Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 974

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jfc2008-05-10 00:05
Antal inlägg: 52

Paranoida tankar vid scrabble
Drabbas du av det? Vem bär skulden? Detta är forumet för alla oss som någon gång har haft rätt. Själv skyller jag på "programmeringen" av brickor....

Suds McDuff2008-05-10 00:30
Antal inlägg: 1308

Min ytterst hobbypsykologiska tanke om detta är att folk som lider av sånt där är dåliga förlorare. Kan det stämma?

upa - Ej medlem längre2008-05-10 00:33
Antal inlägg: 2565

Det är alltid jag som bär skulden. Har jag varit snäll mot min granne så får jag alltid jättebra brickor. Har jag däremot ljugit så straffar sig det i dåliga brickor. Min rating är direkt kopplat till min dygdighet.

jfc2008-05-10 12:27

Sånt där? Har hjälpt människan överleva på savannen!

Suds McDuff2008-05-10 12:32

Har paranoja och förföljelseidéer hjälpt oss att överleva?

lamaglama2008-05-10 12:56
Antal inlägg: 439

Klart att det har!Fritt efter Grissom i CSI: Han som vidtog försiktighetsåtgärder då han tyckte sig ana ett hungrigt lejon på jakt överlevde längre och fick större avkomma än han som brukade rycka på axlarna och tänka att det säkert bara var vindens sus i det höga gräset...Det skulle således vara den paranoides gener som fördes vidare.

jfc2008-05-10 13:00

Andra taskiga saker som hjälp oss överleva är rangordning. Se bara på rastgårdstrappescenen i "Flykten från Alcatraz" där Clintan vinkas direkt upp till toppen av sin färgade vän. Protester på vägen förstås.

lamaglama2008-05-10 13:02

Eler snarare den misstänksammes gener. Den fullfjädrat paranoide svalt nog ihjäl och dog barnlös eftersom han inte vågade gå ut och jaga vare sig bytesdjur eller fruntimmer. För mycket eller för lite skämmer allt.

Pococurante2008-05-10 13:04
Antal inlägg: 725

Jag brukar tänka att om jag gjort ett bra drag belönas jag med bra brickor. Om man får ut Z för 40 poäng kanske man belönas med en blank. Kan kännas så ibland också.

lamaglama2008-05-10 13:15

Rangordning är nödvändig för flockens överlevnad. Det är inte en mekanism som syftar till mobbning, utan ngt som skall funka ungefär som befälsordningen på en båt - när (inte om) krisläge uppstår vet alla exakt hur de skall bete sig, det finns varken tid eller utrymme för diskussion. De flesta djur är nog "snällare" mot varandra inom flocken än vad vi människor är, att hålla ihop t ex för att effektivt kunna jaga tillsammans är ett måste.

cucurbita2008-05-10 13:24
Antal inlägg: 26

Något jag tycker är tacky är att passa första draget om upplägget på slumpat bräde inte faller en på läppen. Icke desto mindre har jag själv valt denna tacky utväg några ggr, men varje gång, ofelbart, har jag genast straffats med genomusla bokstäver och fantastiska upplägg jag snopet tvingats se gå min näsa förbi. Det är antingen Betapetguden eller mitt eget dåliga samvete som har ingripit, men jag har hur som helst lärt mig läxan nu =)

Filmblogg - Ej medlem längre2008-05-10 13:29
Antal inlägg: 14

Jag blir lätt illamående om jag inte har en ledning efter 3-4 drag, kallsvettas och ser suddigt.

Radagast2008-05-11 07:59
Antal inlägg: 782

De mest paranoida jag mött är de som på till synes fullt allvar hävdar att jag fuskar med brickslumpen så att jag får bättre brickor. De brukar också vara helt oemottagliga för alla argument. Jämfört med vanliga "Du hittar svåra rullningar så du måste använda en anagrammare"- töntar så är de betydligt mer irriterande.

Själv kan jag bli en smula fatalistisk när jag spelar dåligt och får dåliga brickor, och det har då och då blivit självförstärkande så att jag förlorat några matcher till av bara farten.

y not2008-05-11 08:10
Antal inlägg: 9014

men du fuskar ju med slumpen :-0

vindsus862008-05-11 08:31
Antal inlägg: 3785

jag fick en sån person avstängd en gång, rada.:) en sur kärring i medelåldern som insisterade på att jag typ manipulerat brickslumpen på nåt sätt. det är irriterande med såna människor för de är så blåsta.

jag kan vara paranoid i spelet på så sätt att jag tror att motståndaren kan se vad jag tänkt använda för läge om jag lägger ut brickorna innan det är min tur. så jag brukar sitta och hålla på brickorna tills turen går över till mig, då lägger jag ut dem. så motståndaren inte skall se vad jag har och blocka. på internet alltså. irl hade det väl verkat rimligt och inte paranoidt

AH. jag blir attackerad av myror. kan de inte öppna det där äldreboendet snart och dra igång abc-cup!?

E Solu - Ej medlem längre2008-05-11 09:23
Antal inlägg: 4715

Radagast, det är ju inte helt otänkbart att slumpalgoritmen som används på servern är sårbar. Inte för att jag tror att det är så, men med tanke på att man inte ens kan spela om pengar här så skulle jag tro att krutet har lagts på annat håll under programmeringen, så att säga. Det finns ju exempel på pokersajter där slumpgeneratorn "knäckts" så att man t ex kan lista ut vilka kort motspelarna har, och vilka kort som kommer dyka upp i floppen, etc. En liknande metod använder jag i min vaporware "E Solus Betapet Wallhack & Aimbot". ;)

Basta - Ej medlem längre2008-05-11 11:20
Antal inlägg: 3528

Hemma hos oss är det Horace som får bära hundhuvudet. Han premierar alla min frus hittepåord bara för att hon har extremt många fler akademiska poäng än jag, min stackars proletär, har. Jag menar Horace vet inte ens vad dase är. Däremot så tycker han att schäs är något som hör hemma i saol 13.

Suds McDuff2008-05-11 15:45

Jag lägger inte heller ut brickorna förrän det är min tur. Slutade med det för ett bra tag sen, när jag upptäckte att motspelaren la där man tänkt lägga var eviga gång. Jag vet, det är sjukt:)

ElectricEye - Ej medlem längre2008-05-11 15:53
Antal inlägg: 3604

Jag brukar inte vara paranoid, men tvångstankar drabbas jag av hela tiden. Som när det ligger AZER på brädan och jag bara vill vill vill stoppa dit ett F i början!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?