Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 77 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-14 20:31 | |
![]() | micro, Det är den bästa kunskap vi har i dag. Flyktingar söker sig till Sverige av en rad olika skäl. Ett för dem bättre asylsystem (i sin helhet!) är en del. | |
micro113 | 2015-12-14 20:32 | |
![]() | Punkt 1 säger .. # Förslag till riksdagsbeslut Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om att återinföra tjänstemannaansvaret och låta rättsväsendet hantera tjänstefel i fler situationer än i dag.# Vet du vad "återinföra" betyder ? | |
micro113 | 2015-12-14 20:34 | |
![]() | liminal Nej, det är utdaterad kunskap -- och dessutom politiskt vinklad kunskap som inte ligger i linje med vad människor på väg hit uttalar .. Det är det vi lockar med ekonomiskt som får dem att välja Sverige. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 20:39 | |
![]() | Micro, "i fler situationer än idag" Förstärkning...... newsvoice.se/2015/10...en -galler/ | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 20:43 | |
![]() | Det finns väl, hoppas jag, inget tvivel om att det som lockar asylsökanden till Sverige är att vi är ett av världens mest välbeställda länder och har en mycket hög levnadsstandard generellt sett. Om 6 år gammal forskning är utdaterad som kunskapskälla så är vi illa ute. Vi får förlita oss på rykten, enstaka utsagor, kvällstidningsrubriker och mediarapportering. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 20:44 | |
![]() | Det historielösa samhället. Varje fascists dröm....... | |
micro113 | 2015-12-14 20:47 | |
![]() | totravel Som migrationshandläggare eller socialtjänsthandläggare kan du idag inte få disciplinstraff i form av löneavdrag el dyl .. Det kan bara yrken som polis, kriminalvård ... De andra kan bara straffas för grova tjänstefel -- inte felbedömningar eller åsidosättanden - vilket tjänstemannaansvar innebar .. Läs hela och fasta inte i det du vill att den första satsen skall betyda .. Tjänstemannaansvaret är avskaffat ... Detta gäller inte för vare sig migrationsverket eller socialtjänsten .. #Tjänstemannaansvar innebär att en tjänsteman i offentlig förvaltning har ansvar för beslut, och kan bli föremål för disciplinåtgärder eller avsked vid förseelser." Läs hela motionen och lek inte analfabet - så klarnar det för dig också .. Själv är jag insatt och vet att påföljd för felaktiga beslut och förseelser enbart kan komma ifråga på statliga enheter som polis och kriminalvård - där människor blir frihetsberövade eller utsätts för omfattande tvångsåtgärder .. samt där vi i vår verksamhet kan brista i den säkerhet som utlovas åt allmänheten när människor står under kriminalvårdens eller polisens ansvar/kontroll .. De är undantag - inte regel idag.. Så kliv ner från analfabeternas moln och läs motionen.. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 20:54 | |
![]() | Micro, Jag har läst den och förstår precis vad det handlar om. Det handlar om en förstärkning av ämbetsmannaansvaret som var föremål för en lagändring 1976. Varför förstår du inte ordet "förstärkning"? Det betyder i det här fallet en skärpning och utökning av tjänstemannaansvaret. Det förändrar dock inte faktum att varje tjänsteman har ansvaret att inte begå tjänstefel eller ta mutor. Brottsbalken gäller fortfarande. Eller menar du att den också har avskaffats? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 21:07 | |
![]() | Jag förutspår att regeringen kommer att backa från beslutet att införa ID-kontroller den 4/1-2016 under förespegligen att antalet asylsökanden har minskat så mycket att de inte längre behövs. | |
Lågintensiv | 2015-12-14 21:10 | |
![]() | Varför har antalet minskat enligt ditt perspektiv, totravel? | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-14 21:12 | |
![]() | micro, Du talar om lockelser i asylsystemet i sin helhet, rapporten handlar om återetableringsstödet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 21:13 | |
![]() | Lågintensiv, Migrationsverkets statistik. Nere på drygt 3000 förra veckan. Man har redan börjat tala om att nivåer på ca 2000 i veckan är hanterbara. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-14 21:15 | |
![]() | Att fler än någonsin har sökt sig till Europa under det andra halvåret har inte med förändrade motiv att göra. | |
Lågintensiv | 2015-12-14 21:26 | |
![]() | totravel, jo jag förstår att du lutar dig mot statistik. Min fråga till dig är: varför har antalet minskat? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 21:42 | |
![]() | Lågintensiv, Sorry, lång dag och ser väl i kors kanske...... Jag vet ärligt talat inte. Flera faktorer. Förmodligen gör det mycket att anknytningskraven kommer att skärpas. TUT istället för PUT tror jag spelar mindre roll. Vädret. Många hör förmodligen också att vi har problem med mottagandet och att handläggningstiderna är långa. Turkiet slår ner på flyktingsmugglingen numera. Ökade förhoppningar pga större enighet om bekämpande av Daesh. Vad tror du? | |
Lågintensiv | 2015-12-14 21:56 | |
![]() | Jag vet inte heller, jag skulle vilja se statistik över hur flyktingströmmarna sett ut till andra länder så man kan se om summan människor är någorlunda konstant men riktningen en annan. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-14 21:58 | |
![]() | Tydligen har det minskat även söderut. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-14 21:58 | |
![]() | Fler tankar kring minskningen: Sveriges gränskontroller enligt en statsvetares tolkning av statistiken: www.svt.se/nyheter/i...ll -sverige Flera faktorer, men främst dåligt väder och gränskontroller på Balkan, säger Migrationsverket: www.migrationsverket...er ige.html | |
Mormodern49 | 2015-12-14 22:16 | |
![]() | Blev faktiskt lite rörd idag , när jag såg de flyktingarna som hade kämpat för att komma hit , inte kunde stanna pågrund av vårt nya regelsystem . De fick åka hem igen till sina familjer , pga av anhöriginvandringen skärpts , | |
micro113 | 2015-12-14 23:17 | |
![]() | totravel Vad förstår du inte när det gäller ordet "återinförande" .. och hur lyckas du undgå skillnaden på "fel beslut"/förseelser och det juridiska åtalbara "tjänstefel" .. Hädanefter betraktar jag dig således om inskränkt ordanalfabet .. eftersom du inte förstår att man kräver ett återinträde av ett ansvar som inte längre finns (utom för just polis kriminalvård och motsvarande med ett myndighetsutövande som innebär frihetsberövande etc) .. | |