Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:23 | |
![]() | Stolthet och fördom? Har dessa två ord något sammanhang? Vad betyder dessa två prominenta ord för dig? Jag anser att dessa två ytterligheter representerar en relativt stor del utan dess like. Diskutera gärna! | |
| Liga - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:24 | |
![]() | jag har inte så mycket att diskutera men det finns en film som hter så! =) | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:26 | |
![]() | Det var inte filmen jag syftade på. Håll dig gärna till ämnet. | |
| Minta | 2008-05-13 14:27 | |
![]() | Vad betyder "utan dess like" i detta sammanhang? | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:32 | |
![]() | I detta sammanhang betyder det "en stor del av det stora hela" alltså samhället, den moderna människans totala utveckling. Snälla! Håll er till saken! /Frosty1 | |
| NoiseMaker | 2008-05-13 14:40 | |
![]() | Ännu en meningslös forumtråd av Frosty... | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:46 | |
![]() | Din moderskaka, har du inget vettigt att tillföra så tycker jag att du ska hålla truten stängd! Detta är utöver din intellektuella nivå, snälla! Gå din väg, din människosyn är under all kritik! Detta är inte menat som ett personangrepp utan en vänlig tillsägelse till okunniga. /mvh Frosty1 | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:47 | |
![]() | Frosty. Om man ska kunna hålla sig till saken så måste man väl först göra sig införstådd med vad du menar med saken. Det brukar underlätta att definiera begreppen. Varför är stolthet och fördom ytterligheter? Som i en dualitet menar du? Hur tänker du då? Och vadå representerar en stor del, att många människor är fördomsfulla och stolta menar du? Stolthet är för mig en känsla förknippat med förnöjsamhet, kärlek, glädje, bedrift och prestation, och som kan vara både "bra" och "dålig" (som f.ö inte riktigt existerar som relevanta begrepp i sammanhanget.) Fördomar handlar det om när man gör antaganden som man bygger sin verklighetsuppfattning på innan man tar eller får reda på hur det egentligen ligger till i det fallet man gjort sitt antagande om. Vad är ditt syfte med frågeställningen, finns det någon bakgrund till varför du vill diskutera detta? Det skulle vara intressant att få höra isf. | |
| NoiseMaker | 2008-05-13 14:49 | |
![]() | Gariam: Imponerande att du ens försöker ta denna individs utspel här på allvar. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:54 | |
![]() | Frosty1 verkar bortom all stolthet och ger mig nya fördomar, utan dess like. | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:57 | |
![]() | Det är verkligen synd att vi lever i ett sådant dekadent samhälle, jag tycker synd om dig och dina filosofiska åsikter Noise. Gariam. Ja, på ett sätt kan man se det som en dualitet, men det finns flera aspekter på myntet, en guldsida och en vass kant. Du har helt rätt i att stolthet och fördomar hänger ihop på ett nära enigmiskt sätt. De är närbesläktade och därför bör de diskuteras. Utgången i denna diskussion är icke desto mindre relevant. Jag måste tyvärr avlägsna mig från platsen, men jag ser gärna att denna högst intressanta diskussion fortgår i min frånvaro. Och Noise: Hejdå /Over and Out Frosty1 | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:03 | |
![]() | Är orden i fråga verkligen prominenta? och kan man egentligen tycka synd om en persons filosofiska åsikter... diskutera gärna | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:05 | |
![]() | "Frosty1 verkar bortom all stolthet och ger mig nya fördomar, utan dess like." Haha | |
| Sotfinger | 2008-05-13 15:06 | |
![]() | Tror man inte på sif själv så gör nog ingen annan det heller | |
| Sotfinger | 2008-05-13 15:06 | |
![]() | sig, skulle det vara | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:27 | |
![]() | hahaha vilken skön tråd | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:28 | |
![]() | Kunde inte låta bli att vara lite hånfull mot en som verkar bara ute efter att utöva härskarteknik och förnedra andra. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:31 | |
![]() | Förnedra andra? Vem? Frosty? Nej du min kära, han är en mycket intelligent skapelse. | |
| Liga - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:41 | |
![]() | men filmen ä bra! | |
| Miss_jk | 2008-05-13 16:09 | |
![]() | Typisk y not-tråd. Var är han? | |