Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-28 21:31 | |
![]() | AIK! | |
| Miss_jk | 2009-10-28 21:33 | |
![]() | Finlirare: Skrev jag inte "Sänk helsingborg"? | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-28 21:35 | |
![]() | mmm men kändes sekundärt... trodde Du var ÖSK:are...men strunt i det. Hoppet lever för båda. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-28 21:44 | |
![]() | Miss_jk: Tyckte faktiskt DIF var spännande i början av säsongen. Men var på nå't sätt lite fegt glad att det var Ni som vågade "ta steget" att ställa upp 4-3-3..nästan som ett expriment i Sverige då bollrullarna inte växter på träd här precis. Tålamodet brast lite för fort oxå, tycker jag...till skillnad mot ÖSK...som körde det hela säsongen. Blandat resultat, men attraktivt...och att sluta 5-6 är väl ändå godkänt då man dessutom bidragit till nå'n slags utveckling... | |
| Miss_jk | 2009-10-28 21:55 | |
![]() | Nja, vet inte om jag kan hålla med. DIF har gått nedåt ända sedan senaste guldet 2005, och man såg redan från början vart det barkade. Tänkte också från början att 433 var "roligt" men insåg ganska fort att vi faktiskt inte hade materialet till det spelet. Trist, men nu orkar jag inte tänka på det, utan ska som sagt njuta av dagens omgång. Ett (eller tre) glas rött och sedan får man ta tag i ångesten imorgon. | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-28 22:09 | |
![]() | Förstår hur Du menar...Se'n tvivlar jag på om Zoran var rätt snubbe att förmedla det...han saknade nog Snuffe en hel del oxå :-) Annars gillar jag din inställning även en Djurgårdare kan ju visa lite hyfs :-) | |
| Elmis | 2009-10-28 22:55 | |
![]() | Det var det det. Sirius och Bajen. Tur man har tennis. :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-28 23:00 | |
![]() | Jag menade Henke Dorsins bror Micke. Sorry. | |
| -Torskmacka | 2009-10-28 23:03 | |
![]() | djurgården - kalmar? tips? | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2009-10-28 23:48 | |
![]() | 5-0? 6-0? | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-10-28 23:56 | |
![]() | 2-1... | |
| Maybach | 2009-10-29 18:36 | |
![]() | Känner bara total tomhet, har inte riktigt smält det än. Det hände verkligen. Vi kom SIST. Nu får dom som sagt "äh en poäng hit eller dit" efter matchavgörande domartabbar äta upp vad de sagt. Har svårt att se något ljus i detta, tror det är svårare än någonsin att ta sig upp också i.o.m. den svaga ekonomin. Efter denna säsong står man utan tränarstab, VD, sportchef och ordförande. Och spelare (?). Vad som är bra att man på något vis blir tvingade till en omstart. Att sverige största rötägg Mikael Andersson avgått är bra, han har verkligen trasat sönder klubben. Han börjar med att avskeda assisterande tränaren Andreas Pettersson i våras så han får coacha hela året men vet att han inte är välkommen nästa säsong. Sen sätter man upp en Topp 4-målsättning samtidigt som man tar bort ALL medbestämanderätt från Tony och Lasse Eriksson. - varpå man han säljer Lolo Chanko, Erkan Zengin, Paulinho och Charlie Davies och förväntar sig att man ska prestera. - När man inte gör det så är det tydligen Tony Gustavssons fel så han kickas, strax där innan har man petat Lasse Eriksson också vilket jag tror var en stort misstag. - Sedan två dagar innan årets ödesderby så väljer han att göra det officiellt att han avgår. Bra tajming. Fegfan som sticker när det blev svårt. Hoppas han flyttar långt från stockholm och hammarby, han har verkligen skapat total röra i föreningen som kommer ta mer än ett år i superettan att lösa. Spelare att satsa vidare på: Simon Helg (!), Igor Armas, Emil Johansson, Totte Gerrbrand. (Rami är ett frågetecken med alla skador, om inte han så behövs nog poppen, målvaktsfrågan är klurig... Och så behövs en renodlad målgörare.) | |
