Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 193 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-28 20:18 | |
![]() | Jag har sökt efter fakta (det hade varit kul) om mannen som sköt kraftledningen med gevär, men inte hittat något :( Däremot hittade jag en notis om rasande samer: År 1998 bombades två kraftledningar i Jämtland av Aktionsgruppen mot fria fjälljakten. Bombattentaten var nära med att lyckas förstöra två centrala kraftledningar. Kraftledningarna var 400 kilovolts stamledningar, och därmed två av Sveriges viktigaste ledningar. Totalt fanns vid tillfället åtta stycken stamledningar genom Sverige, varför de två ledningarna stod för en omfattande del av strömförsörjningen till södra Sverige. I brev till tidningarna Dagens Nyheter och Aftonbladet under augusti och september 1998 tog gruppen på sig flera attentat. I hotbreven krävde gruppen att "1992 års riksdagsbeslut om att införa fri fjälljakt på småvilt måste rivas upp". Om det inte skedde, hotade aktionsgruppen med att "lamslå Sverige". De skrev vidare att "Sverige har jävlats nog med samerna – ursprungsbefolkningen i landet" och att "Svenska Kraft (...) får symbolisera utsugningen av samernas land. Brottet betecknas som inhemsk terrorism. | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-05-28 20:26 | |
![]() | Den som gick på mig vid förhandling idag. Jag kommer att hämnas. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-28 20:27 | |
![]() | För några år sedan retade jag mig lite grand på en person som nästan inte kunde skriva ett inlägg utan att bifoga en youtube-länk med någon ev passande trudelutt att förstärka sina ord med. Sånt kan väl alla göra någon gång men inte 839 gånger. Man har då för länge sen slutat att öppna länkar... Nu retar jag mig lite på att en del inte har några egna ord, utan bara huvudet fullt med bibelcitat. Betyder det att de inte vågar tänka själv eller yttra sig utan tar det säkra före det osäkra och svarar med en förhoppningsvis lämplig bibelvers? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-05-28 20:30 | |
![]() | Ja | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-05-28 20:56 | |
![]() | Retar mig på det tråkiga med fint och varmt väder; att behöva raka benen... Det måste vara bland det tråkigaste man kan göra. Astråkigt, som min dotter skulle sagt. :) | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-28 21:37 | |
![]() | Någon som gjort stora nummer av att undvika detta forum och så ändå ständigt är närvarande under annat nick och snorkar sig. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-05-28 22:56 | |
![]() | Hur kan du veta att det är den du tror då? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-28 23:51 | |
![]() | det är inte specielt svårt att känna igen den personen | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-05-28 23:54 | |
![]() | Borde förbereda föreläsning, istället sitter jag och funderar över vem jag mest vill ligga med: Nikolaj Coster-Waldau eller Mads Mikkelsen. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-05-28 23:55 | |
![]() | Det måste tydligen vara en dansk man, säger pirret. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-28 23:57 | |
![]() | Waldau, lätt. | |
| Sangria | 2013-05-29 00:09 | |
![]() | Det är väl många som byter nick här och det är väl inte förbjudet heller? Sa länge man inte gör det för att trolla och jävlas sa är väl det upp till var och en? Varför spekulera om sånt? retar mig nog lite på det då. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-29 00:14 | |
![]() | äää har någon ens utalat sig negativt om att byta nick?inte svårt att se alla skulle tx känna igen mig om jag böt nick ,och så är det också med Hen | |
| hfranke | 2013-05-29 00:21 | |
![]() | Retar mig jävligt mycket på en väldigt liten sak. Har en mygga i sovrummet!!! | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-05-29 00:29 | |
![]() | känner mig utanför loopen. vem har bytt nick? | |
| Sangria | 2013-05-29 07:44 | |
![]() | Det är väl många som har gjort lite nu och då? Man ska väl överhuvudtaget inte diskutera andra här på forumet så spekulationer blir ju just bara spekulationer. | |
| Gloria56 | 2013-05-29 07:55 | |
![]() | Retar mej på att det nu planeras att ev. RIVA gamla Hovet, rusta upp Globen och bygga ytterligare en arena. Den nya arenan som om en månad ska invigas har kostat många miljarder (dessutom fuuul som satan). Finns det hur mycket pengar som helst till sportelände?! Men.....när det gäller skola, sjuk och äldrevård är pengarna slut. Retar mej dessutom på att man nu helt förstör gamla fina Slakthusområdet. Där ska bl.a. byggas IKEA. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-05-29 08:23 | |
![]() | Exakt hur ekvationen ser ut vet jag förstås inte, men att sport, musik och andra live-evenemang bringar in mer skattepengar och privatfinansierade arbetstillfällen än skolan och äldrevården är svaret. | |
| Gloria56 | 2013-05-29 08:26 | |
![]() | Ja och då offrar man barnen, sjuka och gamla! Skitsamhälle!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-29 08:31 | |
![]() | inget konstigt med det ingen vill ju betala skatt mer,då blir det sådana ned dragningar | |