Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 6 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:10 | |
![]() | Nya vägar i livet Händer det att ni viker av från de stråk ni vanligtvis följer? Väljer ni understundom en annan väg när ni exempelvis ska ta er hem från jobbet? Jag gör detta ibland, och finner det faktiskt ganska spännande och livgivande. Man får se andra vyer än de man är van vid och känner till så väl. Senast idag när jag skulle cykla sträckan Handen-Tungelsta fick jag en ingivelse att svänga av i höjd med Jordbro för att ta mig en titt på kvarteret där jag bodde för drygt tio år sedan. Jordbro är ett så kallat "problemområde", och jag trivdes inget vidare när jag bodde där. Mest förmodligen på att jag under denna tid av mitt liv hade en del problem själv. Dock kändes det inget speciellt när jag cyklade förbi mitt gamla hem. Tio år är en lång tid och jag kände att Jordbro nu var historia för mig. Varken sorg eller glädje fyllde mitt hjärta när jag vistades på min gamla hemort. Jag kände, som sagt, just ingenting. Nåväl, när jag skulle bege mig därifrån fick jag för mig att cykla ner på en liten grusväg som ledde in i skogen. Döm om min förvåning när jag efter ett tag befinner mig trampades på en bedårande vacker väg genom lummig grönska och gudomligt doftande vegetation. Jag mötte en dam med en barnvagn. "Hej", sa jag. "Var kommer jag fram om jag fortsätter på denna väg?" "Du kommer till Västerhaninge", sa damen vänligt. "Jag gör det?! Det är ju perfekt. Tack så mycket", sa jag och cyklade vidare. Resten av vägen fram till Västerhaninge var lika fin den. Således har jag nu hittat en ny favoritväg som jag ämnar nyttja mycket i framtiden. Bra, va? :-) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:11 | |
![]() | Jag brukar kika på Eniro och hitta den kortaste vägen, för att ta mig fram så fort som möjligt så att jag hinner ha så kul som möjligt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:12 | |
![]() | Sicken söt saga. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:14 | |
![]() | E Solu: Lider du i området mellan punkt A och B? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:14 | |
![]() | Nattravn, oftast om det är kollektivtrafik som gäller. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:15 | |
![]() | Och ja, nya vägar är helt klart värda att testa, både symboliskt, och rent bokstavligt. | |
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:15 | |
![]() | E Solu: Jag förstår. Men du kanske missar många fina platser på det viset. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:16 | |
![]() | E Solu: Du får flytta från din bondgård och bosätta dig i en central lägenhet. :) (och ja, jag vet att det är på g) :D | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:16 | |
![]() | Förut gick jag ibland ut på slumpvandringar. Det går till så att man i varje korsning singlar slant om vilket håll man ska gå. Det är rätt kul. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:17 | |
![]() | Sämsta man kan göra ju. Bondgård rockar, lägenhet inte. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:18 | |
![]() | trashone: Tycker båda varianterna är lika bra, beroende på hur väl man kan göra dem personliga. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:19 | |
![]() | Well håller inte med. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:19 | |
![]() | Helst skulle jag ha en egen herrgård. Skönt att slippa grannar i form av både kossor och fjortisar. :) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:20 | |
![]() | trashone: Man mår bra av olika saker. :) Glad you've found your home. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:20 | |
![]() | Tänk vad mysigt med en kombo, moppepojkar som skjutsar runt på kor. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:29 | |
![]() | Nattravn: Mm skall bara köpa min gård först :) | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-06-08 17:46 | |
![]() | Jag brukar vika av från motorvägen när jag åker till eller från jobbet för att få se mer, uppleva andra fik längst min 3 timmar långa resväg, se andra saker och bara känna att rytmen är lugnare på en länsväg än på en motorväg. Stannar ofta på något nytt ställe och käkar eller fikar och pratar lite med olika människor jag möter. Ibland får man höra bygdens historia och lokalt skvaller, ibland är det någon förvillad stockholmare som inte riktigt vet vart dom är och ska =D. Båda samtalen kan vara roliga och givande, fast på olika sätt. *drömmer om att kunna cykla till jobbet, som Firefork gör* | |
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-08 18:07 | |
![]() | Det är bra, Myran. Du verkar ha fattat tjusningen med att inte gå i samma fåra hela tiden. :-) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-08 19:18 | |
![]() | Önskar att jag kunde vika av på vägen t o fr. jobbet för att se nya vägar. Bor ju i ena änden av stan stan o jobbar i andra änden av stan. Har redan gått alla vägar som leder dit o hem...Och möter ungefär samma människor dag ut o dag in.. Men det låter nice, Fire, att få cykla ute i naturen så där.. Men, vad är det som fattas på din bild??=) | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-06-08 20:19 | |
![]() | Men herregud!! Skicka ut en efterlysning!! NU !!! Karlsloken har ju tappat en del av sig själv.... =) *ringer 112* | |