Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 571 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tettis | 2008-05-15 09:10 | |
![]() | Hets-spel Varför retar vissa upp sig så enormt på att man i ett hetsspel råkar hamna på minus tid??? Herregud, reglerna "tillåter" ju en att hamna på minustid, man får ju sitt straff i form av minuspoäng... | |
| jinx8 | 2008-05-15 09:14 | |
![]() | Nuförtiden är det ju rejält med straff för minustid också :-) Jag tror ändå att jag blivit irriterad (i tysthet) nån gång när det varit så att jag haft en tid att passa. Eller om man haft mat på spisen som börjar brännas vid. | |
| Tettis | 2008-05-15 09:19 | |
![]() | Jo naturligtvis, men spelets regler säger ju att det kan bli så, och får man ju ta det med beräkning. Inte bli öppet förbannad och börja skälla på motspelaren. | |
| Palini | 2008-05-15 09:23 | |
![]() | Blir man öppet förbannad och skäller ut motståndarenför att denne tar för lång tid på sig, så ska man nog inte spela Betapet. Ungefär som att sätta sig på toa och sen bli förbannad för att man måste torka sig i arslet... | |
| Tettis | 2008-05-15 09:26 | |
![]() | Ungefär så ja, Palini. hahaha :) | |
| Zophia | 2008-05-15 09:37 | |
![]() | Jag spelar inte hets själv, men jag kan ju ända fatta irritationen. Spelar man inte hets för att det ska gå snabbt? Brukar sitta på stress och tycker att det är sjukt irriterande med dem som ska ta jättelång tid på sig. Jag spelar ju där för att det ska vara ett visst tempo, skitsamma om personen får straffminus för att den går över tiden. Sen finns det väl gränser på hur arg man bör bli... | |
| Tettis | 2008-05-15 09:41 | |
![]() | Jo, men om man inte hittar bra utlägg på en gång kan man ju inte bara "slänga" ut bokstäver. Och man får väl förutsätta att folk inte sitter och slöar ut tiden med flit... | |
| Zophia | 2008-05-15 09:44 | |
![]() | Nej fast hittar man inte bra utlägg under flera rundor kanske man ska gå över till ett långsammare spel där tidspressen inte sätter spärrar i huvudet? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-15 09:50 | |
![]() | Beror väl på hur mycket man drar över. Att man drar över lite är ju inte så farligt. Däremot är det jävligt irriterande när man spelar mot ngn som överhuvudtaget inte fattat att det är hets man spelar och drar över 5-10 min. Det kan ju dessutom vara en taktik att göra sina drag så fort som möjligt och försöka pressa ut motståndaren på övertid. | |
| Tettis | 2008-05-15 09:55 | |
![]() | Om det inte handlar om spärrar i huvet då, utan bara krångliga brickor...? Om någon jag spelar med tar lång tid på sig, så brukar jag fråga lite snällt "går det trögt? :)". Då har jag på ett snällt och vänligt sätt påpekat att det går lite långsamt... | |
| Tettis | 2008-05-15 09:56 | |
![]() | Apan Bollo - jo, men när motspelaren börjar klaga redan när inte ens halva ens tid gått bara för att han/hon spelat snabbare... | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-05-15 10:30 | |
![]() | Nu går det ju inte att i någon nuvarande spelform gå över tiden med mer än 5 minuter, så 10 låter ju väl saftigt.. Jag tycker det är att underminera spelets taktiska dimension att i alla lägen spela så fort som möjligt. Kanske inte hyper-relevant, men ändå. Startar man ett parti oavsett tidsangivelse, kan man ju räkna med ett totalöverdrag på 5 minuter redan från början, för att slippa komma sent till tåget, sokerkakan i ugnen eller toaletten. (Förutsatt att man som irriterad över att någon inte håller tiden själv klarar av att undvika övertid, då.) | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-15 10:36 | |
![]() | Tidigare har man väl kunnat dra över hur mycket som helst? Har för mig att jag för flera år sedan, kanske 2004, var med i en match där motståndaren slutade på -20 minuter eller ngt. På vilket sätt menar du att man förstör om man spelar snabbt hela tiden? Det beror ju på på vilken tid man spelar och vad man föredrar. Om msn märker att det blir en väldigt jämn match kan man ju stressa den andre för att kanske få denne att dra över på tiden eller göra sämre drag. | |
| jinx8 | 2008-05-15 10:39 | |
![]() | Den perfekta människan har alltid räknat med övertid och blir aldrig irriterad. Själv svär jag ibland tyst för mig själv när motspelaren gör sig och så - och sen gör jag på samma sätt en annan gång. Känner ni igen er? | |
| Tettis | 2008-05-15 11:06 | |
![]() | jinx8 - jo jag känner igen mig helt och fullt. Det jag blir besviken över är när man börjar skälla på den andre att den tar lång tid på sig, och då har man ändå fler minuter kvar innan tiden gått ut... Det skapar så onödigt dålig stämning, tycker jag. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-15 11:08 | |
![]() | Enda felet med hets är att jag inte hinner lösa sudoku medans.. | |
| Minta | 2008-05-15 11:21 | |
![]() | Det har hänt flera gånger att motspelaren börjar hetsa redan efter halva spelet eller tom. innan det. Det är antagligen en taktik för att få en ur balans och man blir verkligen irriterad. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-05-15 11:33 | |
![]() | Ingen, inte ens jag är perfekt, naturligtvis. ;-) Det var ju inte så mycket för att präktighetsstämpla mig själv (Det klarar jag säkert nog så bra ändå..) som jag skrev utan för att det tankesättet är fullt tillämpligt bara man anammar det. Sedan tycker jag det hör till god ton att åtminstone lägga band på sig nog att inte skälla på sin motståndare. Jag har aldrig sagt att man förstör om man spelar snabbt hela tiden, men kanske får långsiktigheten i spelet stryka på foten om man ALLTID ska spela fort. (Känns som att det är lite den pressen det ibland är tal om, när det klagas.) Det finns en taktisk strategi att spela fort också, men det är nog inte alla gånger man man tjänar ihop så mycket poäng i form av tidsöverdrag för motspelaren som det kostar dig att göra snabba drag. Nu talar jag kanske främst om en spelartyp jag mött några gånger som verkar se ett oerhört egenvärde i att alltid spela oerhört snabbt, till synes värdera det framför att spela mer poänggivande drag. Alla får ju ha sin egen taktik, därom inget sagt, men jag personligen föredrar ett något mer taktiskt element, vilket jag påtalade samt flaggade för att det förmodligen inte var direkt relevant. | |
| Tettis | 2008-05-15 11:41 | |
![]() | Q-tile - visst accepterar jag de som tror sig tjäna på att hela tiden lägga snabba drag, men det jag retar mig på är att börja gnälla på sin mostståndare. Mycket roligare att spela med nån som gillar att "småprata" lite skojigt vid sidan om. De kan förgylla en dag. :) | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-05-15 11:46 | |
![]() | Jag håller med. Jag hade hoppats att det skulle framgå mycket tydligt, men jag kanske inte riktigt lyckades förmedla det som var tänkt. | |