Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 20 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| VictorV - Ej medlem längre | 2008-05-20 13:50 | |
![]() | Böcker om män och manlighet Jag behöver tips om böcker som tar upp ämnet "män". Det kan handla om "män på dagis", "den utskällda mannen", "dagens manlighet", "så fungerar män i grupp", "orättvisor mot män" och så vidare. Har ni några förslag? Böckerna ska fungera som underlag i diskussioner kring hur media framställs i media och väcka tankar. | |
| Miss_jk | 2008-05-20 14:13 | |
![]() | Pär Ströms bok "Mansförtryck och kvinnovälde". Kan det vara något kanske? Jag ska nog läsa den själv. | |
| vulcan | 2008-05-20 14:32 | |
![]() | Stephan Mendel-Enk har skrivit en tänkvärd liten bok om mansroller och vår syn på dem som jag läste med stor behållning förra året. Den är egentligen lite för "radikal" för min personliga smak, men jag hittade ändå mycket tänkvärt i den - även om jag långt ifrån håller med honom om allt han skriver. Bra diskussionsunderlag också tror jag, eftersom den formulerar en del rätt provokativa teser dagensbok.com/index....sp ?id=1334 | |
| listfascist | 2008-05-20 14:44 | |
![]() | Jag kan rekommendera "Maskuliniteter" av R.W Connell. Den har bitvis lite väl ordbajsigt språk, men jag tror ändå du kan hitta lite matnyttigheter i den. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-20 14:44 | |
![]() | Ska det vara svenska mediamannen, eller mediamannen oavsett kultur? | |
| david_i | 2008-05-20 15:13 | |
![]() | Pär Ströms bok kan laddas ner gratis här: www.dnv.se/mou/rappo...rt ryck.pdf Jag har skummit igenom den och den verkar rent ut sagt usel med mängder av argumentations- och faktafel. Om man gillar Susanna Popova och Annica Dahlström så lär den emellertid uppskattas. Stephan Mendel-Enks "Med uppenbar känsla för stil" tyckte även jag var rätt intressant. Den är snarare en bok åt det essäaktiga hållet som jag minns den och den har väl inga anspråk på att vara vetenskaplig utan vill snarare väcka debatt. Tror att den kan fungera bra som diskussionsunderlag då den är lättläst och som sagt ganska provokativ. | |
| VictorV - Ej medlem längre | 2008-05-20 18:45 | |
![]() | Nattravn, det var en bra fråga du ställde. Det ska vara män i Sverige. Men det finns ju så många olika sorters män och också "vad de gör" och "hur de är" och inte minst "hur de förväntas vara". Utifrån böckerna är det sedan meningen att vi (som är en grupp) ska få tankar om hur män (inte media som jag råkade skriva i första inlägget) framställs i media och vilka andra bilder av dem som kan lyftas fram. ltså råkade skriva i första inlägget) framställs i media ska | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-20 18:56 | |
![]() | Min man fick en bok i födelsedagspresent för många år sedan: " allt män vet om kvinnor" En bok helt fylld av.......... Tomma sidor! | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-05-20 19:07 | |
![]() | bennyboll: Så vansinnigt innovativt och nytänkande. Ja, till och med tokroligt. | |
| Dyslekso | 2008-05-20 19:25 | |
![]() | Haha! You said it, Pottränad. | |
| Stjärtmesen | 2008-05-20 19:53 | |
![]() | "På Y-fronten intet nytt - jakten på den nya mansrollen" av Peter Eriksson. Rekommenderas starkt. | |