Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 991 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-06-14 21:30 | |
![]() | Filmingar i EM Fan va trött på filmingarna i EM, ska säga att jag inte är ett jätte fan av fotboll men brukar se på nationell nivå EM, VM. Men blir så jä..a less på vuxna karlar som ligger och grinar som att ett ben har lossnat för att i nästa sekund springa som en tok efter bollen. Ser just nu Ryssland-Grekland. En ryss gör en dykning som skulle få idel tior av en drös domare i skådespeleri men nog fan blåser domaren, trots att han är nära!.... Nej nu tror jag att jag ger fan i fotbollen igen, trodde i min enfald att det blivit bättre... Och detta gäller givetvis alla lag ! , straffet borde vara ingen mer match i mästerskapet, minst... Och att domarna har tillgång till att göra denna bedömning efter matchen. Vilka mesar 90 % av fotbollsspelarna är !!!!!!! OBS , jag tar gärna kritik :) | |
| sebbin | 2008-06-14 21:32 | |
![]() | Håller fullständigt med. En sak som skulle ta bort det mesta av maskandet och en del av filmandet, vore att införa effektiv speltid. | |
| Miss_jk | 2008-06-14 21:38 | |
![]() | Ja, Spanien är ett av lagen som vet EXAKT hur dom ska ramla för att få med sig frisparkarna. Italien och Frankrike är likadana. Blir också fruktansvärt trött på detta. | |
| kockelikocke | 2008-06-14 21:38 | |
![]() | Japp, du har så rätt.... Allt detta filmande tar död på sporten... Jag älskar fotbolll och har alltid gjort de.... Se på Ronaldo, han lägger sig som en död svan så fort en försvarare närmar sig mer än 10 meter från han ... och han får givetvis frispark... Spelarna tränar ju tillochmed på att falla så de ser ut som dom faller "oskyst"... äsh... | |
| Åtta Stygn - Ej medlem längre | 2008-06-14 21:50 | |
![]() | Jag älskar premier league där hårda tag alltid varit reko, det ryker ett smalben här och där men man skrattar sen på lokala puben - eller hur. Fotbollen utvecklas hela tiden. Spelarna blir snabbare, starkare mer tekniska och framförallt mer taktiskt bundna/taktiska. Spelare går in i förväg i en situation för att sen lura domaren i sekvensen senare. Vi som sitter och ser fotboll framför tv.n med repriser ser oftast det riktiga domslutet. Men live där det handlar om att ta ett beslut fort som fan, där är det annorlunda. Om domaren ser att det är tydlig filmning så ska det vara rött kort på en gång. | |
| dahlgren_ | 2008-06-14 21:52 | |
![]() | "Se på Ronaldo, han lägger sig som en död svan så fort en försvarare närmar sig mer än 10 meter från han ... och han får givetvis frispark..." hahaha | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-06-14 21:53 | |
![]() | mmm, exakt !, varför inte ta me di bedömningen en titt efter matchen ? De som sköter sig har inget att förlora... Blir bara så less på när de dribblar och fumlar bort bollen så snurrar de tjugo varv på banan och tar sig för smalbenet :D Det är ju för fasen de själva som inte kan hålla koll på bollen !!!.. Mycket nära att sluta se nu !!! (igen :=) ).... Och Miss-jk , håller med om att vissa lag är bättre än andra MEN det börjar sprida sig till alla lag när de märker att det fungerar ..... /Micke | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-06-14 21:55 | |
![]() | Såg Åtta stygn:s inlägg nu .. Håller helt med om rött kort men tycker att det borde kunna delas ut retroaktivt. DÅ skulle vi få bort det tråkiga med fotbollen... | |
| Dyslekso | 2008-06-14 22:15 | |
![]() | Entragian, jag håller med dig. Tycker ofta att de är så jävliga löjliga när de rullar flera varv efter en fällning som inte var så farlig. Minns Rivaldo från VM 2002. www.youtube.com/watc...VT w1ysCgBY | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-14 22:17 | |
![]() | De borde få bonus för skickliga filmningar, det gör ju att det blir kul att kolla. Hur kul är det egentligen att titta på en boll som åker omkring utan att någon spelar över? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-14 22:22 | |
![]() | Ja, illi, det är helt ok, men då kan de väl ha en gren till sporten fotboll. I fotboll finns vissa regler och dessa ska följas. Om de inte följs kommer följden... gult kort, rött kort, frispark osv.... Det du beskriver verkar vara en ny typ av sport som kanske ganska snart får sin skjuts mot en "världssport" | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-06-14 23:02 | |
![]() | Illliterate: Precis det kan vara kul att kolla på om man e på dramaten eller stadsteatern men det har absolut inget att göra i internationell fotboll. Om det ska vara nånting så är det löneavdrag för varje filmning. Vet inte om det bara är jag men det känns som att det har blivit värre på senare år, Vi har ju iofs en svensk som fick en straff för x antal år sedan då en försvarare inte var i närheten av honom. (Kanske någon fotbollskunnig kan hälpa! , tror det var en gbg:are). Men men , kanske det börjar tillhöra forbollen vilket är jävligt synd, då det är sporten i sig som kommer att bli lidande i slutändan. | |
| Peddape | 2008-06-14 23:20 | |
![]() | Det har tillhört fotbollen länge nu. Jag som ser ett par matcher i veckan nästan året runt upprörs inte längre så värst. Men jag tycker det är härligt att se en spelare bli varnad för en dålig filmning, tycker det har ett visst underhållningsvärde. Domaren i Sveriges match skötte sig bra tycker jag, bl a vid en situation mellan A Svensson och Ramos. Ramos gjorde ett riktigt svandyk, men domaren genomskådade det. Sen tycker jag inte att filmningar tar sådan jättestor plats som ni nu vill ge sken av :) Skrik lite framför tv´n bara, så går det snabbt över. | |
| Pekkis | 2008-06-14 23:32 | |
![]() | Uppenbara filmningar ökar underhållningsvärdet. Det hade blivit mycket tristare om man inte kunde sitta och bli upprörd. Men jag tycker dock att de kan dela ut fler gula kort till dem... det är ju faktiskt tråkigt för sporten. Kommentatorerna är dock lustiga... nästan berömmer Ljungbergs förmåga att fixa frisparkar, medans de sågar alla andra med knäna. | |
| Åtta Stygn - Ej medlem längre | 2008-06-15 08:34 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Ba nEscH7aU Rött kort. Den här typen av filmningar har ingenting att göra på en fotbollsplan. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-15 11:10 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related :D | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-15 11:12 | |
![]() | Kungen själv. XD www.youtube.com/watc...BD t6qkyUJs Tror aldrig jag sett honom spela en match utan minst en uppenbar filmning! | |
| Peddape | 2008-06-15 11:34 | |
![]() | Hehe, Gilardinos är ju helt enorm. | |