Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 972

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hayabusa2008-05-28 13:57
Antal inlägg: 107

Trådlöst vs Fast bredband
Jag tycker att dom trådlösa bredbanden verkar vara billigare än dom fasta. Kan det stämma ? Isf så är det ju bättre med ett trådlöst till sin stationära data. Är kvaliteten bra på dom trådlösa ?
Någon som är expert på detta?

emmylicious2008-05-28 14:04
Antal inlägg: 4501

Den dagen ett trådlöst bredband blir bättre än fast ska jag rita ett stort, rött kryss i taket. Lovar.

emmylicious2008-05-28 14:05

För övrigt så är kategorin frågor i första hand tänkt för frågor om Betapet.

hayabusa2008-05-28 14:17

Oj då snabb du var med att pika, det står frågor och det kan man ju tolka hur man vill eller hur ???
Hade det stått frågor ang Betapet så hade jag ju givetvis inte skrivit denna frågan där.

emmylicious2008-05-28 14:25

Det var inte meningen att vara otrevlig på något sätt. Dessutom så finns det en tråd högst upp i "Frågor" som berättar lite om vad kategorin är tänkt för.

Ha en bra dag!

krill_master - Ej medlem längre2008-05-28 14:44
Antal inlägg: 1576

menar du mobilt? de e känsligt som f..
där det är bra täckning är det hur bra som helst, men segt och bortkopplande när det är dålig sändning eller när man åker och det byter signalplats. känsligare än en mobil, för när det byter mellan master/sändare och pendlar mellan gsm/gprs och nåt som hette HDMS och sen 3 och 3T så kan det ta några sekunder, upp till 20-30 sek att hitta nytt band och under den tiden blir man nerkopplad.

tyvärr. men där det är helt ok eller riktigt bra signal är det inge fel på det. jag har telenor för 199 fast pris och fri surf dygnet runt och jag gör tptest ibland för att kolla farten och jag har ofta toppar på 7,8mb och snitt på 5-5,7 och det är dubbelt upp än utlovat. däremot när jag är hemma, som är ett par mil utanför närmsta stad och glesbebyggt me kass signal tom på mobilen ibland är det surt.

krill_master - Ej medlem längre2008-05-28 14:48

synd bara att router om man vill dela upp signalen till fler datorer samtidigt eller så man slipper skifta plats för usb enheten/prylen om man har både laptop och stationär ligger på från 2400 och uppåt. :(

men visst e de billigare tycker jag, ingen abbonemangsavgift eller sånt alls ju. bara de 199:- på autogiro och inte en räkning sen.

hayabusa2008-05-28 18:33

Tusen tack krill master jag tror att jag behåller mitt fasta ett tag till.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-28 18:36
Antal inlägg: 2483

trådlöst bredband är jättebra om man vill få sitt abonnemang kapat och en räkning på ett par hundra extra att betalas till oseriösa porrföretag

krill_master - Ej medlem längre2008-05-29 02:43

men de e bra om man åker runt mycke och inte har fast telefoni :)
oddsen för kapning?
men har man fast linje är valet lätt. kör på det fasta.

OneW2008-05-29 08:49
Antal inlägg: 1207

har både trådlöst och fast och har tyvärr suttit och spelat ett par matcher på det trådlösa! GÅR INTE bra!
segt, tappar kontakt, drar över på tiden, jag blir sur och spelar uselt!

Mysteriet - Ej medlem längre2008-05-29 09:12
Antal inlägg: 132

Skilj på trådlöst och mobilt bredband för diskussionens skull
Trådlöst är med modem ikopplat i väggen.

trashone - Ej medlem längre2008-05-29 09:27
Antal inlägg: 18678

Puh tack mysteriet, slapp jag säga något.
Och trådlöst bredband behöver inte alls innebära att man får det kapat.

Är faktiskt inne på att testa mobilt bredband, får se hur det går.

krill_master - Ej medlem längre2008-05-29 18:32

japp, de e ju mobilt iaf jag sagt mitt om. och som det menas i tråden.

och ja, tyvärr så blir det segt så fort signalen inte e kanon. har tappat från 1900 till 900 sen ja bytte :(

jeehunmoon2008-05-30 12:41
Antal inlägg: 479

En kompis körde trådlöst och det var enligt honom bra, men visst, ibland tappade han. Men eftersom han surfar och gör jobbsaker på den som inte nödvändigtvis måste ha perfekt uppkoppling konstant kan det vara ett alternativ för att det är billigare. Själv är jag pokerspelare och jag vet inte hur många gånger man dels tappat (när man spelar på laptop med trådlöst) när man varit inne i en stor pott och förlorat en dator typ för att sedan spela jättearg och bara pissa iväg pengar efter detta. Så det går ju inte att ha sånt uppkoppling om man är beroende av att verkligen inte få tapp.

Med det sagt kan jag säga att jag asgarvade och tyckte det var rätt sött när "OneW" nämner att hon spelade uselt (!!!) när internetet var så segt. Jo, jag hade önskat varje gång jag tappat att det var för låtsaspengar jag spelade för eller att jag spelat betapet i stället för poker för stunden hahaha! Men jag kan också verkligen se det framför mig, någon annan framför datorn och vara tokigt arg över ett betapetspel, det där förgyllde min dag tack!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?