Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 11:38
Antal inlägg: 3784

Synth OCH hårdrock?
Kom att fundera över en sak när jag läste i forumtråden "synthig bilmusik"... Finns det fler här än jag som lyssnar på BÅDE synth och hårdrock?

Vet att det var jävligt tabu i skolan för några decennier sedan - då det var ganska taskig stämning hårdrockare och synthare emellan. :)

Rolig sketch på ämnet:
www.youtube.com/watc...WR BzlojN4Y

Äppelkatten - Ej medlem längre2008-05-26 11:45
Antal inlägg: 1290

Jo men klart.
En riktig musikälskare/kännare kan ju omöjligen låsa in sig i en genre.

E_Cantona2008-05-26 11:49
Antal inlägg: 1765

Jag lyssnar på BRA musik, sen om det är hårdrock eller synth är egalt, mycket beror på min sinnesstämmning...

Fast jag lyssnar mer på synth, men hårdrock är kanon de oxå:))

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 11:49

Visst låter det som en självklarhet Äppelkatten. Men jag tror faktiskt att man gjorde det förr. Åtminstone i min skola/på min gata när jag var "liten"... Kanske har det med personlig utveckling att göra? Vidgade vyer? Är en gammal hårdrockare, som inte lyssnar på annat än Maiden och Helloween, trångsynt(h)? ;)

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 11:51

E_Cantona: Samma här. :)

E_Cantona2008-05-26 11:58

haha, den sketchen var skitkul...så var det ju nästan på 80-talet, tack och lov var man ju större än hårdrockarna så jag klarade mig bra...haha

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 12:05

Det bästa av två världar:

www.youtube.com/watc...Jm t3dr9XYQ

vs.

www.youtube.com/watc...re =related

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 12:11

Eller:

www.youtube.com/watc...z- hEyVQDRA

vs.

www.youtube.com/watc...Y_ 8woQ-HEA

Rejs2008-05-26 12:16
Antal inlägg: 9

Det går inte vara trångSYNTH i världen man lever i.

Men jag väljer absolut synth även att det finns många bra hårdrockslåtar.

vulcan2008-05-26 12:28
Antal inlägg: 7666

Jo - jag gick i plugget och formade min första musiksmak på den tiden det var politiskt omöjligt att gilla båda. Jag valde synt och det dröjde åtskilliga år innan jag vågade erkänna för mig själv att det också fanns hårdrock som tilltalade mig. Hårdrockare var ju så fula med sitt flottiga, långa hår, sina slitna T-shirts och taskiga jeans. Mina kompisar Jerker och Johan på gymnasiet blev brobyggare in i den andra världen - minns fortfarande med värme min kassett med Judas Priest Turbo-platta på ena sidan och King Kobra på den andra :)

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 12:46

Precis som du beskriver det, vulcan, var min upplevelse (fast tvärtom). Det fanns inte på världskartan att jag skulle erkänna för mina skittuffa hårdrockspolare att jag nog tyckte att Erasure hade en del sköna melodier...

Jag var förresten en av de där fula rockarna med flottigt hår (ja, jag hade hår på den tiden) och illasittande jeans. :)

Little_Red - Ej medlem längre2008-05-26 13:06
Antal inlägg: 1092

Men hallå! Ni har ju inte fattat nåt, det var ju syntharna som var fula ju, usch för dom där luggarna! Jag är lite för ung för att ha hamnat mitt i synth eller hårdrocks-eran, även om man ju upplevde mycket av det genom äldre kompisar och syskon. Förövrigt såg jag en av dom mest inbitna syntharna från min lilla håla på idol eller nåt liknande program för nåt år sen, han sjöng smörig skitmusik nu, så där ser man hur det går för syntharna! ;-)

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 13:18

Little_Red

Varken hårdrocks-imagen (jeanspyjamas och vita gympisar) eller synth-diton (horribla frisyrer och platåpjucks) var väl någon höjdare förvisso. ;)

E_Cantona2008-05-26 13:28

Näää huga jag hade jättelång lugg, mönster både rakat och färgat i nacken, jättebrallor, lång rock och suspekta tröjor...

Sen blev man svarthårig med Robert Smith(sångare i The Cure)frissa...

Men fan vet om hårdrockarna med sina skitiga västar med 1000 märken på var snyggare...

Men Flubber...Platåpjucks var väl allafall mer på 70-talet, tror ingen av mina kompisar hade det(frågade tom min kollega som oxå var synthare...men loafers hade vi, fast mer stövlar...hur som helst, fult var det...haha

Little_Red - Ej medlem längre2008-05-26 13:33
Antal inlägg: 1092

Nää ni har nog rätt, alla var ju faktiskt fula på 80-talet :-)
Nu blev jag lite nostalgisk och sugen på att rota fram gamla skolkataloger, ser så underbart ut när halva klassen har hockey-frilla ;-)

E_Cantona2008-05-26 13:37

Oj, de korten ligger så långt ner i lådorna det går att komma...Men man får väl plocka fram dem så ungarna får sig ett gott skratt...haha

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-05-26 14:04

E_Cantona

Menar inte platåskor i ordets rätta bemärkelse (ABBA). Möjligt att jag minns fel (var ju så fruktansvärt läääängesedan) men har för mig att syntharna (många) hade tjockare sulor på pjucksen..?

80-talsmodet ftw!

mormor1951 - Ej medlem längre2008-05-26 14:16
Antal inlägg: 73

Jag gillar dansband jag...det svänger ju jättehärligt...

miss_ia2008-05-26 14:20
Antal inlägg: 288

Jag minns mina lappade jeans med värme. De var så fulla med lappar att endst gylfen var original. Sen hade man på sig en collegetröja med en Iron Maiden t-shirt över (Killer såklart). till detta var det dom blå adidasdojjorna och en AIK_HALSDUK: Sen var man redo för plugget, festen, stan, Black Army, konserter...ja, det var samma mundering var man än gick;)

Jag älskade t.e.x Depeche Mode redan på 80-talet men vågade inte säga det högt. Då var man förrädare. Vad skulle polarna säga om dom hade hittat Violator brevid At war with Satan med Venom i min LP-back?

Jag tycker dagen ungdom är sundare än vi var...de kan ju lyssna på allt, och få det att passa ihop:)

E_Cantona2008-05-26 14:21

vet att mina stövlar hade väldigt tunna sulor:)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?