Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 991 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:52 | |
![]() | Arbetsintervju Att få frågan "Vad är det du ångrar mest i ditt liv?" anser jag vara kränkande. Det svar jag ville ge då var - "Att jag just nu sitter här med någon kvasipsykolog och ombeds att svara på irrelevanta frågor!" | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-13 11:54 | |
![]() | Haha aldrig fått den frågan | |
| Teppy | 2008-06-13 17:22 | |
![]() | drygt när dom frågar om man planerar att skaffa barn snart.. | |
| OneW | 2008-06-13 17:24 | |
![]() | jag hade svarat att det finns inget jag ångrar. står för allt jag gjort och sagt. | |
| MissT | 2008-06-13 19:07 | |
![]() | Teppy det får dom inte fråga!! Då kan du säga att du inte vill svara och att dom inte ens får fråga dig det. Det anses som diskriminerande eftersom man pga att man är en ung kvinna i fertil ålder kanske inte får jobbet bara för att arbetsgivaren inte vill börja med att du ska vara mammaledig efter ett halvår, men som sagt dom får inte diskriminera på det viset. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:16 | |
![]() | Man behöver inte besvara frågor om man inte gillar dem. Du är inte under ed. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:19 | |
![]() | *Ny skrattattack*...sitta och sura och vägra svara på frågor :) Troligt att man får jobbet. | |
| Arne Boll | 2008-06-13 23:21 | |
![]() | Om man kan motivera varför man ej vill svara och kan visa lite stake så är det enbart positivt. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:23 | |
![]() | Jag brukar vara tyst från och med frågan "Kan du berätta lite om dig själv?". Tycker den är kränkande, eftersom jag är totalt politiskt inkorrekt som person. | |
| mantikoran | 2008-06-13 23:24 | |
![]() | 2,5 minuter på att berätta om mig själv fick jag vid min senaste jobbintervju. Det var det hela. | |
| Teppy | 2008-06-13 23:26 | |
![]() | ah.. okej.. då ska jag aldrig svara på den frågan mer.. men då lär jag ju aldrig få jobbet.. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:27 | |
![]() | Det rekommenderade svaret enligt experterna är på den frågan nej Teppy. Vare sig det är sant eller ej. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:36 | |
![]() | Jodå Teppy, svara som jag gjorde: "Haha, barn vill jag nog ha men absolut inte inom den närmaste femårsperioden." *Jag fick jobbet, tre veckor efter att jag blivit fastanställd blev jag gravid... ;)* | |
| Annaso | 2008-06-13 23:40 | |
![]() | svara snällt med bestämt , ingen kommetar. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:41 | |
![]() | Om man vill bli parkeringsvakt? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:41 | |
![]() | Då får man inte jobbet Annaso. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:46 | |
![]() | Det hela handlar om att svara "bäst" så man får jobbet. Var inte "för" ärlig, oavsett om det är din framtida arbetsgivare så har de inte med en bråkdel att göra av vad de frågar om. Så "lek leken" och ge dem vad de vill ha, men var inte för ärlig. Det finns mycket få människor som skulle få ett jobb baserat på dessa frågeformulär om dessa personer verkligen skulle vara ärliga i sina svar... | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:46 | |
![]() | Ska man vara ärlig och kanske inte få jobbet eller undanhålla sanningen och få jobbet? Tror att de flesta säger det som anställarna vill höra. Så länge det inte är en ren och skär lögn så får man väl betrakta det som okej. I längden så tror jag ändå på att vara sig själv från första början. Grönis, du va mig en liten hal rackare.. ;) Nej men allvarligt så kan man inte planera allt här i livet. Så vissa frågor kunde de lika bra låta bli att ställa. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-13 23:50 | |
![]() | Hehe, kanske är jag det Zimba ;) Nä, jag blev förbannad när han frågade mig om det med barn, både han och jag visste att det var en fråga han INTE fick ställa. Så då tänkte jag bara att okej, vill han köra den stilen så ska jag inte vara sämre... ;) | |
| Teppy | 2008-06-14 00:02 | |
![]() | Ja jag ska ju ändå inte ha barn så.. jag kan ju svara nej helt ärligt.. Tycker bara frågan i sig är störd | |