Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 20 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eomin | 2008-05-16 23:34 | |
![]() | Stegräknare Kom på att det kanske är dags för en motionstråd här, eftersom det är alltför lätt att fastna med betapet en hel kväll i stället för att gå ut och röra på sig :) På senaste tiden har man ju kommit på att man ska gå runt 10 000 steg om dagen för att må bra och Expressen har ju sin stegtävling i gång. Så jag tänkte att vi kunde dra igång en tråd där vi diskuterar stegräkning och skriver hur många steg vi tagit per dag. Jag gör iaf mest när jag har något att rapportera till :) Idag har jag tagit över 10 000 steg (Har inte precis siffra på grund av sen början på användandet, men 9000 steg sedan klockan 12). Hur många har du gått? | |
| Maizena | 2008-05-16 23:36 | |
![]() | idag har det blivit 19054 | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 23:38 | |
![]() | Är stegräknare tillförlitliga? | |
| Eomin | 2008-05-16 23:43 | |
![]() | Oj jävlar Maizena. Du verkar ha en aktiv livsstil :) trashone: Beror lite på vad det är för stegräknare. Min visade sig vara tillförlitlig trots att den var billig. Jag gick 100 steg och den hade tagit 99. Jag kan leva med den felmarginalen :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 23:44 | |
![]() | Ah.. kanske skulle skaffa sig en. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-16 23:55 | |
![]() | Jag har också en pedometer, fick den i födelsedagspresent. Den ligger och myser i ett skåp. Använde den några gånger när den var ny, men sen vet man ju hur långt man springer redan. | |
| skvalpen | 2008-05-17 00:25 | |
![]() | Jag har gått 761 steg före 00. Haha. Men jag sitter och skriver C-uppsats, så det är ett gott tecken, på att jag pluggat mycket :) | |
| Eomin | 2008-05-17 00:28 | |
![]() | Haha, ja ^^ Vid sådana tillfällen brukar det vara bra att man gått så lite som möjligt :D | |
| HatarKunskap | 2008-05-17 00:28 | |
![]() | min trettonåriga granne har en, hon går trettiotusen steg om dagen. alla dagar. det är nog oerhört tröttsamt att vara barn. Själv är jag uppe i sådär femtontusen om dagen eftersom jag inte har råd med månadskort. | |
| Sagolika | 2008-05-17 13:02 | |
![]() | Går lätt över 10.000steg när jag jobbar, men nu när strejken är så blir det på tok för lite.. :-/ | |
| barbi | 2008-05-17 18:28 | |
![]() | skumt att ingen har sagt nå då får väl ja fråga:=)) hör verkligen den här fråga till seriöst? ska skaffa mig en stegräknare verkar kul:=) | |
| Absan | 2008-05-17 18:37 | |
![]() | Köpte en ganska dyr stegräknare för ngn dag sen. Använde den hela gårdagen från kl åtta på morgonen till elva på kvällen. Däremellan jobbade jag som danslärare i sex timmar samt promenerade minst en timme. Kollade först när jag kom hem på kvällen hur mkt jag hade gått, och räknade iskallt med att jag borde vara uppe i minst 25000 steg. Displayen visade att jag hade gått 537 steg... Idag var jag tillbaka till affären med den och förklarade för personalen som det var, att jag hade dansat i sex timmar igår och att den ändå bara visade 537 steg. Svaret jag fick var att ofta så tror man att man har rört på sig mycket mer än man egentligen gjort, så han tyckte jag skulle testa den lite till innan jag lämnade tillbaka den. Är inte det humor på hög nivå?? :D | |
| Miss_jk | 2008-05-17 18:55 | |
![]() | Ojoj, ni ligger i lä allihopa! Jag går mellan 30 000 och 50 000 steg per dag! Gick med i en stegtävling på Tappa.se och började därmed promenera. Har rasat i vikt och mår prima! Har räknat ut att jag går i genomsnitt ca 2 mil om dagen (inkl. träning). Kom igen nu! Gå på! Absan: Har du kollat nåt vad din dans räknas som? Det finns tabeller som översätter vissa aktiviteter i steg. T.ex. min crosstrainer. 30 minuters intensiv träning innebär 6000 steg. När jag slutade tävlingen (som pågick i sex månader) hade jag ett stegsnitt på 20295 steg per dag. Då alltså inräknat alla helger där jag bara gick mellan ca 500 - 1000 steg... Går ca en timme på morgonen och en till två timmar på eftermiddagen. Jobbigt i början, men till slut blir även det vardag och nu är det bara såååå skönt! | |
| Absan | 2008-05-17 19:01 | |
![]() | Tack för tipset Miss _jk. Men oavsett hur jag än räknar så borde den gjort utslag på mer än 537 steg... Vill tillägga att jag bytte i vilket fall till en ny igår, och den jag bytte till funkar. Är uppe i 1200 steg och då har jag bara släpat mig in och ut och fodrat hästarna några gånger. :) Så den här nya kanske glädjeräknar istället? :) | |
| Miss_jk | 2008-05-17 19:04 | |
![]() | Ja, 537 steg per dag... Det blir det om jag går mina två minuter till t-banan och tillbaka. Ungefär. | |
| barbi | 2008-05-17 19:19 | |
![]() | Flyttade den till "snack" då jag anar att den passar bättre där än mellan pedofilers rätt att leva och hantering av panikångest. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-17 20:02 | |
![]() | Va? | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-17 20:30 | |
![]() | Jag sitter här och kollar på min pedometer. Den är fin. Inbyggd musik som spelar i takt med hur fort man går.. Kanske inte så kul om orken tryter och det ska vara en upptempolåt och den kommer ut i slowmotion. haha | |
| blue_moon | 2008-05-17 21:33 | |
![]() | Jag köpte en pedometer på apoteket för att mäta hur mycket jag går under ett tiotimmars nattpass på sjukhuset. Besviket konstaterade jag att den registrerade ALLA höft- och benrörelser som riktiga steg och således var otillförlitlig. Av praktiska skäl hade jag satt den i byxlinningen. Ska den fästas längre ner för att fungera riktigt? | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-17 22:04 | |
![]() | Min visar en bild på att den ska sitta i livremmen. Har aldrig använt min, så jag vet inte om den funkar. | |