Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 20 450 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-13 21:33 | |
![]() | Ont i armen Det brukar alltid finnas någon på allmänna forum som intresserar sig för FASS o massa sjukdomar så jag tänkte kolla läget här om jag kan få tips om vad det e för fel på min arm. (PS Jag har fått läkartid, så jag kan meddela i nästa vecka vem som kom närmast det rätta svaret ;-)) Symptom: Det startade för ett par år sen med att jag kände under promenader att jag va svag i vänsterarmen, som om jag skulle burit en tung väska på axeln fast det inte va så. För ett par månader sen började det värka på en punkt mellan axeln o armleden, lite bakpå. Tänkte att det va en sena som kommit i kläm eller nåt. Det har bara blivit värre o värre, det krävs inte mycket för att hela armen o numera även uppåt nacken o bak mot skulderbladet ska börja värka. Det går som kraftiga ilningar o sen börjar det dunka. Skulle jag råka stöta mot något så gör det inih*vete ont. Ibland känns det som om axelns brosk håller på att förtvina. :-( Att lyfta eller böja armen e numera ett projekt... Jag kan sova på armen av nån underlig anledning. Kan mina "migränattacker" som uppkommit ha något med saken o göra? Så om nån har intresse i saken. Vad kan det va? Har försökt Googla men hittar inget vettigt svar på vad det kan vara. | |
| Suds McDuff | 2008-05-13 21:34 | |
![]() | Kan det va så kallad musarm? | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-13 21:35 | |
![]() | Är högerhänt... | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-13 21:38 | |
![]() | Är ingen Tv-spelare eller dylikt. Skriver inte heller speciellt mycket eller ofta på tangentbordet, så det borde inte va "träningsvärk" ;-) | |
| brandman29 | 2008-05-13 21:39 | |
![]() | kan ju vara någon form av pålagringar som börjat gnaga lite illa.... | |
| Minta | 2008-05-13 21:42 | |
![]() | Det låter som musarm. Sitter du mycket vid datorn? Jag hade liknande problem en sommar med en obrukbar högerarm efter att ha suttit mycket vid datorn. | |
| Minta | 2008-05-13 21:42 | |
![]() | Jag såg nu att du var högerhänt. Då har jag ingen förklaring. | |
| snorklan | 2008-05-13 21:46 | |
![]() | Förslitning i någon disk i nacken.. Nerv i kläm.. Nästan all smärta i armarna kommer från nacken, så något sånt är det kanske. Själv tror jag nog att du kan få bättre svar av en naprapat än doktorn, men jag hoppas det går bra ändå. Krya på dig! :) | |
| Cittran - Ej medlem längre | 2008-05-13 21:49 | |
![]() | Åldern kanske har viss betydelse. Inte kul att spekulera om sjukdomar men kanske är axelkulan sliten eller att du har en nerv (plexus) som ligger i kläm. Hoppas du blir bra snart! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-13 21:54 | |
![]() | Ja fy för att passera 40... ättestupan nästa :-) Naprapat, jahapp lika bra o beställa tid hos en sån också. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:10 | |
![]() | Jag har fyllt 50. Har syrran som förebild, hon är 61 och ungdomlig :) | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:14 | |
![]() | Ungdomlighet, hjälper det mot värk i armen? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:17 | |
![]() | Nej tyvärr, men tankarna på ättestupan krymper. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:18 | |
![]() | Silverin: Jag blir glad när jag läser det du skriver, självklart inte för att du har ont utan för jag känner igen mig. Jag blir 44 till hösten och just den där pulserande smärtan när man slår i någonting är obeskrivligt smärtsam. Vad har du jobbat med? själv har jag tillbringat hela mitt li på krog och hotell. | |
| Suds McDuff | 2008-05-13 22:19 | |
![]() | Som gäst då eller, Basta? :) | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:32 | |
![]() | Har väl jobbat med allt som inte kräver Högskolestudier, förutom som servitris då... Funderar på det Snorklan skrev, om det nu e diskknas i nacken - vad kan man göra åt sånt? Opererar man eller får man lära sig att leva med skiten o bli pillerknaprare? | |
| frvib | 2008-05-13 22:45 | |
![]() | Kan t.ex. vara komplext regionalt smärtsyndrom typ 2. Rekommenderar besök hos sjukgymnast eller naprapat. | |
| impala-58 | 2008-05-13 22:56 | |
![]() | Diskbrock | |
| Sotfinger | 2008-05-13 23:14 | |
![]() | Låter som en nervklämning nånstans | |
| emmylicious | 2008-05-14 22:31 | |
![]() | Jag är 19 och har problem med musarm, båda armarna.. Högerarmen är givetvis den värsta men dom sämsta dagarna känner jag av även vänsterarmen pga tangentbordet. | |