Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Intet | 2008-06-15 22:48 | |
![]() | Bulgur Tjo! Kokar man bulgur som ris eller couscous? Alltså kokar man det i kastrull, eller häller man kokande vatten över och låter det svälla. Jag har glömt, och jag har köpt billighetsbulgur på ÖB utan beskrivning. Hur länge ska det koka/svälla? Tackar för svar! | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-15 22:50 | |
![]() | Som ris. Så det borde väl vara till vattnet försvinner? Tror jag läste 14 minuter annars på något paket här hemma. | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-06-15 22:52 | |
![]() | Jag brukar koka det i typ 10min, sen häller jag bort vattnet som är kvar. Bästa maten för övrigt, snabbt, billigt, enkelt, nyttigt och smakar OK. | |
| Intet | 2008-06-15 22:54 | |
![]() | Ah okej, tack tack. :) jag bulgur är ju hur gott som helst men var ett tag sen jag lagade till det nu. Lite roligt att variera istället för att använda ris hela tiden. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-06-15 23:00 | |
![]() | Jag brukar koka det tills nästan allt vatten är borta, och sedan låta det svälla under lock i 5-10 minuter kanske. Och ett par droppar citron i kokvattnet blir gott! | |
| rispåse | 2008-06-15 23:08 | |
![]() | Prova att koka det med lite hönsbuljong och en sked tomatpure | |
| shosho | 2008-06-15 23:11 | |
![]() | det finns jättegod fullkornsbulgur, kokas ca 10 min i buljong. Fräs lite kryddor i olja och blanda i sen. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-15 23:17 | |
![]() | :S Fullkornspasta pch fullkornsris är så jäkla vidrigt, förstör hela smakuppplevelsen... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-15 23:17 | |
![]() | + fullkornsbulgur | |
| Intet | 2008-06-15 23:22 | |
![]() | Fullkornspasta smakar nästan som vanlig pasta, den är tillochmed godare. Fullkornsris är godare än vanligt långkornigt ris, fast där är ju jasminris godast. Fullkornsbulgur har jag inte prövat, men jag ska. :D | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-06-15 23:23 | |
![]() | Fullkornsbulgur kör jag på, smakar typ ingenting, sen dränker man det i fiskbullar+fiskbullarsås ändå | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-15 23:24 | |
![]() | Jasminris är svingott! :-) Fullkornsgrejer funkar bra. Nog egentligen bara fullkornsris jag inte tycker är något vidare. | |
| Intet | 2008-06-15 23:27 | |
![]() | Ja jasminris is the shit! Fast är ju dessvärre inte så nyttigt i dessa hälsokoststider.. iof ska man ju helst inte äta kolhydrater överhuvudtaget nuförtiden. Men ändå. Jag prövar fullkorn nästa gång, om det inte är mycket dyrare än vanlig bulgur. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-15 23:30 | |
![]() | Jasminris är sjukt gott ja, så klibbigt som möjligt ska de va, så klibbigt att man typ får upp hela portionen på en gång på gaffeln.. jag tycker fullkornsris -pasta och bulgur har någon halvskum unken smak... fast om man dränker in den i någon god gryta så kanske de funkar.. Jag lägger all min fullkornskraft på frukosten istället, sen är de bara njutning resten av dagen.. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-15 23:42 | |
![]() | Äsch. Äter mycket hellre mat som är god.. ;-) Är dessutom snart ute på vägarna och springer igen och då måste jag ha kolhydrater. Håller inte på med några dieter, rör mig istället :-) | |
| Intet | 2008-06-16 12:50 | |
![]() | Det här med att röra på sig har jag också funderat på att testa nångång..;) | |
| Candee | 2008-06-16 18:40 | |
![]() | Jarminris e jättegott..bulgur kan jag inte få ner även om jag försöker..yaikes!! | |
| magre_memed | 2008-06-16 18:46 | |
![]() | ta lite smör, låt det smälta sen lägg ,till exempel, 1 glas bulgur blanda ihop sen ta helst varmt vatten 2 glas vatten låt det sjunka blanda då och då.. så det är klart | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-16 22:29 | |
![]() | Jag kokar bulgur i dubbla mängden buljong. Det blir sååå gott. Jag kokar upp buljongen och häller sen i bulguret, sen får det småkoka ett tag och sen stänger jag plattan och låter kastrullen stå kvar och puttra tills vi ska äta. TIPS! Stek (woka) röd lök i strimlor, tunna tomatklyftor, strimlor av paprika. Stek små bitar av haloumi-ost. Blanda i detta till en "sallad" till grillat eller annat gott. Annars kan man också blanda i grillad kyckling i bitar eller steka små bitar av en kycklingfilé och blanda i. | |
| Intet | 2008-06-16 23:43 | |
![]() | Mmm det här med att koka i buljong verkar vara populärt, ska minsann testas. :D | |