Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 933 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lottisplotti | 2008-05-26 19:03 | |
![]() | Low carb har gjort mitt liv till himmelriket Här kommer en mycket förenklad förklaring till teorin bakom: Teorin är att förmå kroppen att ändra sin inställning till att fett ska lagras i kroppen för att istället förbränna det. Det enklaste bränslet för kroppen att ta till som bränsle är kolhydrater. Kroppen tar det den behöver av kolhydraterna och lagrar resten som fett. Om det istället tar slut på kolhydrater, måste kroppen börja hitta något annat bränsle att ta till. Finns det då fett att förbränna så tar kroppen det istället och omvandlar fettet till ketoner som kan användas som bränsle istället. Eftersom det går åt mycket energi för att omvandla fett till ketoner, kommer kroppen att ta till sina reserver (kroppsfettet) för att få tillräckligt med energi. Man måste alltså tillsätta fett för att kunna förbränna fett. När kroppen bränner fett och utsöndrar ketoner kallas det för ketos. Jag har gått ner 26 kg...himla glad och ni alla jag har också hållt vikten i 1 ½ år utan att anstränga mig mig...mmm | |
| lottisplotti | 2008-05-26 19:05 | |
![]() | www.markazits.com/in...It emid=207 | |
| DennisPlz | 2008-05-26 19:15 | |
![]() | Hur många sockerproducenter har gått i konkurs pga bl a GI-modet? Köp sockerprodukter, bara låt bli att äta det. | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-26 19:17 | |
![]() | Kroppen utsöndrar ketoner när den svälter,, och sedan så kan man ju INTE leva utan kolhydrater hjärnan behöver judet för att fungera,, Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-26 19:17 | |
![]() | Får ont i magen. | |
| RogerM | 2008-05-26 19:38 | |
![]() | grattis till viknedgången, men riktigt så går det inte till. | |
| lottisplotti | 2008-05-26 20:12 | |
![]() | va-.. joo så går det till....RogerM..try mee och jag ska berätta | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-26 20:13 | |
![]() | Man måste ha en ganska speciell diet för att börja producera ketoner iofs | |
| D-L - Ej medlem längre | 2008-05-26 20:15 | |
![]() | Låter rätt absurbt... Hela idén. Bästa sättet att gå ner i vikt och bli slim är träning. | |
| emsut | 2008-05-26 20:21 | |
![]() | jag har gått ner trettio. utan dieter eller dylikt. träna träna träna och äta helt normalt. grattis till din viktminskning dock :) | |
| RogerM | 2008-05-26 20:24 | |
![]() | det var iofs inte metoden jag ifrågasatte, utan förklaringen av den. men när vi ändå är inne på förklarandets väg får du gärna beätta vad som är bättre med den där "dieten" än sund kosthållning och motion. | |
| lottisplotti | 2008-05-26 20:27 | |
![]() | därför länkade jag vidare RogerM...ville inte berätta allt...ler | |
| Malinkan | 2008-05-26 20:33 | |
![]() | Anledningen till att man går ner i vikt vid lågkolhydratkost är att man äter mindre, då fett och proteiner ger bättre mättnad än många snabba kolhydrater. | |
| RogerM | 2008-05-26 20:38 | |
![]() | sidan du länkar till är ju inte direkt seriös. dåligt skriven, faktafel osv. | |
| Zizzi | 2008-05-26 20:40 | |
![]() | Stort grattis till din viktnedgång :-). | |
| Zickzacker | 2008-05-26 20:44 | |
![]() | Som alla andra säger. Grattis! men att köra en diet utan kolhydrater kan vara farligt, man bör nog kolla med läkare innan man börjar med det. | |
| Zizzi | 2008-05-26 21:15 | |
![]() | Haha, tror inte att det är vad alla andra säger ;-), vi är nog bara 3 som gratulerat lottisplotti till viktnedgången. Kan det vara avundsjuka? Kan det vara besserwissermentalitet? Kan det vara jantelagen som visar sig? Nä, men allvarligt.....nu har jag ju inte en aning hur stor lottisplotti var innan, om hon nått sin målvikt nu eller om hon behöver gå ner mer. Men OM det nu är så att en människa har väldigt mycket övervikt så tycker iaf jag att det borde vara mera risk att gå med all denna övervikt än att pröva drastiska viktminskningsmetoder. Man kanske inte behöver leva på en halv citron om dagen, men om man väljer en metod som ger kroppen det den behöver så..why not? Jag har tidigare prövat Cambridgemetoden och har aldrig mått så bra under de 9 veckor som jag höll på med den. Hade massor av energi, behövde knappt sova, var inte hungrig gick ner massor i vikt. Att jag sen inte höll vikten berodde inte på att metoden var dålig, utan på problem i mitt privatliv. | |
| Malinkan | 2008-05-27 06:43 | |
![]() | Hmm...jättebra och du har aldrig mått bättre? Då skulle du ju knappast hållt på i bara 9 veckor. Dieter är inte lösningen på någon långvarig viktnedgång, vilket du själv fått erfara. Jag tycker inte man ska gratulera folk för att de gått ner i vikt, speciellt inte om de gjort detta på ett kanske farligt sätt. Har inget med jantelag, avundsjuka eller besserwissermentalitet (kanske lite av det då) att göra, utan man ska inte uppmuntra skadliga beteenden. | |
| E_Cantona | 2008-05-27 07:13 | |
![]() | Som vanligt är det smala människor som kommer med sina åsikter...Det är "bara" att göra si och så... Så skönt att få vara tjock och mindre vetande:) | |
| E_Cantona | 2008-05-27 07:14 | |
![]() | Grattis tjejen till viktnedgången, håll i det nu...Jag har själv inte långt kvar heller nu, kämpat i snart ett år:))) | |