Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 986

Forumkategorier

Användare Inlägg  
werigo - Ej medlem längre2008-05-14 00:23
Antal inlägg: 137

Radio Rix
Finns det vuxna,tänkande människor som faktiskt lyssnar på Rix o andra liknande kanaler?
Det måste ju vara något av det sämsta som någonsin gjort i radio.
Ständiga upprepningar,spelar aldrig nåt du aldrig hört förr,vågar aldrig sticka ut.
Fy fan så jag avskyr Rix. Det är ju en ständig förolämpning mot människor att ha Rix på.

loogard2008-05-14 00:25
Antal inlägg: 97

själv hoppar jag fram och tillbaka mellan rockklassiker (inte så värst mycket nytt där heller iof) och Bandit, orkar dock bara lyssna på bandit under kortare perioder och ganska sällan då dem har en tendens att spela samma låtar om och om igen fram tills dem hittat ett nytt utbud

veggie_d2008-05-14 00:37
Antal inlägg: 1187

Den lilla radion vi har i köket är besatt av djävulen och kan därför endast ta in just radio Rix. Och ja, den suger. "Bäst musik just nu", min rumpa.

patboone2008-05-14 00:48
Antal inlägg: 3222

Alla kommersiella kanaler är i princip lika trångsynta, usla och skadliga för svenskt musikliv. Vad som ger Rix en extra dimension av ruttenhet är blotta närvaron av Gert Fylking.

vindsus862008-05-14 00:53
Antal inlägg: 3785

när ni ändå pratar om radiokanaler så måste jag ta upp något som pappa och jag satt och pratade om i bilen idag... ni vet programmet "Kvällspasset" i P3 eller vad det nu är... Alltså.. Det är en eller två bögar som har det programmet och jag har inget emot bögar, men så vitt jag förstått det så har inte programmet någonting öht att göra med deras homosexualitet.. trots detta så måste de sitta och påpeka minst femtioelva (nej, inte 61) gånger att de minsann är homosexuella. genom skämt, insinuationer, kommentarer... i varenda program. det är så onödigt, på något sätt.

oceano - Ej medlem längre2008-05-14 00:57
Antal inlägg: 1563

Å jag har inget emot bögar, MEN!! Det där ständiga MEN efter vissa uttalande. Ett bra sätt att gömma sina egentliga åsikter.
Om du inte hade nåt emot bögar hade du säkert inte reagerat över det som du gör.

Peddape2008-05-14 01:10
Antal inlägg: 647

Man får pendla mellan olika radiokanaler. P3 med lite blandning av Rix, NRJ lugna och radio city. Rix är ju helt ute på morronen, Fy för Gert, Fy För Titti, (iq->snigel). NRJ´s musik kan jag faktiskt gilla, men programledarna där är ju så dryga så det blir ju ohållbart i längden.

Oceano ... vart vill du komma?

Sara0162008-05-14 01:13
Antal inlägg: 238

Oceano.. Ärligt talat, jag hade reagerat om hetrosexuella hade gjort det..alltså påpekat sin sexuella läggning ett antal ggr..

Blåst2008-05-14 01:22
Antal inlägg: 54

I någon av reklamradiokanalerna tjatas ett mantra i stil med att just den kanalen har "mer musik och mindre reklam". Men tja..., det är ju bara det att den ensidiga senaste-hit-musiken som spelas i själva verket är fullödig och tröttsamt ältande reklam för sig själv och för artisterna....

Suds McDuff2008-05-14 07:35
Antal inlägg: 1308

Ja, Rix är världens sämsta radiokanal. Jävla skvalskit, spelar 10 samma schlagerlåter på random hela tiden. Jobbade i en cafeteria för ett år sen. Föreståndaren ville ha på Rix, men direkt hon gick hem efter lunch bytte jag till P3. Det tycker jag är en bra kanal, Christer är ett bra program. Men sen morronen efter bytte föreståndaren tillbaka...

Bergatroll2008-05-14 07:47
Antal inlägg: 164

Åh fy fan vad jag håller med er. Jobbar själv på en industri, och gubbarna är ju nöjda med vilket skval som helst i bakgrunden, "bara det inte är för mycket prat hela tiden" som de uttrycker det. Höll på att avlida av självdöende trumhinnor när jag satt i båset bakom en Mix Megapolidiot.

Nu har jag fått eget kontor och lyssnar bara på min egen musik.

Det var nära att jag dog.

NeroUpp2008-05-14 07:51
Antal inlägg: 50

Rix äger för fan

Miss_jk2008-05-14 07:55
Antal inlägg: 8941

Musiken på alla dom kanalerna (Rix, Mix Megapol osv) suger, men däremot älskar jag Rix Morgonzoo-gänget. Helt underbara!

oceano - Ej medlem längre2008-05-14 08:01
Antal inlägg: 1563

Vart jag vill komma Peddape??
Det får vi nog ta i en annan tråd. Men jag är ganska så övertygad om att du förstår vad jag menar. En personlig åsikt bara, inget att disuktera egentligen. :-)

Helena792008-05-14 08:09
Antal inlägg: 739

Tyvärr så är den jag jobbar med väldigt förtjust i Rix så den kanalen står på mest hela dagarna.. Men jag är så sjukt trött på alla schlagers som bara går runt runt.. Känns som Rix har blivit som NRJ va förr i tiden, bara ett ständigt upprepande..

Miss_jk2008-05-14 08:47
Antal inlägg: 8941

Känns som att de flesta kanalerna är så. Kolla Lugna Favoriter t.ex. Dom borde ha ungefär hur stort utbud som helst av låtar, i och med att dom spelar musik ända från 50-60-talet tills nu, men lik förbannat så är det samma gamla trötta låtar som rullar hela tiden.

D-L - Ej medlem längre2008-05-14 10:44
Antal inlägg: 103

Tacka vet jag Sveriges Radio, där får man variation på musiken och program!

Dyslekso2008-05-14 10:47
Antal inlägg: 8945

Hehe, det var länge sedan man lyssnade på någon av de där skräpkanalerna. Det är bara PK, förlåt P1 som gäller.

alfamarie - Ej medlem längre2008-05-14 11:09
Antal inlägg: 1003

Jag gillar verkligen Radio Rix, nej, jag menar: MorronZoo!
Jag ska inte hävda att musiken där är min favvomusik men de tre personligheterna i Gert, Titti och Roger är GREAT!
Sedan kan man ju alltid ratta över till P4 på fredagar, då Annika Lantz är med?! Ring P1 är också en av mina favoriter, särskilt då Täppas eller Tengby är programledare! Jag blandar med andra ord friskt. Fram för mångfald, vare sig den är "straight", "bi" eller "homo"...

trashone - Ej medlem längre2008-05-14 11:11
Antal inlägg: 18678

Varför klaga då det finns massor av bra webradio? Bara att byta ju.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?