt oseriös med! Brava, varför vill du till himlen. Har du det inte bra här? | |
Snoosy | 2013-10-17 23:01 | |
![]() | shulten, det är nog lite så med de som tyr sig till en religion. En längtan till något bättre istället för att fokusera på det som är bra här :) | |
Rultatultan | 2013-10-17 23:03 | |
![]() | @Snoosy Jag tror att du är en ko. | |
shulten | 2013-10-17 23:05 | |
![]() | :) en snuttefilt och en inbillad "försäkring" att livet inte är meningslöst. | |
gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-17 23:05 | |
![]() | Shulten: Sidan är utmärkt som utgångspunkt om du är intresserad av forskningsläget kring Jesu existens som historisk person. Är din teori att det alls inte har funnits någon person som var lokal ledare för en judisk kult vid denna tid och som sedan blivit utgångspunkt för den kristna kyrkan? | |
shulten | 2013-10-17 23:09 | |
![]() | Läs din sidan en gång till uppmärksammat så kanske du finner felet med din sida gnagelram. | |
gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-17 23:09 | |
![]() | Jag föredrar nog om du talar om vad felet är. | |
Måns_E | 2013-10-17 23:11 | |
![]() | Att Jesus har funnits (eller om det är flera profeter som har blandats ihop till Jesus) finns det väl i o f s belägg i andra källor för. Att han skulle vara den person som skrivs om i bibeln, som ju uppdiktades långt efter hans död, och att han skulle ha genomfört alla de gärningar och besuttit en massa övernaturliga förmågor är betydligt svårare att finna belägg för. I den meningen tror jag inte alls att Jesus har existerat. Så igen brava, det blir ju att tillskriva en fysisk person en massa egenskaper på hörsägen, nerdiktat av personer som inte har träffat honom flera decennier efter hans död. Jag vet inte, men något säger mig att det kanske inte är exakt verkligheten, så som det verkligen skedde, som beskrivs i så fall? | |
shulten | 2013-10-17 23:12 | |
![]() | Fanns säkert en massa ledare för olika judiska kulter då, precis som det finns idag. Tror även att flera av dessa kulter har inspirerarat kulten för de olika kristna och många andra.... | |
shulten | 2013-10-17 23:14 | |
![]() | Gnagelram: Teorier om att Jesus existens helt är en uppfinning av kristna förfäktas idag i huvudsak av populärvetenskapliga författare,[4] men betraktas i allmänhet som långsökta och osannolika konspirationsteorier av etablerade forskare.[5][6] Menar du att det är seriöst, ärligt, eller vetenskapligt skrivet? | |
gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-17 23:18 | |
![]() | Ditt förkastande av Jesus som historisk person grundar sig alltså i att en Wikipedia-skribent har använt en raljant ton? Okej. | |
shulten | 2013-10-17 23:21 | |
![]() | Jag förkastade Jesus för länge sedan, och ler åt Wikipedia-skribentens och ditt påstådda bevis. | |
Rultatultan | 2013-10-17 23:24 | |
![]() | *fnissar* Jag visste inte att fördomar mot religion och religiösa tillslut kunde spilla över i historisk okunskap. Tänk så det kan gå! | |