Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-06-13 08:59 | |
![]() | Världen är ju trots allt skapad av honom, återigen motsägelsefullt.Och så blir det när man envisas med att tala om en gud som är allvetande,allsmäktig och övernaturlig utan att kunna med logik och rationellt tänkande kunna förklara eller styrka. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-13 09:02 | |
![]() | Jag skriver här till er om dem som vill bedra er. Men i er förblir den smörjelse som ni har fått av honom, och ni behöver ingen lärare. Ty hans smörjelse undervisar er om allt – den talar sanning och inte lögn. Gör som den har lärt er: förbli i honom. | |
| ingson | 2013-06-13 09:03 | |
![]() | Siwu Såhär om vi utgår från att god betyder samma för dig och gud. Gud har haft förmåga att utrusta dig med en fri vilja så han har åtminstonde varit väldigt kraftfull. Men han räddar inte det lilla oskyldiga barnet trots att han i sin godhet vill. Alltså har gud tappat kraften på sista tiden | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-13 09:03 | |
![]() | Vem är nu lögnare om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är antikrist som förnekar Fadern och Sonen. Den som förnekar Sonen har heller inte Fadern. Den som erkänner Sonen har också Fadern. Bevara det ni har hört från början. Om det ni har hört från början finns i er förblir också ni för alltid bevarade i Sonen och i Fadern. Och detta är vad han själv lovade oss: det eviga livet. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-13 09:10 | |
![]() | Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden. De har utgått från oss men hörde aldrig till oss. Ty om de hade hört till oss hade de stannat hos oss. Men det skulle avslöjas att ingen av dem hör till oss. Ni däremot har blivit smorda av den Helige och känner alla sanningen – jag skriver heller inte att ni är okunniga om sanningen utan att ni känner den och vet att ingen lögn uppstår ur sanningen. | |
| ingson | 2013-06-13 09:12 | |
![]() | Således siwu har vi en gud som saknar förmåga när den som bäst behövs Men stuvelberg har fel när hen säger att ditt lilla inlägg var motsägelsefullt | |
| siwu | 2013-06-13 09:14 | |
![]() | Önskar också att Gud räddade alla barnen som lider, att det föll en tegelsten i huvudet på dem som skadar barn. Har inget svar på den frågan, mer än att det är människor som förgör. I bibeln står det att det är bättre att man tar en kvatnsten runt halsen o hoppar i vattnet än att förleda än av de minsta. Så domen blir hård. | |
| siwu | 2013-06-13 09:14 | |
![]() | Kvarnsten | |
| Kuralo | 2013-06-13 09:15 | |
![]() | Se inte Gud som människa med mänskliga drag. Det är lättare att ta till sig om man utgår ifrån att Gud är kraften (om än oförklarlig) och att vi faktiskt är en del av den. Och när vårt liv är färdigt här så återgår vi i kraften tills nästa gång vi slungas ut i livet. Det har vi fått leva med sen vi kastades ut ur paradiset (läs Adam o Eva) | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-13 09:16 | |
![]() | Men ni, mina barn, är från Gud, och ni har besegrat de falska profeterna, ty han som är i er är större än han som är i världen. De kommer från världen, och därför talar de som världen, och världen lyssnar på dem. Men vi kommer från Gud. Den som känner Gud, han lyssnar på oss; den som inte kommer från Gud, han lyssnar inte på oss. Så kan vi skilja mellan sanningens ande och villfarelsens ande. | |
| Kuralo | 2013-06-13 09:17 | |
![]() | Tack för tips om änglaboken, tror det var juel ;) | |
| stuvelsberg | 2013-06-13 09:23 | |
![]() | Tyvärr kommer det ingen substans från dom troende och det är väl inte så märkligt, han påstås vara så mycket att det blir nästan löjeväckande.Att gud skulle vara övernaturlig säger ju inget om vad eller vem gud är enär vi inte har nån kunskap om en övernaturlig verklighet.Så återigen är problemet med blind tro att den är just det, d.v.s. irrationell. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-13 09:26 | |
