Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 998 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Erikous - Ej medlem längre | 2008-06-11 20:31 | |
![]() | Vegetarian Vad tycker ni? Är själv en fjortonårig vegetarian som varit köttfri i cirka åttio dagar. Mina kompisar är lite skeptiska, men dom är verkligen köttälskare. Tycker ni att det är bra att vara vegetarian? :) | |
| MimmL - Ej medlem längre | 2008-06-11 20:31 | |
![]() | ja om man nu vill det! =) | |
| Erikous - Ej medlem längre | 2008-06-11 20:33 | |
![]() | Är du veggie? | |
| Firefork - Ej medlem längre | 2008-06-11 20:37 | |
![]() | Jag försökte mig på att äta endast vegetariskt för ungefär tio år sedan. Det höll i fyra dygn, jag blev så yr i knoppen. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-06-11 20:39 | |
![]() | Äter sällan kött ändå, men är inte vegetarian... Gillar det inte helt enkelt. Lamm är gött och oxfilé men hur ofta har man råd med det då :p | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-11 20:40 | |
![]() | Jag väljer att inte ta ställning. Om det fungerar för dig, kör på det. De som vill, köra på det. De som inte vill, kör inte på det. Så länge man inte försöker pracka på varandra vad man själv tycker! :-) | |
| kikhål | 2008-06-11 20:41 | |
![]() | Själv är man sexton år gammal och har ätit vegetariskt i omkring ett år, kört veganskt i omkring en och en halv månad. Skulle verkligen inte kunna tänka mig att börja äta kött igen, vegetariskt är det enda rätta för mig. | |
| gonewiththes | 2008-06-11 20:48 | |
![]() | Jag har vart vegetarian sen jag var 10 år, har aldrig haft några problem med det och mina leder mår mycket bättre. Min mage tål inte ens kött längre... Äter man rätt, alltså inte bara hoppar över köttet vid en måltid är det ingen som helst fara. Och positivt ur både hälso och miljösynpunkt. Men att strunta i kött, och på så sätt förlora proteiner och viktiga mineraler är direkt skadlig för kroppen. Men viktigt att tänka på är att de färdiga vegetariska rätter som idag finns i affärerna är lång ifrån nyttigare och hälsosammare än vilken snabbmat som helst... | |
| LadyZara | 2008-06-11 20:51 | |
![]() | Hej Erikous. Trivs du som vegetarian är det jättebra. Tänk på att inte bara utesluta köttet utan att ersätta med andra produkter. Och läs på om näringsämnen. Det kjan vara skönt att tänka igenom sitt val och komma fram till varför man är vegetarian eftersom du som vegetarian får vänja dig vid att bli ifrågasatt hela tiden. Då kandet vara skönt att ha svar på tal. Själv är jag vegan och det känns rätt och "bra" för mig. Stå på dig och välj det som känns rätt för dig! | |
| LadyZara | 2008-06-11 20:54 | |
![]() | p.s. har du frågor och behöver prata med någon som inte är negativ till ditt val får du gärna PM:a mig. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-11 21:14 | |
![]() | Jag tycker det är lika knasigt att vägra äta kött egentligen. Vad bringar det annat än en cool titel inför polarna? Djuren kommer torteras och slaktas precis som innan du slutade äta dem. Att påstå att man inte äter det för att det inte är gott, är med märkligt, tycker jag. Lär ju knappast finnas en enda människa som avskyr varendaste tänkbar tillagningsvariant av allt kött på jorden. Går ju få det smaka choklad, eller vad man vill, i stort sett. Av vilken anledning är ni, som är vegetarian, vegetarian? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-11 21:17 | |
![]() | Kan förstå om man förbjuder kött i affärerna, och slakt av djur, men så länge hela mordproceduren ändå finns kvar, vad är då poängen med att inte äta det, och låta affären slänga köttet istället? Lite som med rökning. "Jag började inte alls bara för det var tufft i högstadiet!" Ber om ursäkt för cynismen. Jag kunde inte låta bli. :$ | |
| gonewiththes | 2008-06-11 21:24 | |
![]() | Jag blev vegetarian i protest när min storebror "spådde" att jag skulle bli slaktare när jag blev stor. Efter det har jag vart det, och fortsätter vara det eftersom jag mår bättre av det. Som jag sa så tål inte min mage kött längre, och mina leder som krånglade när jag var liten gör inte ont längre. | |
| Tenchio | 2008-06-11 22:04 | |
![]() | Har varit vegetarian sedan jag var åtta och känner verkligen inget som helst behov av att äta kött. Vegetarisk mat är både godare att äta och framför allt att titta och tänka på. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-11 22:09 | |
![]() | Ja, en maskäten morot, eller ett salladsblad med snigelslem på. <3 | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-06-11 22:17 | |
![]() | Äh, alla får väl äta vad de vill bara man slipper höra om det stup i kvarten. Men egentligen är det en väldigt intressant grej det dära. Varför käka gris och oxe när man inte kan tänka sig att käka vovve eller katt? Djur som djur egentligen.... Att magen blir bättre utan kött håller jag med om till 100%. Helt rätt och bättre andedräkt. Hihi | |
| Rosö | 2008-06-11 22:19 | |
![]() | Tjo!Har varit halv vegetarian i 16 år,äter fisk o skaldjur, o mår super.Men som i tidigare inslag så är det viktigt att du sätter dig in i hur du kan ersätta köttet med andra varor.Är SÅ viktigt att du får i dig proteiner,annars kom du må kasst.Jag önskar dig lycka till,både du o djuren tjänar på ditt val/Kramens | |
| Forticert | 2008-06-11 22:20 | |
![]() | Jag är inte vegetarian och har inga planer på att bli det, men jag har minskat min köttkonsumtion av miljöskäl, och handlar oftast ekologiskt kött av hänsyn till djuren. Jag har inte hittat någon bra ersättning till kött. Quorn kan väl funka som köttfärs men en riktig köttbit är svår att fejka, och det är underbart gott dessutom. | |
| Teppy | 2008-06-11 22:21 | |
![]() | "min mage tål inte ens kött längre"... No shit att den inte gör.. Det är ju pga att du inte ätit det på så länge. | |
| Teppy | 2008-06-11 22:22 | |
![]() | Jag va vegetarian under hela gymnasiet... dvs 3år, dock inte under jul. Jag kunde inte motstå mormors hemmagjorda köttbullar. | |