Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 973

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dyslekso2008-05-30 23:54
Antal inlägg: 8945

Curlingföräldrar, är de idealet?

Vi har ju alla hört om dessa föräldrar som gör allt för sina barn, sopar framför dem så att de lätt och ledigt ska glida fram i livet.

Men finns det andra typer av föräldrar som är bättre?
Exempel:
- Bowlingföräldrar: trycker ut sina barn riktig fart, i hopp om att de ska slå ner alla andra.
- Spjutföräldrar: slungar i väg barnen så långt som möjligt och hoppas att de ska landa framför alla andra.
- Minigolfföräldrar: puttar sina barn genom livets alla hinder, rakt ner i en massa hål!?

Har ni egna exempel och åsikter? Skriv dem här, eller i annan valfri tråd.:)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-30 23:56
Antal inlägg: 2483

Jag förordar ju en liten mer aggressiv och manlig uppfostran. Principen kallas Stealth Bomber-föräldrar och går ut på att man invaderar små länder åt sina barn där de utses till monarker på livstid.

Dyslekso2008-05-30 23:57
Antal inlägg: 8945

Intressant, intressant...skönt att vi rört oss bort från 70-talets flummiga föräldraskap!

jag_lovar - Ej medlem längre2008-05-30 23:58
Antal inlägg: 134

"stolta" föräldrar är värst. De som tar kort på allt, sammalr på ungens tänder, sparar alla teckningar säger åå va fin o sedan sätter upp de på kylen. Filmar förlossningen och visar glatt upp för släkt o vänner. Det är ingen som vill se di unges födsel, första tänder eller fula tecknigar.

oceano - Ej medlem längre2008-05-30 23:58
Antal inlägg: 1563

Curligförälder tror jag inte ett dyft på!!
Man måste lära sina barn att reda sig själva i dennas hårda värld:-)

Suds McDuff2008-05-31 00:01
Antal inlägg: 1308

Jag har aldrig riktigt fattat vad "curlingföräldrar" betyder. Tack för förklaringen:)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-31 00:01

jag_lovar, Jag tycker om att titta på barns teckningar om de levereras med en objektiv recension:
www.thebestpageinthe...gi ?u=irule

jag_lovar - Ej medlem längre2008-05-31 00:03
Antal inlägg: 134

ordvältare mohaha tänk om de kude vara så, fase va bra de hade vart

Raptus Rupp2008-05-31 00:04
Antal inlägg: 8

Och fotbollsföräldrar som förbannar och slår ner tränaren och motspelaren när det går dåligt för sonen eller dottern. Röjer undan allt motstånd. Har vissa likheter med curlingföräldrar men lite burdusare.

Teppy2008-05-31 00:05
Antal inlägg: 2314

Varför tycker man egentlilgen att precis allt ens barn gör är så jäkla bra för? Sjunger ungen fult säger föräldern att de är fint, målar den fult är det fint..osv.. Varför inte va ärliga?

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-31 00:06

Curlingföräldrar låter iofs tryggare än hockeyföräldrar:

"A 44-year-old truck driver was convicted of involuntary manslaughter Friday for beating another man to death at their sons' hockey practice in a case that seemed to epitomize the worst in parental fervor over youth sports.

Thomas Junta claimed he killed Michael Costin, 40, in self-defense after they argued over rough play during the practice on July 5, 2000."

www.cbsnews.com/stor...28 19.shtml

caandy - Ej medlem längre2008-05-31 00:06
Antal inlägg: 118

Föräldrar som skall filma allting är jobbiga.

caandy - Ej medlem längre2008-05-31 00:08

Teppy: Jag undrar om det beror på att man vill vara snäll, eller att man blir förblindad som förälder. Jag hoppas på det förstnämnda i alla fall, för om föräldrar blir förblindade kan inte min mamma vara min mamma, för en gång sa hon att min teckning var ful.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-31 00:08

Ingen föräldradiskussion är komplett utan detta forum:
vuxnabarn.forumporta....s e/forum/

Teppy2008-05-31 00:09

Ja, men du kanske målade jättefult, då kan hon ju inte ge dig förhoppningar om att du målar bra?!

Raptus Rupp2008-05-31 00:12

Idol är nog platsen för många curlade barn.

Raptus Rupp2008-05-31 00:12

Idol är nog platsen för många curlade barn.

caandy - Ej medlem längre2008-05-31 00:12

Teppy: Nej, men vad jag menar är att om det ligger i föräldrars natur att vilja vara snälla mot sina barn hur fult de än gör borde min mamma rimligtvis också gjort det. Annars kanske hon inte var min mamma. Eller äh, jag vet inte om du fattar poängen. är för trött för att förklara. >-<

Teppy2008-05-31 00:14

ah, och jag är för borta för att fatta :)

lutherhuvve - Ej medlem längre2008-05-31 10:39
Antal inlägg: 40

Det krävs nog rätt mycket insikt i vad som är bra eller mindre bra utifrån det perspektivet att åldern spelar stor roll huruvida barnets teckningar kan anses vara si eller så. Att säga att en treåring målar fult är ju knappast kontruktivt då barnet rimligtvis endast kan måla "fult" ur ett vuxet perspektiv. (Den som då kläcker ur sig det är troligen jämngammal med vederbörande eller en mycket naiv och/eller korkad person).

Den som vill sitt barn så illa att "ärlighet" alltid är det viktigaste då det gäller uppmuntran (eller snarare nedmuntran?), den ska nog inte ha barn. Jag har känslan av att de som så nogsamt motsätter sig allt som har med barn att göra - de har nog fått för mycket av den varan då de själva var det. :p

Sen har vi också såpaföräldrarna; de som låter barnen halka runt lite vind för våg utan att riktigt kunna förstå sig på och greppa dem.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?