Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
brava | 2013-10-19 14:43 | |
![]() | Men varifrån kommer i så fall detta behov. Jag har svårt att se hur detta skulle kunna ge oss ökad fitness. | |
brava | 2013-10-19 14:44 | |
![]() | En religion anser ingenting - det är vissa av dess utövare som anser att de har patent på sanningen. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-19 14:54 | |
![]() | Brava du har väl fått mest respons av alla här i tråden? Att alla inte sitter på uppdatera knappen och väntar på dina inlägg betyder inte att vi inte läser och svarar på dom. Men 10 minuter? hallå, ibland har jag sett hela forumet stå utan en endaste uppdatering i någon tråd på flera timmar. För min del kom jag precis hem från blomsteraffären, är det ok med dig att jag inte svarade dig från kassakön på plantagen? NU har jag tid att läsa. Är det ett tempo som inte passar damen så är det bara säga ifrån så kan avrunda på en gång. | |
brava | 2013-10-19 14:56 | |
![]() | Usch va tröttsamt - tycker ni inget? Eller är det läskigt att skriva om vad man tänker innerst inne? Rädd att göra bort sig? Det kanske ger någon slags illusorisk känsla av makt och kontroll om man kan provocera andra att blotta sig utan att behöva bjussa på sig själv? mmmm | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-19 14:57 | |
![]() | som sagt. | |
brava | 2013-10-19 14:58 | |
![]() | Gr3en sorry, men jag tyckte bara att det gick lite trögt. Jag drar och plockar äpplen i stället! | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-19 15:00 | |
![]() | Lätt hänt, jag blir själv lite otålig ibland. Ursäkta om tonen blev lite kantig. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-19 15:01 | |
![]() | Jag tycker en hel del och tror att det framgått ganska tydligt tidigare i den här tråden. Jag tycker t.ex. att det är mer förnuftigt att se på världen som naturlig snarare än övernaturlig. | |
Minta | 2013-10-19 15:08 | |
![]() | Men det är praktiskt när det är något vi inte förstår, inte kan förklara och inte behöver tänka på som Leif GW Persson säger, att ha en gudstro. | |
Minta | 2013-10-19 15:09 | |
![]() | Det är mycket möjligt att vi behöver gud, men han/hon/det kanske inte behöver oss. Det är en smaksak vad vi behöver och vill tro på. | |
Minta | 2013-10-19 15:10 | |
![]() | Men det är fortfarande inget bevis för att gud finns. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-19 15:15 | |
![]() | Personligen vill jag gå så långt som att kalla det idioti att tro på vad som står i bibeln, koranen eller någon annan "helig" skrift om man inte blivit rejält hjärntvättad ända sedan man var liten och aldrig haft ett val. Men nu talar jag bara för egen del och inte för alla icke-troende, tror inte många här skulle vilja använda så fruktansvärda ord som 'idioti'. | |
le-lou | 2013-10-19 15:43 | |
![]() | Brava: Det finns ingen mening eller syfte. Tror man det så tror man ju på att man finns till av ett syfte. Man kan fylla sitt liv med mening däremot, men det är inte samma sak som att säga att vi blev till i ett särskilt syfte osv. Sry, svarade dig trots allt :) | |
Gunilla _ | 2013-10-19 18:02 | |
![]() | brava; "Varför finns vi? Var inte fega nu, hur tänker ni?" - fega? Tror du att ett uteblivet svar innebär att vi är smygtroende eller vad vill du ha sagt med det? ;) Håller fö med le-lou ovan. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-19 18:30 | |
![]() | Varför finns vi? Jag håller med om att det inte finns något speciellt syfte med att vi finns. Vår planet har bildats av en slump, månens närvaro kombinerat med avståndet från solen är absolut nödvändiga för vår existens, självklart med vatten som ett nödvändigt medium. Vår planets evolution, med allt liv och växter innefattat, är ett ständigt förändrande skådespel där vi människor för tillfället tycks ha huvudrollen men lika gärna kan vara ett minne blott inom ett par ögonblick. Varför - som en filosofisk frågeställning om vad meningen med livet är - kan vi som konstaterat inte svara på. Och det tror jag inte kristna kan heller, ens med sitt paradis och sin gud med i bilden. Varför skapade gud jorden och människan så att dom kunde leva och dö och sen komma till honom? | |
Minta | 2013-10-19 18:34 | |
![]() | brava, varför tror du på gud? Var ärlig nu. För att det är obegripligt att vi existerar utan en skapare? Är en skapande gud mer logisk än någon annan förklaringsmodell och varför? | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-19 18:41 | |
![]() | Precis vad jag tänkte fråga, Minta. Vi har nu den ena "sidan" som verkar tro på att en Gud skapat världen och den andra "sidan" som verkar tro på att universum skapades av en slump utan gud och att inget syfte finns. Men kan man påstå att någon sida har mer rätt? Hur gör man det i så fall? | |
le-lou | 2013-10-19 18:57 | |
![]() | Tja man kan påstå att den ena sidan har mer rätt , eftersom det trots allt finns väldigt mkt mer vetenskapliga bevis i det ena fallet men absolut noll i det andra. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-19 18:59 | |
![]() | Retar mig på att jag blir sämre och sämre på det här med primpande. Hittills har jag duschat, druckit vin, rivit ut hela garderoben i en hög på golvet, druckit vin. Vet inte hur jag ska ta det vidare härifrån. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-19 19:02 | |
![]() | skriv i rätt tråd ditt fyllo ;) | |