Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:19 | |
![]() | Månadsranking Ja, hur skulle du ranka våra månader egentligen? Vilken är bäst, och vilken är sämst? Here are the results of my omröstning med mig själv: 1. Juni. Sicken härlig månad. Den första sommarmånaden som brukar vara så varm och skön. 2. Maj. Underbar vårmånad som ger löften om vad komma skall. 3. Augusti. Sista sommarmånaden då både hav och bergsklippor är ordentligt uppvärmda. Dessutom käkas det kräftor och dricks Ramlösa under denna månad *kurr kurr i magen*. 4. Juli. Härlig högsommarmånad - om den inte regnar bort. 5. September. Första höstmånaden som känns ganska behaglig i sin vemodighet. Fyrverkeri av färger i naturen också. 6. April. Då börjar man tro att det kanske, kanske kommer en sommar även detta år. 7. December. Får en relativt hög placering tack vare julen, advent och Lucia. 8. Januari. Kan vara en fin om det är kallt och kommer snö. 9. Oktober. Trist månad, men då fyller jag år. Alltid något. 10. Mars. Totalt intetsägande och onödig månad. 11. Februari. Tung månad. Man går på knäna efter en lång höst och vinter. Och än är det långt till vår. 12. November. Hin Håle-månaden framför alla andra. Mörker, mörker, mörker som nästintill framkallar lätt suicidala tendenser. :-) | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-22 19:20 | |
![]() | oktober borde vara tolva november högt upp för då brukar jag åka utomlands | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:33 | |
![]() | Kan bara hålla med om placeringarna. *bölar vidare* | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:36 | |
![]() | Inte böla, Trashone. Det är ju maj nu, och snart är det juni - de två topprankade månaderna. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:36 | |
![]() | Läste i en gammal bok att "November lämpar sig inte till mycket annat än begravningar och andra större släktsammankomster". Det var innan man uppfann chartern. | |
| sjutusan | 2008-05-22 19:39 | |
![]() | December åker upp i topp för mej som älskar jul och pynt och fyller år då. Sen kommer underbara hoppfulla maj tätt följd av augusti med underbara kvällar när alla roliga fester är med både kräftor och surströmming. Jag lägger gärna upp juni och juli på hylla tretton, jag orkar bara inte med när det är så vaaaarmt. Och supertrista oktober dunsar rakt ner i botten som en sten. | |
| sjutusan | 2008-05-22 19:40 | |
![]() | Men.. vem fan super efter almanackan!?! | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:42 | |
![]() | Mommesfrites: Kul citat, det stämmer ju. :-) Och ja, november ska man nog helst inte tillbringa i detta land. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:43 | |
![]() | Tycker alla är lika bra. :) | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:45 | |
![]() | Sjutusan: Just det, jag tänkte nämna kräftor och Ramlösa som en av Augustis förtjänster. "Super efter almanackan..." Hrm, gör du det? Inte jag. :-) | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:46 | |
![]() | Nattravn: Var inte så diplomatisk. Nog har du väl en favorit? :-) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:48 | |
![]() | Henn Glysén: Hemskt ledsen, men jag ser ingen poäng i att tycka att månaderna är olika bra. :P Om man har som grundinställning när man går upp på morgonen att det ska vara en bra dag, så spelar inte väder och vind så stor roll. ^^ Man får anpassa dagen efter förutsättningarna. Det är lika mysigt att en vindstilla sommardag ro med ekan på sjön, som det är att gå ut i snöfall, påpälsad och bara titta på alla fina vitklädda grenarna. :) | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:51 | |
![]() | Nattravn: Jag håller med dig faktiskt. Det är bara det att jag gillar att lista saker och ting. :-) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:51 | |
![]() | Henn Glysén: Haha. :) | |
| sjutusan | 2008-05-22 19:52 | |
![]() | Å det är lika för jävligt att gå svärande ut och huttra i blåsig oktober som att inte orka röra sej utan en svalkande grogg i stekheta juli. Men som mamma sa; det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder... och mina dåliga kläder är gjorda i lack o läder... | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:53 | |
![]() | Tänkte att en månadsranking var lite mindre provocerande än en tråd som hette, vad ska jag dra till med... "Snyggast på Beta", eller nåt. ;-) | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:57 | |
![]() | Sjutusan: Du är ALLTID så positiv!! :-D | |
| sjutusan | 2008-05-22 20:00 | |
![]() | Japp! Solskensbruttan, dä ä ja dä! Om du vill kan jag vara din guru som ger dej ett motto att leva efter varje dag! Imorron kan det tex vara - Var dej själv, dom andra är upptagna! | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:03 | |
![]() | Det var lite klurigt, men har försökt ranka månaderna :) 1. September. Förhoppningsvis håller sig sensommarvärmen kvar och vädret är idealiskt för långa promenader i en färgskön natur. Både jag och älsklingen fyller år :) 2. Juni. Härligt då det äntligen börjar kännas riktigt somrigt ute! Kanske blir det utlandssemester i år, gör att jag längtar ännu mer efter den månaden :) 3. Juli. Varmaste månaden då man kanske vågar sig på att bada ;) 4. Augusti. Skönt så länge sommarvärmen håller i sig! Brukar se fram emot att vara i skogen och plocka svamp eller bär, är förutom september härligaste månaden för promenader i naturen. 5. Maj. Det har du rätt i Henn att det är en underbar vårmånad då det börjar grönska och man anar att sommaren är på väg! 6. December. Är ännu så barnsligt förtjust i julen och i andra högtidsdagar den månaden. Stearinljus, bak och mys med familjen :D 7. Februari. Kan kännas oändligt lång då man börjar längta efter ljumma vindar. Bokrea och att man börjar märka av längre och ljusare dagar drar upp rankingen lite! 8-12. Oktober, november, januari, februari och mars är ungefär ligga ruggiga, kalla, långa och mörka. Det blir mer läst och mer skrivet dessa månader, men det har ju också sin charm, kan inte säga att jag avskyr de månaderna, men ogillar dem mer än de andra ;) | |
| emmylicious | 2008-05-22 20:05 | |
![]() | November är bra! Jag fyller år då! | |