Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-14 09:41 | |
![]() | Sommarpratare Sommar i P1 är en gammal skön tradition som i år sänds från midsommardagen den 21 juni till söndagen den 17 augusti. Om du fick möjligheten att sända ett program, under 90 minuter cirka, vad hade du pratat om och vilken musik hade du spelat? | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-14 09:55 | |
![]() | 60-tals och framåt, allt utom jazz och blues, som jag har svårt att förstå mig på. Skulle prata om allt mellan himmel och jord men kanske halka in på mitt eget liv eftersom det ibland känns som just det. Berätta roliga anekdoter från livet och säker en och annan rolig historia också. Svårt att inte blir alltför personlig tror jag. Försöka hålla en bra och rolig blandning för att tilltala så många generationer som möjligt. Den röda tråden (om det nu ska vara en sån) skulle nog vara humor. | |
| vulcan | 2008-05-14 10:39 | |
![]() | Scrabble, liberalism och vikten av att våga leva. Musik: Rock och blues (inget för Myran alltså :)) och lite ur den svenska vistraditionen. Fred skulle säkert få sjunga nån Bellman t ex. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-14 12:42 | |
![]() | "Vikten av att våga leva" låter onekligen som ett intressant ämne Vulcan! Hade, precis som myran_64, haft humor som röd tråd genom mitt program. Att gå från idrottsidiot till sansat intresserad (personlig utveckling) vore ett givet ämne för min egen del t ex. I musikväg skulle allt från sommarvisor till blytung hårdrock fått plats och jag hade lagt ner en hel del arbete på att få musiken och mina berättelser att kännas som en helhet. Missade de flesta sommarpratarna förra året, men jag hörde Renata Chlumska och tyckte att hennes berättelse var riktigt intressant. Hon spelade dessutom en hel del bra musik. Någon de (Sveriges radio) missat att ta med, eller inte lyckats FÅ med, som ni betapetare skulle lyssna på förresten? | |
| vulcan | 2008-05-14 12:45 | |
![]() | Lätt - Stefan Diös. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-14 12:47 | |
![]() | Kristina Lugn. Hennes röst är skön. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-14 12:48 | |
![]() | Har Bodil Malmsten varit sommarpratare någong gång? Om inte, då har Sveriges radio missat något. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-14 12:52 | |
![]() | Tidigare sommarvärd: 1980, 81, 84, 85, 86, 87, 89, 91, 93, 02 Bodil Malmsten alltså! | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-14 12:55 | |
![]() | Ah, okej. Hade haft tillfället -02, då, med andra ord. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-14 12:57 | |
![]() | Kristina Lugn är ännu "värre": 1983, 86, 87, 90, 91, 94, 96, 99, 04 | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-14 12:58 | |
![]() | Eller...hmmm...inte... :P | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-14 13:15 | |
![]() | Ge Vulcan jobbet - jag vill höra mycket Bellman och gärna Omkring tiggarn från Luossa också. Och lite Mitalca (Metallica) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-05-14 13:53 | |
![]() | Hm. Skulle nog välja att prata om regniga dagar på Balkan, varvat med soliga dagar i Malå. Om försåtsminerade bergsvägar i de bosniska bergen, och om midsommarnätter i Malå. Min röda tråd - om hur fruktansvärt lika vi människor ändå är, mitt i all olikhet. Till det skulle jag spela allt mellan Carmina Burana och Bob Marley. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-05-14 14:35 | |
![]() | Jo, efter oerhört djupt grunnande får jag lov att lägga min att-helst-lyssna-på-röst på Torgny Lindgren. | |
| Guds Vrede - Ej medlem längre | 2008-05-14 14:39 | |
![]() | Man kan ladda ner gamla avsnitt på sveriges radios hemsida. Väldigt intressant stundtals. | |
| Bergatroll | 2008-05-14 15:34 | |
![]() | Jag har inga direkta åsikter om sommarpratare förutom att det förgyller min vardag på sommaren. Det jag egentligen är här för är att skryta lite. Min farbror var sommarpratare för två-tre år sedan :) | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-05-14 16:50 | |
![]() | Jag skulle prata det jag är bäst på att prata om - relationer, sex, opera och annan bra musik, samt dra alla mina historier om alla spännande människomöten jag vart/är med om. Sen så skulle jag spela låtar som folk BORDE ha hört men antagligen inte gjort pga såna saker som Rix ;) Och sen så skulle jag rekommendera bra böcker och snacka skit om dåliga... Ja ni. Tur att jag inte är en sommarpratare :P | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-05-14 20:28 | |
![]() | Lars Gustafsson skulle vara trevligt att lyssna på. eller Bruno K kanske. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-14 20:33 | |
![]() | Jag skulle ju prata om mitt jobb som jag brinner för, äldreomsorgen och speciellt demensvården. Skulle nog berätta små anekdoter som har hänt under åren, både det som har hänt på jobbet och det som jag varit med om.. Skulle spela mycket svenskt..Bla Björn Skifs, Nisse Hellberg, Magnus Uggla, The Refreshments, Jonas Gardell och absolut INTE jazz, men lite blues skulle nog passa.. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-14 20:35 | |
![]() | Johan Glans och Annika Lantz | |