Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 906 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-03-24 21:03 | |
![]() | Snacka om att jag lidit och tyckt synd om Anders heeeeela kvällen!!! och jag är inte den som far med osanning! | |
| ANDERStG | 2009-03-24 21:04 | |
![]() | Tess: Jag skulle krama dig, men jag är rädd att den här sjukan fäller stora krigare, för att inte tala om väna kvinnor. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:05 | |
![]() | Retar mej inte på något nu, är överdrivet lycklig och glad just nu. Livet leker, tjoho:-)) | |
| ANDERStG | 2009-03-24 21:09 | |
![]() | *ockockock* *OOCKOOCKOOCK* | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:14 | |
![]() | Retar mig på att Rob ska avvika nu när jag precis loggat in. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:15 | |
![]() | retar mej att min data slår frivolter här | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:25 | |
![]() | Retar mig på folk som gaddar ihop sig och njuter av det. Mer ryggrad åt folket, jag kan ge bort lite av min. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:28 | |
![]() | Jag retar mig på låg nivå. Om det inte är Mia och Klara, för då köper jag vilken nivå som helst. | |
| ANDERStG | 2009-03-25 06:24 | |
![]() | Har här raderats sida efter sida? Hur som helst, jag kräktes i natt. Nu ska väl sympatipoängen börja rulla in? | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-25 07:24 | |
![]() | thank you | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-25 07:43 | |
![]() | Anders <3 Ska jag torka upp dina spyor? | |
| ANDERStG | 2009-03-25 08:12 | |
![]() | hanna: Det behövs inte. Jag spyr med samma precision som allt annat jag gör. Men du kan sitta bredvid sängen och fukta min panna. :) | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-25 08:30 | |
![]() | Jag retade mej på att dom plockade denna sida igår eller låste | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-25 08:34 | |
![]() | Dyslekso, Lanzarote är mindre än Gran Canaria och Teneriffe och saknar deras bergsklimat, lummighet och maffiga frukt/tomatodlingar. Man odlar ändå, med framgång i terassodlingar byggda av sten, t ex vindruvor, linser och kryddor. Bristen på regn och sötvatten kompenseras av hög luftfuktighet och man behöver inte vattna så mycket. Det ska regna 6 dagar/år där. Min då väldigt unga dotter, tyckte att vi prickade in 3 av de dagarna på två veckor :) Det åskade faktiskt också, så att vulkanerna skakade. Inget utbrott på ca 250 år. Nu har man så bra mätinstrument, så man är säker på att hinna evakuera både bosatta och turister, innan ett ev vulkanutbrott. Om man hyr en bil och kör upp bland vulkanerna, är det typ som att åka på månen. Man är totalt omgiven av sten i olika färger och kratrar. Vulkanen med servering på toppen är spektakulär! Man måste ha ordentliga skor, marken är varm. Man kan kika ner och skönja kokande magma. Ovanpå där grillar de kycklinghalvor. Det finns också ren öken, mycket sand blåser helt enkelt dit från Sahara, 10 mil österut. Sandstormar förekommer och det blir sanddrivor på gatorna. Vinterhalvåret är det ca 18-23 g+ dagtid. 14-15 nattetid. Solen tar bra och vattnet är fint. Fiske betyder mycket och på morgnarna vadar ofta byborna ut och hugger sig en bläckfisk till middag. Någon idiot tog med kaniner till ön och släppte ut dem för några decennier sen. Nu kryllar det av kaniner, som är skadedjur i odlingarna och de serveras ofta på restauranger. Smakar naturligtvis kyckling. Min syster och systerdotter har bott och jobbat där. Det är vår favorit-ö. Jag retar mig på att inte vara där. | |
| Dyslekso | 2009-03-25 09:14 | |
![]() | Låter väldigt fint det där, mommes, trots de obarmhärtiga vintrarna. ;) Det får bli en charter dit någon gång! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-25 09:30 | |
![]() | Anders: Lika redig som alltid. :) Visst kan jag det. Kycklingsoppa var det beställt va? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-25 10:12 | |
![]() | Det retar mig att jag inte fått vara i Spanien hela vintern | |
| Dyslekso | 2009-03-25 10:38 | |
![]() | Bra Linn, men här kommer en riktig småsak: att boken "He's just not that into you" blev "Dumpa honom! Han vill faktiskt inte ha dig." och filmen med samma namn bara blev "Dumpa honom!" Feministrevisionism... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-25 10:41 | |
![]() | Dyslekso, de där märkliga översättingarna är ett genomgående tema, oavsett om det är en man eller kvinna som översätter. När jag jobbade i videobutik förvånades jag varje vecka. Det som retar mig allra mest är när en film från t.ex. USA eller England har en titel och så skapar man en ny titel PÅ ENGELSKA som man marknadsför i andra delar av världen. Som Sverige. Säkert för att man ska luras att köpa filmen två ggr av misstag.... | |
| Dyslekso | 2009-03-25 10:49 | |
![]() | Hehe. Next of kin med Patrick Swayze blev Dirty fighting "på svenska" vill jag minnas. | |