![]() | Kuralo, vassego :) Ja den är väldigt spännande. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-13 09:27 | |
![]() | Bry er inte om mig som citerar bibelord, diskutera på ni. Jag bara vill ära Gud genom att lyfta in Hans ord här och där. Mina kära, låt oss älska varandra, ty kärleken kommer från Gud, och den som älskar är född av Gud och känner Gud. Men den som inte älskar känner inte Gud, eftersom Gud är kärlek. Så uppenbarades Guds kärlek hos oss: han sände sin ende son till världen för att vi skulle få liv genom honom. Detta är kärleken: inte att vi har älskat Gud utan att han har älskat oss och sänt sin son som försoningsoffer för våra synder. | |
| stuvelsberg | 2013-06-13 09:29 | |
![]() | Hahaha...man kan ju påstå vad som helst eftersom det inte går att verifiera, men som sagt, titta gärna med fördel på programmet om sekter i kunskapskanalen ikväll. | |
| Bim1964 | 2013-06-13 09:54 | |
![]() | Finns många som blir helt fanatiska i sin tro där det helt går överstyr. Där man inte skyr några som helst medel för att nå sina mål. Kollektiva självmord är inget ovanligt och har förekommit många gånger. Länkar till ett intressant radioprogram om just Kollektiva självmord. Alla sekter har ju i grunden en tro på Gud, skaparen eller vad dom nu väljer att kalla det. Men för dom som går med i en sekt ser det inte som att de är med i en sekt. Utan de avfärdar sina nära och kära om att de har fel, när de ifrågasätter sekten. Jag har på mycket nära håll själv upplevt hur det är, när en kär vän går med i en sekt. Han var troende redan innan han gick med i sekten och besökte kyrkan ofta. Studerade bibeln i sällskap men sökte hela tiden efter mer svar. Tills han stötte på sekten han gick med i. Han träffade en kvinna i sekten och tillsammans beslutade de sig för att följa sekten slaviskt. Hon sålde sitt företag och sin lägenhet och så åkte de till USA. Sekten hade talat om för sin medlemmar att jorden skulle gå under inom en snar framtid. Och just USA skulle klara sig bättre från massförstörelsen. De skulle köpa guld för sin kontanter de hade. För guld skulle bli en slags bytesvara. Jag ger dig guld och du ger mig mat. Väl framme i USA bosatte de sig i en avkrok nära några berg med grottor i. Där skulle de klara sig från jordens undergång. Guldet skulle förvaras på hemlig plats tills tiden var inne. Ja nu gick ju Jorden inte under vid utsatt datum. Men när det påtalades av skeptiker till sekten så sa man att. -Det är tack vare våra böner att jorden skonades från undergång. Nu är han hemma igen och guldet ja det ligger fortfarande gömt i väntan på jordens undergång. Själv har jag en helt annan övertygelse om vart guldet är. Människan har sedan vi reste oss upp och gick på två ben dyrkat/fruktat någon form av gud väsen högre makt ja eller vad man nu ska kalla det. Likaväl som man har fruktat den mörka sidan. Den/dom som nu skev bibeln har lyckats väldigt bra att sätta människan på plats. Om nu Gud finns så varför visar han sig inte för mänskligheten? Skulle inte vara någon match för Gud att visa sitt ansikte. Och få mänskligheten på bättre tankar. Och fred på jorden så att jorden kan bli ett paradis. Och här kommer länken värt att lyssna på. sverigesradio.se/sid...ra mid=1302 | |
| Claysune | 2013-06-13 10:01 | |
![]() | Frid med Gud är det bästa som finns, sen att jag inte kan förklara allt som det frågas om är tråkigt, men Guds frid i hjärtat kan ingen ta ifrån mig. PTL | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-13 10:01 | |
![]() | " Där skulle de klara sig från jordens undergång. Guldet skulle förvaras på hemlig plats tills tiden var inne." -Ingen kan fly från Gud. Ingen plats är hemlig för Gud. Allt guld och silver tillhör Herren. | |
| Bim1964 | 2013-06-13 10:07 | |
![]() | Nä det har jag förstånd att förstå med Juel7272. Men inte de som befanns sig där och då och det var hundratals människor. Men poängen var att deras tro var den rätta precis som Jehovas hävdar i sin tro. Det var därför de skulle skonas. | |
| shulten | 2013-06-13 10:07 | |
![]() | Fantomen har tio tigrars styrka. Fantomen ordspråk | |