Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 6 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadyZara | 2008-06-01 00:15 | |
![]() | onda grannar? onda grannar? Det skulle vara kul att höra vad ni har för åsikter om era grannar. Inte de otrevliga utan de andra. Det skulle vara skönt att veta att det finns de som har grannar som är i balans... Varför är en del grannar så kontaktsökande? Ska man ta en fika med dem och ha trevligt eller helt enkelt säga ifrån? (Jag tycker att det vore trevligt med en fika-granne, men här i huset blir det inte mer än ett hej...) | |
| Intet | 2008-06-01 00:16 | |
![]() | Hehe, thats better ;D | |
| LadyZara | 2008-06-01 00:19 | |
![]() | You inspired me ;). Kaffe och bullar, det lät trevligt. Vill jag också ha =). | |
| Candee | 2008-06-01 00:20 | |
![]() | Hehe...så de kan bli..har precis flyttat och fin höra en tant gorma på gården idag..troligtvis gårdens skräppolis..var väl några barn som skräpade ner och jag förstår väl att hon kan bli arg, men när hon tar till ord som "era djävlar" och "laktritstomtar" så kan även jag bli förbannad. En människa på 50+ borde väl veta bättre.. ..kan hon inte ta det lugnt och sansat med föräldrarna istället..och varför gå på etnisk bakgrund direkt? | |
| Candee | 2008-06-01 00:21 | |
![]() | fin=fick | |
| Candee | 2008-06-01 00:22 | |
![]() | Aha..ja, blev fel tråd..ävlans snurrigt det här..sorry.. | |
| Intet | 2008-06-01 00:23 | |
![]() | Vi bor på en gata där medelåldern säkert är 55, och vi drar ner den rejält. Så alla våra grannar är trevliga pensionärer som diggar oss rejält. Ingen grannfejd här inte. :D | |
| Candee | 2008-06-01 00:25 | |
![]() | skönt att det är trevliga pensionärer då..finns ju det motsatta oxå.. ..men iof sig har de inget med ålder att göra.. | |
| LadyZara | 2008-06-01 00:28 | |
![]() | Har blivit varnad för ett par här i huset (det var snällt av grannen som varnade ;)). Det är ett pensionerat lärarpar som inte har nåt bättre för sig än att hålla koll på och gnälla på andra. De tejpar upp damm i tvättstugan (se "goda grannar") och sätter lappar på folks bilar om de står för länge på gården med sina bilar och lastar ur. Men som sagt; han som varnade mig är ju snäll. | |
| Intet | 2008-06-01 00:28 | |
![]() | Sant, men pensionärerna är speciella. Antingen är de urgulliga är skräckmonster. Lite roligt minsann | |
| tuta | 2008-06-01 00:30 | |
![]() | ja har finfina grannar o de e ja glad över. har bott i området nu ett år o de finns alla möjliga grannar i området. har dom grannar som ja fikar o umgås med. kan bli en filmkväll lite då o då. eller så kan man ringa om man behöver barnvakt lite snabbt så där.. självklart sitter man vakt även åt grannarnas barn vid behov. dom leker ju ändå på gården med varann o känner varann rätt bra. sen finns dom ja bara hejar på om man ses i trappen. man vet inte så mkt om dom utan när man kliver ut genom sin lgh dörr så hör man hur deras steg blir snabbare så man slipper den där "ansträngande" HEJ! (föjlt med ett obligatoriskt småleende) men visst. dom vill ha sitt privata privat. all respekt för de. ' så har ja dom där mitt emellan. dom som med ett leende frågar hur man har de o man byter några ord när man ses i trappen eller ute på gården. man vet inte så där jättemkt om deras liv o man umgås kanske inte. men så där att de e trevligt med en snackstund om väder o vind. | |
| MissT | 2008-06-01 19:32 | |
![]() | Vi har underbara grannar åt alla håll. Det kan ju vara ett gissel om man köper ett hus så är grannarna tokiga i skallen. Vi har ett grannpar som vi umgås flitigt med och våra barn leker tillsammans också. Jättetrevligt! | |
| skrankan | 2008-06-01 19:43 | |
![]() | Här på vår gata är det blandat. Vissa kan man prata med och ta en fika och andra kan man bli irriterad på. Det är mycket barn på vår gata så man känner varann ganska bra genom barnen. De man blir irriterad på är speciellt ett äldre par som har en stor collie. De låter hunden göra både nr1 o 2 på de andras tomter. Men är det någon annans katt som går på deras tomt blir det antingen vattenslangen eller "buss på". Kan vara irriterande. Annars är det väldigt trevligt grannskap! | |
| Teppy | 2008-06-01 19:52 | |
![]() | min arabiska granne är fruktansvärd. När jag lägger mig i badet med ljus och ett glasvin så börjar han skrika ut sina böner eller låtar på våningen över...suck | |
| träfot - Ej medlem längre | 2008-06-01 19:58 | |
![]() | Så du skapade din tråd om att du skulle lämna betapet för att få lite uppmärksamhet.. Listigt...... | |
| LadyZara | 2008-06-01 21:36 | |
![]() | Träfot. Håll dig till ämnet eller byt tråd. Och var snäll mot söta flickor ;). | |
| Teppy | 2008-06-01 21:47 | |
![]() | träfot, nej? Jag har loggat in 2ggr nu sen den tråden.. Inte spelat en enda match heller.. Sköt du ditt så sköter jag mitt. *sätter näsan i vädret* | |
| asboi | 2008-06-01 23:04 | |
![]() | Jag jobbar som trappstädare på hos en bostadsrättsförening, jag kan allt om hur man interagerar med grannar. "Här kommer jag!", Oj oj, matkassar, hungrig?" och klassikern; "haha oj, här kommer jag och trampar i det fina du har gjort" är jävligt bra att ha på minnet i fall du är eller har trappstädare. Det borde finnas SM i småprat, man får i uppgift till exempel: "Du om du möter en gravid kvinna i trappen. Hon gråter, har ett blått öga och håller i en matkasse. Du får inte prata om vädret eller melodifestivalen." | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-06-01 23:41 | |
![]() | Kan inte den här tråden få lov att handla om det den ska handla om? Jag har numera trevliga grannar, åtminstone tror jag det för jag umgås inte med dem. Jag hälsar vänligt i trapphuset och ute på gården och pratar lätt och glatt om väder och vind med dem som så önskar. Närmare än så släpper jag dem inte, för jag har dåliga erfarenheter av grannar som bryr sig mer än vad som är hälsosamt... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-01 23:43 | |
![]() | Precis, grannar är hur trevliga som helst, bara man slipper se dem och höra dem :) | |