Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-18 23:47 | |
![]() | le-lou,jag har sett en undersökning på hur många kristna som tror på evolutionen,tror det var 2/3 som gjorde det,att vara kristen betyder inte att man köper allt i Bibeln,det gör ingen pastor jag känner och dom är många | |
brava | 2013-10-19 00:05 | |
![]() | @ le-lou Vi talar inte samma språk. Din logik är som goddag yxskaft för mig så jag antar att mina resonemang är lika obegripliga för dig. Så vi kanske kan vara överens om att vi inte förstår varandra. | |
le-lou | 2013-10-19 00:10 | |
![]() | Tittii , 2/3 tror på evolutionen? Okej. Ska tillägga att det låter orimligt. Rulta, om en kristen säger att Gud som skapare kan gå hand i hand med evolutionsteorin (lika orimligt det för mig men men), så innebär det nåt i stil med att " ja, evolutionsteorin har Gud skapat..också? Brava, ok. | |
Rultatultan | 2013-10-19 00:46 | |
![]() | @le-lou Jag kan bara svara för vad jag tänker. Och jag tänker som så, att det liv vi ser idag kan ha sitt ursprung i en kedja av händelser som startade vid alltings början och jag tänker mig då Gud som den som tände gnistan och satte allt i rörelse. Själv förstår jag inte hur det kan vara orimligt - förutsatt att man tänker sig in i resonemanget att det finns en Gud eller en Startare. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-19 04:56 | |
![]() | jAg TyCkEr JeSuS äR dUm OcH eLaK oCh BöGiG oCh FaLsK oCh OnD <3 | |
Bob100 | 2013-10-19 06:32 | |
![]() | Livet i universum antas ha skapats genom en kvantmekanisk kortslutning i intigheten. Låg Gud bakom detta? Ja, jag tror det. Gud har det som tomten på julafton, många ställen att besöka. Hit skickade han Jesus (sin son!) för att råda bot på visst elände. Att vanliga människor lätt blir elaka och trampar på folk. | |
Bob100 | 2013-10-19 07:03 | |
![]() | Som i många trådar. Här är vi mer bokstavstroende, dock. Mer verbala. Snyggare. | |
Bob100 | 2013-10-19 07:11 | |
![]() | Gud måste också kunna resonera med många olika livsformer och kommunicera på olika sätt. Ibland tar det tid. Som med istäcket på en av Neptunus månar. Sitter han där och väntar. Sen tar det tid att resa också. Men han kommer nog hit en vacker dag. Då kommer vinet smaka bra och nackhåren resa sig hos en del. Till dess håller vi oss lugna och kanske sjunger en psalm. | |
Bob100 | 2013-10-19 07:15 | |
![]() | Jesus? En modig kille. Bildskön. Praktisk. A bit "too much in the skies" | |
Bob100 | 2013-10-19 07:16 | |
![]() | Lou Reed ville en gång att Jesus skulle visa honom hans rätta plats. (My proper place). | |
Gunilla _ | 2013-10-19 10:18 | |
![]() | Man får väl se det som ett stort misstag att inte religiösa tillskriver gud evolutionen (vilket iofs inte är så konstigt med tanke på vad man visste när bibeln skrevs). Men vad gör några misstag och absurditeter i det stora hela..? ;) | |
Rultatultan | 2013-10-19 10:21 | |
![]() | @Gunilla_ "Man får väl se det som ett stort misstag att inte religiösa tillskriver gud evolutionen" Så generaliserar vi igen, ser jag. LÅNGT ifrån alla religiösa har problem med evolutionsteorin. | |
Gunilla _ | 2013-10-19 10:23 | |
![]() | Evolutionen är ett "modernt" påhitt. När bibeln skrevs hade man inte en susning om sådana saker - det var alltså inte gud som skapade den. Att man idag har fått omvärdera sina åsikter för att inte verka helt pantad, det är en annan sak. | |
Rultatultan | 2013-10-19 10:51 | |
![]() | @Gunilla Va? Forskning och vetenskap hade inte kommit så långt då bibeln skrevs nej. Vad har det med saken att göra? Människan visste inget om någon evolutionsteori - men Gud kan ha varit livets ursprung ändå. Är du fortfarande fast i den villfarelsen att religiösa förnekar evolutionen som grupp? Även icke-troende har för övrigt fått omvärdera sina åsikter sedan teorierna om evolutionen kom fram. | |
le-lou | 2013-10-19 10:55 | |
![]() | men rultatultan, det är klart att man inte har problem med evolutionsteorin om man ändå tror att det var gud som satte i gång den :): DET är ju inte evolutionsteorin. | |
Gunilla _ | 2013-10-19 10:58 | |
![]() | Hm. Jag uttrycker mig tydligen väldigt oklart... Om gud skapade evolutionen så hade det, istället för bl a berättelsen om Adam och Eva, varit nedplitat i bibeln. Nu skapade inte gud den utan människan skapade gud - och eftersom de inte hade en susning om någon evolution så gjorde man en fantastisk historia med bl a just Adam och Eva. Vilken människa skulle misstro det liksom? | |
Rultatultan | 2013-10-19 11:11 | |
![]() | @Gunilla Jo, jag förstod hur du menade (även om jag faktiskt fick tänka till lite, ska erkännas ;) ). Men nej. Varför skulle det vara nedskrivet? För miljonte gången: bibeln berättar inte hur man skapar en värld. Den ger svaret på VARFÖR. | |
Rultatultan | 2013-10-19 11:13 | |
![]() | Jag undrar dock fortfarande om du är så generaliserande att du ser religiösa som en grupp som alla, homogent, står för en sak. "Alla svarta är bra på att dansa. De har liksom rytmen i kroppen. Det vet man ju." "Alla tjocka är alltid så glada och roliga!/alternativt "lata och slöa och får skylla sig själva. Det vet man ju." "Alla romer är tjyvar och oärliga. Det hör man ju överallt så det vet man ju." SLUTA generalisera. Det stör mig något oerhört. Religiösa eller kristna är INTE en homogen grupp. | |
Gunilla _ | 2013-10-19 11:14 | |
![]() | Aha. Så skaparberättelsen står inte i bibeln? | |
Rultatultan | 2013-10-19 11:32 | |
![]() | @Gunilla Vet inte om du försöker göra dig lustig, men misstänker det. Du kan ju läsa själv. | |