Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 987 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ecnaton | 2008-06-03 18:29 | |
![]() | cosplay 09 Har en dotter som vill åka till Uppsala på ett cosplay konvent. Nån som har erfarenhet av att skicka iväg ungdomar eller själv har varit på ett? Lite orolig är man ju. ;P | |
| Miss_jk | 2008-06-03 18:44 | |
![]() | Vad är cosplay? | |
| ecnaton | 2008-06-03 18:52 | |
![]() | Tydligen heter det Upcon och cosplay är en del. Det är för de som gillar österländsk litteratur och serier mm. Har jag fattat det hela rätt så kan man, om man vill, klä ut sig till sin favoritfigur i en serie. Till exempel någon figur från Kingdom Hearts. Det visas film, man kan spela spel osv. Övernattning ordnas och det pågår från fredag till söndag dygnet runt. Något sånt. | |
| China Doll | 2008-06-03 21:57 | |
![]() | img126.imageshack.us...y3 09xh.jpg Hur gammal är hon? Tänk på att kvinnliga mangafigurer inte alltid har så värst mycke kläder på sig . . . | |
| y not | 2008-06-03 22:04 | |
![]() | åldern är ju väsentlig, men visst finns det vuxna med som arrangerar och styr. Det låter som en ganska häftig upplevelse tycker jag, lite litteraturt och rollspel i ett. | |
| China Doll | 2008-06-03 22:29 | |
![]() | äh, glöm min förra kommentar förresten, den va nog bara dum. På cosplay är det bara roliga och glada människor som klär ut sig till sina favoritkaraktärer. Det är inte som lajvspel eller nåt sånt. Väldigt harmlöst och säkert väldans kul. :) | |
| ecnaton | 2008-06-04 17:51 | |
![]() | Hon är 15 år, fyller 16 nästa år. Kvinnlig mangafigur var det väl inte tänkt utan en Riku i Kingdom Hearts. Jag tror också att det kan bli kul. Men man vill ju att arrangörerna är seriösa och har lite koll. Man vill ju inte ´"ligga i buskarna" och övervaka det hela direkt. Inte kul för henne eller för mig ;P Tänkte bara om någon varit iväg och vet ungefär hur det går till. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-04 19:29 | |
![]() | Om man är 16 lär man inte vara yngst på ett cosplaykonvent. :S | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-04 19:30 | |
![]() | Det är väl typ lika ofarligt som att stå i kön bland alver och orcher till release av expansion till WoW? ;) | |