Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| remvanrijn | 2008-05-23 20:05 | |
![]() | spelutvecklare.. Undrar om det bland alla betaspelare finns nån som kan och har lust att skapa en variant på betapet? Min idé är att skapa en spelform där båda spelara får alla bokstäver, som nu delas ut slumpvis till båda,fritt till sitt förfogande och den som förvaltar dem bäst och har störst ordkunskap vinner antagligen. Spelet bygger då mer på kunskap och strategi liksom i schack och stratego i.st.f på tur med brickorna som det är nu. Spelplanen borde va dubbelt så stort som i bef. betapet, samt en kvadrat på typ 7*7 rutor i mitten utgör en del där man inte får poäng för brickor som hamnar där, för att få igång spelet utan att ge fördel till den som börjar . ( som i schack där man söker position inan slaget börjar) man kommer säkert att se ett antal underbart utstuderade rullar, men så är det ju även i schack med öppningar enligt boken och ingen tycker väl det är konstigt. betapet i ens nuvarande form där en spelara får en rull serverad på sitt ställ från början ger mig ofta en känsla av en fotbollsmatch där domaren i samma sekund som han blåser igångmatchen blåser för en straff för ena laget. senkan det kvitta att det enl. statistiken är min tur om 16 matcher att ha en rull från början. Möter jag en spelare vill jag mäta min ordkunskap och strategiska förmåga mot denna, utan inblandning av slump eller hur det har gått tidigare för denna spelare met tur elelr otur. Vem nappar? | |
| NeroUpp | 2008-05-23 20:19 | |
![]() | skittråkig ide. | |
| mummla - Ej medlem längre | 2008-05-23 20:33 | |
![]() | Intressant idé. | |