| skogstorparn | 2009-10-29 18:58 | |
![]() | ja fy fan..lider med dig,maybach..ärligt trots allt munhuggande här..inte lätt att att vara kvar i allsvenskan med en styrelse på korpnivå..lycka till i framtiden..och ang micke andersson,han borde väl få nåt sorts näringsförbud inom fotbollen..finns det nåt som han inte sabbat sen han la skorna på hyllan? | |
| Weierstrass - Ej medlem längre | 2009-10-29 23:10 | |
![]() | Det positiva med att Hammarby lämnar Allsvenskan är att nästa tråd, Allsvenskan 2010 alltså, förhoppningsvis inte kommer att präglas av ett ständigt nagelfarande och ältande av alla felaktiga domslut under säsong och vad dessa får för konsekvenser när tabellen summeras efter trettio omgångar. | |
| Lillkissen - Ej medlem längre | 2009-10-30 00:52 | |
![]() | weierstass Grattis till din positiva insikt. Med närmare eftertanke så är det ömsesidigt, slippa saltare som du. Känns som att alla önskar oss illa så varför inte, tillbaka till oskyldiga och tacksamma små bygder som.... hm, iof också vill oss illa, fan Äh, älska bajen överallt! Låt dem strö i såret salt Vi klarar det som inga andra Tillsammans skall vi åter vandra Vi vill ju bara bajen väl I gråt och sorg vi bygger själ För laget i vårt ömma hjärta Finns liksom i livet plats för smärta Tillsammans vi vandra än en gång Mellan berg och dalar ekar en sång Vad e Noooorping? Vad e Qviding? Vad fan e Falkenberg? Dom e ingenting, Dom e ingenting Vi ska tillbax igen! | |
| -50- | 2009-10-30 13:21 | |
![]() | Vad vore fotbollen utan derbyn, hoppas dif stannar och att bajens sejour i 1:an blir kortvarigt. | |
| Peddape | 2009-10-30 14:51 | |
![]() | Dif borde åka ur, de är helt och hållet värdelösa i år. Köper in unga talanger och gör dem sämre. Ingen bra filosofi. | |
| Miss_jk | 2009-10-30 16:16 | |
![]() | Borde och borde, det laget som inte tar tillräckligt med poäng åker, oavsett vad. Det finns inget "förtjänar" eller "borde" i fotboll. Man ska göra mål, vinna matcher och ta poäng. Det spelar ingen roll hur dåligt man spelar, får man in bollarna så har man gjort sitt jobb. Samma sak tvärtom, man kan spela hur bra som helst utan att göra mål, då har man inte gjort sitt jobb eftersom fotboll i grunden går ut på att göra mål och vinna matchen. That's it för er som inte fattat det. FORZA DIF! ALLTID OAVSETT! Och FORZA GEFLE på söndag! =) | |
| Peddape | 2009-10-30 16:28 | |
![]() | Jag är ingen idiot. De lag med minst poäng åker ut, det fattar jag med. Om man inte går djupare än att bara kolla på siffrorna så blir det tråkigt med fotboll. Djurgården har haft mest flyt av de tre bottenlagen och underpresterat mest denna säsong, därför förtjänar de superettaspel mer än både Hammarby och Öis, enligt mig. Starkt av dem att plocka de viktiga poängen i slutet dock, men sett över hela säsongen så.... | |
| Miss_jk | 2009-10-30 16:41 | |
![]() | Vad menar du med underpresterat mest, förtjänar och flyt? Det är just det jag menar. Vi har, trots fruktansvärt dåligt spel, alltför många missade målchanser och alltför många förlorade matcher, lyckats hamna på kvalplats. Hade vi spelat bättre så hade vi inte hamnat där utan längre upp. Hade vi spelat sämre så hade vi hamnat på nedflyttningplats. Nu är inte läget så. Öis har inte gjort vad de ska, precis som bajjen, därför ligger de där de ligger. Det är inte svårare än så. Gör man inte mål så vinner man inte matcher, sen spelar det ingen roll hur bra man spelar. Bra spel är ingen garanti till mål, och det är på målen man vinner en match. Man kan spela hur skitig fotboll som helst men ändå få in en massa mål. Då går det bra till slut ändå. | |