Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Dem2 - Ej medlem längre | 2008-05-15 11:33 | |
![]() | Hej! Nu är det så att jag har ett problem, jag tror nämligen att jag har blivit smittad med hepatit B. Jag vet inte vad jag ska göra!! Finns det botemedel? Jag vågar inte gå till doktorn, tänk om min familj och vänner får reda på det. Jag hade nyligen en trekant med en tjej och okänd kille, kan han ha smittat mig? Hjälp uppskattas! carpe diem | |
| helbe267 | 2008-05-15 11:36 | |
![]() | Varför tror du att du har fått Hepatit B? Vad har du för symtom? | |
| maariia | 2008-05-15 11:56 | |
![]() | Vad jag vet så är det bara hepatit C som ej går att bota. Klart du ska gå till läkare om du misstänker att du kan ha blivit smittad så att du slipper oron iaf | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-15 11:58 | |
![]() | Vill bara upplysa om att läkare har tystnadsplikt. | |
| D-L - Ej medlem längre | 2008-05-15 11:59 | |
![]() | Japp, du är skyldig att gå till doktorn tror jag om hepatit B omfattas av lagen om sexuellt förbara sjukdomar... | |
| helbe267 | 2008-05-15 12:03 | |
![]() | Jag tycker som maariia att du ska gå till en läkare. Hepatit är en smittskyddssjukdom, det betyder att det måste anmälas. Ett enkelt blodprov talar om du har blivit smittad. Hepatit B i akut form behöver ingen behandling, men om den övergår i kronisk form får man regelbundet lämna blodprover för att se om det uppstår leverskador. Hepatit är ju en leverinflammation, så därför ska man avlasta levern och inte dricka alkohol och inte ta läkemedel med paracetamol tex Panodil, då dessa bryts ner i levern. Hoppas att det löser sig för dig | |
| emmylicious | 2008-05-15 12:04 | |
![]() | www.smittskyddsinsti...he patit-b/ | |
| boffertomte | 2008-05-15 12:05 | |
![]() | Inkubationstiden är 2 - 6 mån, men vaccin kan med god effekt ges till personer som just utsatts för smitta. Gå alltså till doktorn NU! Släkt o vänner börjar väl annars ana oråd ändå när du blir alldeles gul i huden och ögonvitorna. | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-15 12:35 | |
![]() | Ta dig samman människa! Det finns ingen mening med att bete sig som en broiler, mitt tips är att du skaffar dig en vestal! /frosty1 | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-15 16:29 | |
![]() | mariia; Hepatit-C går att bota visst. | |
| maariia | 2008-05-15 16:33 | |
![]() | dVb, jag hade den uppfattningen att C är kronisk men då hade jag fel då | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-15 16:35 | |
![]() | maariia; japp! Min mamma hade hepatit-c då hon va sprut-narkoman..men hon startade en behandling, första lyckades inte. Men andra behandlingen tog..så nu är hon frisk | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-05-15 16:36 | |
![]() | Med interferonbehandling så kan Hepatit C botas (vilket dock inte Hepatit B kan, bara inbromsas) | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-15 16:46 | |
![]() | precis! | |
| MissT | 2008-05-15 17:47 | |
![]() | En kille jag dejatde fick Hepatit B jag rusade till doktorn, fick besked inom två veckor att allt var lugnt. Jag vaccinerade mig då mot både A och B. Som någon sa så är inkubationstiden 2-6 månader. Har någon av dina sexpartners blivit sjuk? Man blir redigt jävla sjuk kan jag intyga. Den killen jag kände låg på infektionskliniken i två veckor helt däckad. Vänta inte utan gå till doktorn NU! | |