Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 20 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| misantropen | 2008-05-18 14:05 | |
![]() | Brer ni marmelad med någon slags kniv eller sked? Dilemmat är urgammalt: skall man bre marmelad med någon slags knivliknande tingest eller med sked? Skeden underlättar ju själva utgrävandet av marmeladen ur burken. Den är dock inte lika skarp på att bre ut marmeladen som kniven. Vad säger ni? | |
| vindsus86 | 2008-05-18 14:06 | |
![]() | jag gillar inte marmelad, men man kunde ju köra med någon kombination. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-18 14:08 | |
![]() | Gaffel, absolut det mest effektiva sättet att få en jämn utsmetning om man gillar marmelad med bitar i. | |
| Karlsson_på_ | 2008-05-18 14:10 | |
![]() | jag kör med marmelad på tub så det är bara att trycka ut den som ketchup ;) | |
| Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-05-18 14:14 | |
![]() | En liten tesked funkar ju hur bra som helst. Däremot gör man inte som dotterns kompis gjorde (de var kanske i 6-årsåldern), nämligen stoppade in skeden i munnen efter att brett ut på mackan...och sen stoppade han ner den i marmeladburken igen. Urrrk! | |
| Miss_jk | 2008-05-18 14:31 | |
![]() | Det finns ju faktiskt marmeladskedar... | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-18 14:48 | |
![]() | De få gånger jag äter marmelad blir det sked. Men eftersom man i princip lika gärna kan hälla socker på brödet brukar jag undvika marmelad. Annars är det förresten ett hett tips att ta rostat vitt bröd, med lite smör på som smälter, och sen strö socker över. Det brukade jag göra när jag var yngre och hade tänder. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-18 14:53 | |
![]() | Rostat vitt bröd med massa smält smör och oboy på det var en klassiker för mig. Men jag fick gå hem till kompisar för att köra receptet eftersom mamma vägrade att köpa både vitt bröd och oboy :) | |