Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 20 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Karlsson_på_ | 2008-05-19 13:58 | |
![]() | Onlinespel Jag spelar förutom betapet, wow och tibia och nu undrar jag om det finns några andra liknande spel på nätet?... Är sugen på att pröva något nytt och är tacksam för lite tips! :) Jag har kollat runt lite i gamla forumtrådar men jag hittar inte riktigt det jag söker efter, därav denna nya tråd. | |
| Grymming | 2008-05-19 14:24 | |
![]() | vad är wow och tibia? | |
| le-lou | 2008-05-19 14:26 | |
![]() | online-spel som är hemskt beroendeframkallande (ja mer än betapet). | |
| Grymming | 2008-05-19 14:33 | |
![]() | vad går dom ut på? | |
| Karlsson_på_ | 2008-05-19 14:45 | |
![]() | båda onlinespelen går ut på att man väljer karaktär, dvs vilken specialitet du vill ha (krigare, healer, mage m.m ) därefter är det oftast så att man går och gör olika uppdrag (quest) för att få pengar så man kan köpa nyare utrustning m.m. och allt detta kan man göra tillsammans med andra. typ. väldigt kortfattat. | |
| Miss_jk | 2008-05-19 14:48 | |
![]() | www.betapet.se/forum...=- 0#309877 Tipsade om några spel i denna tråden som du kan kolla på... | |
| Karlsson_på_ | 2008-05-19 14:59 | |
![]() | tack miss_jk :) | |
| KanInteStava | 2008-05-19 15:20 | |
![]() | Ett spel som heter Requiem: Bloodymare har för bara ett par dagar sen slagit upp portarna till öppen betatest. Det är frustrerande likt wow men med en lite mörkare ton, som gör det klart intressantare. Kika på det här www.playrequiem.com | |
| Jollz | 2008-05-19 16:41 | |
![]() | Har vänner med förstörda högskolestudier, kraschade förhållande och förlorade jobb tack vare WoW. (Jo, de har sig själva att skylla men spelet är en styggelse!) | |
| Mårten | 2008-05-19 16:55 | |
![]() | Med mina 180 speldygn (effektiv speltid) som stöd kan jag nog bara instämma i att WoW är ett farligt gift. Har varit varit "drogfri" sen november nu. Serverbyte och guild-inbördeskrig blev räddningen. | |
| Palini | 2008-05-19 17:27 | |
![]() | Alpha bounce är rätt kul, och det bästa är att det bara går att spela i små mängder, såvida man inte vill betala för det. Blokus, Days of Wonder är tillsammans med Betapet de bästa sällskapsspelssajterna på nätet, imo. Motherload är det roligaste webbspelet jag har hittat hittills. www.alphabounce.com www.daysofwonder.com blokus.com www.miniclip.com/gam...er load/en/ | |
| Vikage | 2008-05-19 18:14 | |
![]() | Spelade Ragnarök online ett tag. iro.ragnarokonline.com/ Det var kul men det gick inte att kombinera med högskolestudier och studentliv | |
| 1335991 | 2008-05-19 19:22 | |
![]() | Lite länktips: blip.se/ Dock tkr jag att för att spela på denna sajt bör man INTE betala premium! Vill man bara spela är denna sajt bra,det finns många gratisspel, men jag rekommenderar dig/er att INTE betala premium! www.king.com/ www.se.zylom.com/index.js p | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-20 02:32 | |
![]() | Har spelat SWG, WOW, GW och EQ2, om vi håller oss till MMORPGs. Sedan hade jag (såklart) min CS-period om vi ska räkna in den typen i denna tråd. Även Doom i multi när man gick i skolan och hade långa raster. ^^ Av alla onlinespel jag spelat var nog SWG mitt favoritspel då det innehåller så mycket mer än bara springa runt och döda varandra och diverse monster. Det finns kul saker för den som inte gillar den där biten med att sitta hela dagarna och döda så mycket som möjligt. Så det är otroligt kul att det startas upp på nytt som gratisversion. www.swgemu.com för de som är intresserad. Om man ska se till de lite simplare grejerna så är ju blip rätt bra med utbud på spelvarianter som redan sagts, men tyvärr är det så mycket problem med den sajten att jag inte orkar spela där. För mycket krångel med uppkopplingen mot deras servrar, främst. Gillar man fotboll, förresten, kanske gamla hederliga www.hattrick.org/ kan vara något. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-20 15:46 | |
![]() | Nattravn, varför skulle CS inte räknas in i onlinespel-begreppet? Jag tycker snarare att det kan vara gränsfall med vissa MMORPGs som vissa anhängare inte nedlåter sig till att kalla för spel, utan något större än så. Frågan är snarare vad som kvalar in som online, krävs att det körs över TCP/IP eller räcker IPX och till och med RS232? :) | |
| RågiRyggen | 2008-05-20 16:06 | |
![]() | sv1.tribalwars.se/ s1.ikariam.se www.arenan.com | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-20 18:09 | |
![]() | Bamsefar: Jag tänkte bara att det var wow-typen av spel han syftade på med onlinespel då det var det han själv angav. :P Alltså, multideltagande rollspel. | |