Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-09-24 07:25 | |
![]() | Nej Gr3en; det visar på hur svårt det är för troende att få ihop det hela, orsak?, därför att det är en konstruktion av människan själv. Därför detta oförnuft,irrationella och motsägelsefulla. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-24 08:45 | |
![]() | Tron är ju en konstruktion av Gud, när han valde att offra sin son för oss. Genom Jesu ord och handlingar fick vi vetskap om tron och möjlighet att ta emot den som en gåva. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-24 08:49 | |
![]() | Tron fanns ju tidigare än så, men jag pratar utifrån dagens troende och hur dom har fått vetskap och ofta är det ju genom evangeliet. | |
| Kuralo | 2013-09-24 09:32 | |
![]() | Ja... Jag vill bara återigen säga det jag "skrikit" om hela tiden. Sämst Hur illa det än var för den lilla flickan i detta livet, så vet vi ju ingenting om hennes mottagande när hon gick över. Eller hur? Men vi kan tänka oss att hon blev väl omhändertagen. Gud finns för oss "no Matter what". Men helvetet på jorden bara är, | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-24 09:42 | |
![]() | SpB>> jag har flera gånger om sagt vad jag tycker och deltagit i "debatten". Men den har sedan länge mest gått ut på att kommentera varandra och hakar hela tiden upp sig på hur den ena eller andra väljer att formulera sig. Tycker du att jag är jobbig som vill ha ett bättre debattklimat? Sue me. | |
| Sote | 2013-09-24 12:01 | |
![]() | Håller verkligen med Måns och Nulljt!! SPB och Claysune kanske kan ta sin klubb för inbördes beundran via PM istället så slipper alla andra undra över vad det handlar om. Och så slipper vi bli illamående över pompöst självgoda inlägg. Snacka om hybris!!! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-24 12:44 | |
![]() | Sote: det är ju det som är underhållande, alltid retar det någon kanske alla! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-24 12:47 | |
![]() | Claysune: tycker vi fortsätter att upphöja varandra här, responsen blir så mycket mer underhållande här! | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-24 12:52 | |
![]() | Hur kan man finna ett nöje i att kapa en tråd i syfte att framhäva sitt ego och förpesta tillvaron för andra? God forumetik är det väl inte, om ens tillåtet? | |
| SämstpåBeta | 2013-09-24 13:11 | |
![]() | Då har du yttrat dig utan att läsa inläggen, eller hur? På ett mycket fint och estetiskt sätt framhäver jag Claysunes företräden, men försöker på ett stillsamt och ödmjukt sätt även belysa min framgångsrika väg emot att bli en elitateist....detta gör Clay och jag mycket tydligt i enhet med vägen, sanningen och livet....... | |
| SämstpåBeta | 2013-09-24 13:15 | |
![]() | Och jag lovar att jag inte ler när jag skriver detta utan förmedlar min retoriska upplevelse med största entusiasm och mångbottnad inlevelse. Seriösiteten får vi aldrig göra avkall på, eller hur?:) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-24 13:46 | |
![]() | jag tycker att det är en väldigt stark poäng att det inte handlar om vad man tror på eller inte tror på - men om vad man gör av positiva saker (dvs saker som inte skadar andra, men hjälper dem) Tro som inte får sin verkan i att världen blir ett bättre ställe är värdelös. Och världen blir ett bättre ställe bara av att någon mår pyttelite bättre. Det börjar alltid med en själv. Om man gör sig själv lite gladare (utan att det är på bekostning av någon annans välbefinnande) kan man inte låta bli att smitta andra med sin sinnesstämning. Det samma gäller åt andra hållet, med dåliga vibbar. Så min väg, sanning, och liv går ut på att ha det så bra som möjligt. Ur detta kommer lusten att vara där för andra. Igen - formulerade trossystem är essentiellt oviktiga. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-09-24 14:20 | |
![]() | "...förmedlar min retoriska upplevelse med största entusiasm och mångbottnad inlevelse. " Haha! Underbart! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-24 15:18 | |
![]() | Visst var den bra....men jag lovar att jag inte ler! Är helt seriös! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-09-24 15:28 | |
![]() | Dumskallarnas sammansvärjning. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-24 15:34 | |
![]() | Amen | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-09-24 16:40 | |
![]() | CarlMartin... Yes, det är väl inte svårt att hålla med om att världen blir en bättre plats om alla mår bra och inte skadar varandra. Och jag personligen har väldigt lätt att hålla med om att det skulle vara lättare att uppnå om flera var av din inställning att formulerade trossystem är oviktiga. Det gör mig absolut ingenting om någon tror på en högre makt eller att stjärnorna bestämmer vårt öde, så länge som det inte skadar någon annan. Men om man börjar skriva en manual på hur man ska leva och samtidigt börjar övertala svagsinta med luddiga metaforer om att just din tro är den rätta, och sedan tvingar av dom medlemsavgift och dessutom får skattefinansierade statliga stöd och föreningsbidrag... ja det om något är väl ett formulerat trossystem som borde försvinna? Som dessutom har en historia som är mörkare än 30- och 40-talets allra hemskaste stunder tillsammans. Är det då inte alldeles uppenbart att kristendomen har gjort mer skada än nytta? | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-09-24 16:50 | |
![]() | Sorry jag hade helt fel om föreningsbidrag. Om man har en förening som ens är ansluten till Svenska kyrkan så får man inga statliga föreningsbidrag. Jag hade missuppfattat det helt och skulle kollat det först. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-09-24 18:12 | |
![]() | Claysune och Sämst kanske är samma person? För övrigt håller jag med carlmartin. | |
| Claysune | 2013-09-24 18:16 | |
![]() | MÖNJElLILJA: Nä, De ä vi inte. Med vänlig hälsning c-s | |