Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten6
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade86
Mobilspel
Pågående19 941

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sanlin2008-06-09 12:10
Antal inlägg: 1462

msn-problem!!
Hej alla trevliga Betapetare!!

Hoppas nån kan hjälpa mig med ett problem ang msn.=)

Min dotter har msn och problemet är att när vi startar vår dator så ser det ut som om hon är inloggad fast det inte är så.Hennes dator kan t e x vara avstängd och hon har inte loggat in på vår.Sedan så ser inte msn ut på vår dator så som det ser ut på hennes.Det blir t ex inte någon stor ruta med msn.Man kan inte se egna bakgrunder m.m.Utan det ser bara ut om en vanlig "tråkig" ruta!
Det går heller inte att klicka på att hon är offline eller nåt annat som gör att hon inte ser inloggad ut.

Det är lite jobbigt för så fort vi startar vår dator så tror ju hennes kompisar att hon är inne och så säger de hej till henne.Jag får svara o förklara att det är hennes mamma istället och det är ju inte lika kul o prata med mig. ;)

Vet någon snäll Betapetare hur man kan lösa detta??Det verkar ju vara många datakunniga här!! =)

StuntmanMike - Ej medlem längre2008-06-09 12:16
Antal inlägg: 648

Är ingen expert, men prova först att ta bort automatisk msn-inloggning vilket ni tycks ha nu. Borde stå i menyn någonstans i msnrutan.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-09 12:17
Antal inlägg: 2483

Det finns en gammal version av messenger som heter Windows Messenger, det kan vara så att ni har den på den ena datorn. Du kan gå in på dess meny, verktyg, inställningar och under en av dessa flikar hittar ni inställningen för om programmet ska startas och loggas in när windows startar. Det kan vara värt ett försök.

Dalkullan2008-06-09 12:18
Antal inlägg: 1256

hon får logga in på sitt msn via er dator och fylla i att hon inte ska ha automatisk inloggning där....

det ändrar man på första sidan...bara bocka ur sign me in automatically

sanlin2008-06-09 12:18

Glömde skriva att det inte är ifyllt att det ska loggas in automatiskt.Det hela är mystiskt!
Men tack för svaret! =)

sanlin2008-06-09 12:19

Det står Windows live messenger på denna.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-09 12:20

verktyg, alternativ, allmänt, kryssa bort Kör Windows Live Messenger när jag loggar in i windows

Dalkullan2008-06-09 12:22

be henne logga in och gå in under tools....välj options...och sen general

kolla där vad som är ifyllt...bocka ur det ni inte vill ha

men det är viktigt att din dotter loggar in med sina uppgifter och ni kollar sen

Dalkullan2008-06-09 12:23

du ska nog bocka ur fler alternativ också

sanlin2008-06-09 12:25

ordvältaren: ruten där det står: starta Windows Messenger när Windows startar är inte ikryssad.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-09 12:29

Mycket märkligt, prova att kryssa i den, stänga programmet, öppna det igen och kryssa bort den. I värsta fall kan ni använda
technet.microsoft.co...63 902.aspx
för att se vad som startas med windows, men det kan vara klokt att be nån om hjälp innan man gör för stora ingrepp i autostart-listorna

Dalkullan2008-06-09 12:31

be henne att inte spara lösenordet i er dator...dvs det man gör på första sidan för att datorns ska komma ihåg en...heter remember my password på engelska varianten...se också till att bocka ur tillåt automatisk inloggning inne under verktyg allmänt

Dalkullan2008-06-09 12:33

fungerar inte det måste det vara nåt annat fel...

har ni viruscheckat på länge?

sanlin2008-06-09 12:36

Inga virus.Vi hade för ett tag sen men de är borta.Detta problem har även varit inne vi upptäckte viruset.

Tack snälla ni för alla era svar.Ska fortsätta kolla om nåt hjälper!

ordvältaren: tack för länken också.Sambon får kolla på den i så fall.Jag vågar inte göra nåt! ;)

StuntmanMike - Ej medlem längre2008-06-09 12:36
Antal inlägg: 648

Skulle det vara nåt virus eller annat knas så kan man iaf ändra till "visa som offline", så att hennes vänner inte ser när det loggas in?

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-09 12:36

sanlin, Jag tror ändå på teorin om att ni har två olika messengers på datorn... prova att trycka CTRL-ALT-DEL och få fram er task manager, välj i denna fliken Processes och sortera sen processerna efter Image Name genom att klicka på den rubriken. Kontrollera sedan att ni inte har en process som heter msmgs.exe som körs utan bara msnmsgr.exe. Om ni har båda så körs både gamla Windows Messenger och Windows Live Messenger samtidigt, det är då antagligen Windows Messenger som är den som loggar in bakom ryggen på er.

sanlin2008-06-09 12:36

*innan vi upptäckte viruset.

Dalkullan2008-06-09 12:37

även om msn ligger under autostart så ska hon inte kunna loggas in automatiskt om hon inte har lösenordet ifyllt....då är det inte fel på msn

måste i så fall vara nåt annat....

lycka till....jag har inga fler tips men ska faktisk läsa itsäkerhet på distans till hösten...återkommer vid jul ;-)

Dalkullan2008-06-09 12:39

ja ordvältarens svar tror jag på också....windows messenger kan ställa till mycket

hade det på min gamla dator och så fort jag kollade eposten autostartade de och om jag redan var inloggad bytte den nya msn mot windowss messenger...

sanlin2008-06-09 12:40

haha!!tack dalkullan!!Ok återkommer till jul då! =)

ordvältaren: tack! ska kolla allt detta också (om jag hittar allt)!Du kan inte komma hit tror du..........

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?