Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 862 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-27 12:38 | |
![]() | Tentamen... Som jag har förstått så är det många studenter här i trådarna..Kan någon ge mej ett tips så här i tentatider?? Jag studerar på distans och gör även tentamen på distans. Har nu fått mina frågor som jag ska svara på, och undrar nu: Ska man börja med dom frågorna man är säker på, som man kan, eller ska man lägga krutet på dom som man inte är så säker på? Om jag börjar med, som i mitt fall, demensfrågorna, som jag skulle kunna skriva en hel uppsats om, så kanske jag inte har så mycket tid till dom andra frågorna och slarvar igenom dom, elller om jag börjar med dom andra, så kanske jag inte har tid att skriva lika mycket som jag hade velat på demensfrågorna??? Har till 6/5 på mej, men jobbar ju heltid så det får bli då jag är ledig... | |
| Miss_jk | 2008-05-27 12:41 | |
![]() | Svara först på dom du är osäker på, sedan svarar du precis så mycket som behövs på dom du kan mycket om, sedan, när tid finns över, fyller du på med allt du kan och lite till. | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-27 12:56 | |
![]() | Jag brukar alltid börja med dom jag kan ,, och sedan gå vidare till de andra som behöver mea funderingar ,, Bitte | |
| 0369 | 2008-05-27 14:49 | |
![]() | Klart man ska börja på de frågorna man är helt 100 på. Men sen måste man även ta hänsyn till hur mycket poäng dessa svaren ger. Självklart ska du inte skriva överdrivet mycket utan enbart svara på vad de är ute efter. Se hur mycket tid du har och bestäm ungefär hur länge du får "jobba" på varje fråga. Ge lite extra tid på de frågorna du är mer osäker på. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-27 15:13 | |
![]() | Det står inte hur många poäng varje fråga ger, utan det är indelat i olika kapitel och man får betyg därefter hur ingående man har beskrivit utifrån litteratur o.s.v.. Det står ju också hur många sidor varje kapitel ska skrivas på.. Ja, ja...imorgon, eller i övermorgon eller en annan dag, så ska jag börja med detta..Vet också att då jag väl börjar, kan jag inte sluta, utan håller på tills jag nästan stupar! Får se var jag börjar, ni har get mej olika bud.. | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-27 15:34 | |
![]() | Börja med dom frågor som du ät 100% säker på! ;) Kram | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-27 19:06 | |
![]() | jag gör så... Kram o önska mej lycka till! | |
| ewelinapling | 2008-05-27 19:09 | |
![]() | Lycka till Bennyboll, jag vill nog bli omhändertagen av dig när jag blir gammal ;) Du verkar gå in för det du gör och vara en synnerligen varm person.. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-27 19:14 | |
![]() | Det verkar vara så att du kanske får ta hand om mej...MEN det blir inte lätt att ta hand om mej eller mina anhöriga.. JAG ska ligga i sängen o titta på TV hela dagarna med ett glas rött och lite chokladpraliner bredvid mej...Och duscha ska jag göra varje dag, massage minst 1gg/vecka och sedan äter jag bara gourmetmat... | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-27 20:14 | |
![]() | vi är ju jämngamla Benny, ska vi ligga och käka praliner i varsinn soffa med nyaste krysstidningen framför oss då?? =D Och jag vill ju naturligtvis ha manliga vårdbiträden där jag ska hamna, annars är jag inte med!! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-27 20:44 | |
![]() | Det låter bra det Myran_64.... Krysstidningen skiter jag i då, jag vill se Desperate housewives i repris efter repris..Och sedan har jag en liten klocka jag pinglar i, så kommer det manliga biträden, eller läkare ska jag ha, och stoppar om mej och masserar föttterna på mej... Men jag måste klara min stundande tenta först... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-04 18:36 | |
![]() | NU har jag gjort tentan och även skickat iväg den för granskning( Kan ju hända att jag har fuskat, vem vet?=) Jag gjorde så att jag tog frågorna jag var säker på, och sedan tog jag dom andra, men då jag var på den sista frågan så kände jag att orken tog slut! Den frågan svarade jag mycket lite på..Men tänk om jag hade gjort tvärtom? Då kanske jag inte hade orkat o svara på de sfrågorna jag var säker på och som jag är mycket intresserad av? Hur skulle det ha gått då? Nu är det bara att vänta o vänta tills jag får tillbaka tentan! Och som förra gången så tänker jag att jag ALDRIG MER SKA HOPPA PÅ EN KURS UTÖVER MITT HELTIDSARBETE....! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-25 11:12 | |
![]() | AAAAAAHHHHH!!! Fick tillbaks tentan nu och måste komplettera 2 frågor!!!! Orkar inte med detta nu...Har lämnat tillbaka böckerna, så jag får väl lita mina anteckningar nu då.. Tycker att jag hade svarat bra på frågorna o var jättenöjd då det var färdigt, men, men.... och det var INTE dom frågorna jag "slarvade" lite med utan andra frågor.. Känns lite som om jag inte vill lägga ner så mycket energi eftersom det bara kan bli ett E (godkänt), men det blir väl OK kanske? Hur känner ni andra vid såna här tillfällen? Har ni ork att göra färdigt? | |
| Cajsa-Stina | 2008-06-25 12:30 | |
![]() | benny... förstår att det inte känns så kul att behöva komplettera innan det är färdig. Pestigt just nu.....tror du inte att det skulle vara bra för dig själv att ändå göra klart så småningom. Tappa inte sugen....hela världen är full av tappade sugar! Kram | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:34 | |
![]() | jo, imorgon ska jag sätta mej o göra färdigt, men det känns inget roligt, och inte speciellt så jag kände att jag hade gjort bra ifrån mej...Men så är det, det är bara att bita i det sura äpplet! Måste ju ha betyget ju.. | |
| Cajsa-Stina | 2008-06-25 12:37 | |
![]() | Bra tjejen, det är rätt inställning:) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-26 13:38 | |
![]() | japp, nu var det gjort o har redan fått respons på arbetet..Det blev godkänt iaf.. hade slarvat med referenserna/källor efter varje stycke, jag trodde det räckte att göra det efter varje fråga, men så var det inte..Fastän det var från samma källa?? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-26 23:22 | |
![]() | Nej, men vet du... Om man byter rad ska det vara en referens... SKITJOBBIGT!!! HATAR verkligen referenser och ska ALDRIG skriva något som behöver referens efter det att skolan är slut.... | |