Spelrum
Giraffen54
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade83
Mobilspel
Pågående19 951

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-26 16:05
Antal inlägg: 2483

Bör vi sluta andas luft?
Efter att ha läst den senaste av de många trådarna på temat om hurvida kvinnor som våldtagits bör skylla sig själva och som vanligt inte sett ett enda inlägg som ens är i närheten av att skuldbelägga offret så tänkte jag att det var dags att starta en tråd om en annan självklarhet som inte ens behöver diskuteras.

Jag tänkte att det kunde vara ett sätt att illustrera det absurda i att dessa ständiga våldtäktstrådar dyker upp under fliken seriöst. Troligen kan ett fullkomligt meningslöst ämne som rubriken antyder säkerligen generera mer diskussion än någon våldtäktstråd då dessa alltid genomsyras av total konsensus.

De flesta människor andas, de flesta av oss flera gånger per dag. I princip alla jag känner andas dessutom samma sak, nämligen luft. Nu undrar jag om det inte är dags att börja andas något annat istället. Med bara mindre modifikationer borde en människa kunna konverteras för att kunna andas t.ex. mjukglass eller gin & tonic. Luft är naturligtvis ett billigare och bättre alternativ och man skulle säkert bespara många människoliv och miljarders miljoner pengar genom att inte utforska alternativa sätt att syresätta blodet, men vad tycker ni? Luft eller inte?

uberbacon2008-05-26 16:07
Antal inlägg: 304

luft!

Ades2008-05-26 16:10
Antal inlägg: 162

klart vi måste sluta andas.. det bidrar ju till den s.k uppvärmningen här på jorden.. förresten.. bäst vi tar död på alla människor..

Minta2008-05-26 16:10
Antal inlägg: 20042

Ren luft.

Lill-IT2008-05-26 16:14
Antal inlägg: 31605

Varför vill du skuldbelägga offret? Skulden bär väl den som begår övergreppet?
Vad det sen har med att vi andas luft förstår jag inte?

E Solu - Ej medlem längre2008-05-26 16:15
Antal inlägg: 4715

Forskarna har faktiskt upptäckt ett nytt vapen som lämnar byggnader oskadade, men är förödande för människor. Räntor. Men syre är ett gift som bland annat kan orsaka härskning och cancer m.m. Helt klart vore det bättre om vi blev cyborgs som kunde drivas av alkohol och slutade använda syre som kraftkälla.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-26 16:17

Lill-IT, på vilket sätt vill jag skuldbelägga offret?

Lill-IT2008-05-26 16:19

Sorry, läste inte ordentligt.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-26 16:20

E Solu, ska jag tolka det som att du vill frångå den klassiska luftandningen till förmån för något mindre skadligt?

E Solu - Ej medlem längre2008-05-26 16:21

ordvältaren, jag vill inte påtvinga dig en specifik tolkning, men det står dig fritt att tolka det så om du vill. :)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-26 16:22

E Solu, jag är mest nyfiken på om åsiktsspridningen nu passerat våldtäktäktstrådarna, det verkar ju nästan så :) Inte illa på mindre än 10 inlägg.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-26 16:24

Enda nackdelen är att vi luftmotståndare är i minoritet, ty de flesta som verkligen står för sina åsikter har kvävts.

Lill-IT2008-05-26 16:25

Med tanke på växthuseffekten så borde vi nog sluta andas och övergå till fotosyntes istället. Då skulle vi binda upp kol istället för att andas ut den och bidra till global uppvärming i varje andetag.

Budalv - Ej medlem längre2008-05-26 16:38
Antal inlägg: 2199

Det kommer bli nästa stora klassfråga. Syrgastält eller vakuumtält. Sedan är det väldigt underligt att det är tillåtet att sälja vakuumtält med "lämna ingen partner ensam, bunden i vakuumtältet" som enda reservation. Jag är emot sådana tält.

trashone - Ej medlem längre2008-05-26 16:41
Antal inlägg: 18678

*diskuterar inte*

Dyslekso2008-05-26 16:51
Antal inlägg: 8945

Jag tycker att man ska kunna flyga naken i rymden och andas luft, det borde vara en självklarhet!

E Solu - Ej medlem längre2008-05-26 16:53

Dyslekso, det kan man, så länge man befinner sig på moderjordskeppet. ;)

Mårten2008-05-26 16:56
Antal inlägg: 2529

>> "Med tanke på växthuseffekten så borde vi nog sluta andas och övergå till fotosyntes istället. Då skulle vi binda upp kol istället för att andas ut den och bidra till global uppvärming i varje andetag."

Det är inte ens fastslaget om växthuseffekten värmer eller kyler jorden, så risken finns att en övergång från traditionell andning till fotosyntes värmer jorden mer än om vi började andas dubbelt så mycket. Fördelen med det scenariot vore ju dock att det skulle motivera ett bensinpris på ungefär ett öre litern så vi börjar åka bil som galningar för att släppa ut livgivande koldioxid.

Någon som vågar maila joachim.kerpner(AT)aftonb ladet(PUNKT)se och föreslå övergång till fotosyntes och totalt stopp för användning av inandningsluft? Även om det lanserades av aftonbladet skulle det ju knappast vara det tokigaste som publicerats på deras klimatsidor.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-05-26 18:03
Antal inlägg: 3488

Vi kan ju här se vad professor, tillika medicinske experten, Barry Walters från Australien har att säga om saken.

"Every newborn baby in Australia represents a potent source of greenhouse gas emissions for an average of 80 years, not simply by breathing but by the profligate consumption of resources typical of our society," he wrote.

"Far from showering financial booty on new mothers and rewarding greenhouse-unfriendly behaviour, a 'baby levy' in the form of a carbon tax should apply, in line with the 'polluter pays' principle."

Klippt från denna artikel:
www.news.com.au/stor...-2 ,00.html

Dags att avgiftsbelägga nyblivna föräldrar för att de har mage (höhö) att föda barn, alltså! :-P

Mårten2008-05-26 18:04
Antal inlägg: 2529

det kommer snart, garanterat (nej, jag skämtar inte)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?