Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 19 982 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
listfascist | 2008-05-28 19:52 | |
![]() | Bästa quorn-receptet! Efterlysning - ert bästa quorn-recept! Här kommer en "starter": 1 pkt quornbitar 1 burk champinjoner (eller en handfull färska) 1 liten burk röda kidneybönor 1 burk creme fraiche mexican chili (vet ej vad ni sörlänningar har för utbud, men köp något med chilismak) salt peppar grillkrydda tortillabröd riven ost oregano Gör såhär: 1."Bryn" quornbitarna i valfri olja/matfett/smör. Krydda efter behag (snåla dock inte med grillkryddan) 2. Häll i champinjoner, kidneybönor (sköljda) och creme fraiche. Låt puttra i några minuter. 3. Fördela blandningen i (ca 8) tortillabröd som rullas ihop. Lägg rullarna i en (smord) ugnssäker form, strö över riven ost och gärna lite oregano. 4. In i ugnen, 225 grader ca 5-10 minuter. 5. Servera tillsammans med valfria grönsaker, exempelvis tomater, paprika och ananas Superenkelt och supergott! (och supermättande!) | |
MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-28 19:59 | |
![]() | Vad är "quorn"? | |
listfascist | 2008-05-28 19:59 | |
![]() | ett slags svampprotein som man kan äta istället för kött - smakar ungefär som kyckling | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-05-28 20:01 | |
![]() | Har aldrig smakat quorn, är det ätbart? | |
listfascist | 2008-05-28 20:01 | |
![]() | Det är supergott - rekommenderas. Dock lite svårt att få tag i bra recept (därav tråden=)) | |
MimmL - Ej medlem längre | 2008-05-28 20:08 | |
![]() | ok kanske ska tästa nån gång men har tyvär inget bra resept! =( sorry! | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-28 20:19 | |
![]() | Qourn har lite för högt kilopris för att rekommenderas tycker jag. Men det är ett väldigt bra alternativ för de som får vegetarianer på besök och inte vet vad de ska bjuda på. Bara att ersätta köttet rakt av med någon qournprodukt. | |
gonewiththes | 2008-05-28 20:20 | |
![]() | Viltquorn! Min sambo gjorde detta till mig, blev helt överraskad eftersom han inte är vegetarian. Men var nog bland det godaste jag ätit. Passar perfekt till potatis och lite frästa champinjoner tillsammans med sockerärtor. 1 pkt quornbitar 2 dl minifraiche 1/2 dl outspädd vinbärssaft 1 dl vatten 1 grönsaksbuljongstärning 1 tsk kinesisk soja Olja Stek de frusna quornbitarna i olja i en stekpanna. Blanda övriga ingridienser i en bunke och häll såsen över quornbitarna. Låt puttra en kvart, gärna längre, så att quornbitarna drar år sig smaken. | |
JannekeS | 2008-05-28 20:21 | |
![]() | Jag har för mig att jag har sett en del quorn-recept på www.alltommat.se , men är inte helt hundra... Annars så kan man ju helt enkelt göra så att man byter ut kött till quorn i recept man redan har... Jag tycker om att steka quornbitar och slänga ner i currysås och äta med ris och valfria grönsaker, det är smarrigt... | |
Hzl | 2008-05-28 20:44 | |
![]() | gjorde följade thaigryta igår.. ruskigt smaskigt! 1 pkt quornbitar 1 burk coccosmjölk limeblad ca 1 tsk röd chillapasta (Färsk chilli går minst lika bra, ta bort fröna!) riven färsk ingefära en klyfta vitlök färsk basilika fisksås jag hade inte så traditionella grönsaker, morötter spenat och sparris. Men man kan ha i vad man vill o gillar.. brockoli, paprika, lök, vattenkastanjer, squash osvosv Fräs quorn tillsammans med kryddorna o fisksåsen.. blanda i valda grönsaker o låt det laga till sig något, sist häll över coccosmjölken. Klart! Så ris vet ni säkert hur man kokar... | |
Hzl | 2008-05-28 20:46 | |
![]() | förövrigt är mitt tips att tillaga quorn som du skulle med kyckling eller köttfärs.. Köttfärssås, lasange, grytor, grillspett eller en smarrig file easy | |
HV71 - Ej medlem längre | 2008-05-28 20:57 | |
![]() | Hej Ta en stor blodig stek, grilla den lätt, drick ett gott rödvin till släpp tanken på quorn | |
Järnröret | 2008-05-28 21:12 | |
![]() | Flan. | |
miss_ia | 2008-05-28 21:17 | |
![]() | Grilla quornfiléer som är marinerade med olja, balsamvinäger, vitlök och salt/peppar. Till det äter du grillad sparris, aubergine, squash, en härlig grönsallad och tsatsiki. Fantastisk sommarmat:) | |
blaad666 | 2008-05-28 21:33 | |
![]() | Gjorde idag lasagne på quornfärs.. Quornfärssås, likt köttfärs, fast med quorn. Pasta varvat, och avsluta med ostsås och riven ost. In i ugnen 10 min. Enkelt och gött. | |
allimac79 | 2008-05-28 21:42 | |
![]() | Grönpepparquorn strek quornfiléer så att de får lite färg stek en eller två lökar i skivor i en kastrull tills de är lite mjuka, lägg till dijonsenap, grönpeppar ,matlagningsgrädde och quorn och koka ihop en stund. servera med ris eller något. | |