Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 901 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stefanf | 2008-06-17 12:00 | |
![]() | bra mattebok? Min systers kollegas son slutar åk. 9 och vill repetera högstadiematematiken inför gymnasiet. Nu frågar dom om jag har några tips på bra böcker men jag hittar inget omedelbart. Är det nån här som har kunskap/erfarenhet av högstadiematte och kan rekommendera några bra övningsböcker..? | |
| Username | 2008-06-17 12:15 | |
![]() | Denna är säkert bra bra! men jag har själv inte kollat. www.tradera.com/Matt...n- 66267009 | |
| Herdestav - Ej medlem längre | 2008-06-17 12:30 | |
![]() | Vad finns det att repetera? Hela matematik a är en enda lång genomgång och repetition av högstadiematten. | |
| salty | 2008-06-17 12:43 | |
![]() | jag håller med herdestav, matte a ÄR i princip en repetition av högstadiematten | |
| Peddape | 2008-06-17 12:47 | |
![]() | Det är absolut en bra grej att repetera Matten! Mycket roligare att vara med från början än att hamna på efterkälken. Böcker vet jag inte, men en Matte A bok borde ju fungera bra. | |
| LinnOh | 2008-06-17 13:00 | |
![]() | Låna en matte A bok på biblioteket, på de större brukar det finnas lite att välja på! Jättesmart att repetera matten! | |
| david_i | 2008-06-17 13:37 | |
![]() | Brukar finnas bra på biblioteket. Annars, om hon får hjälp att lösa uppgifterna och/eller inte behöver de lösningsexempel som finns i boken så finns gamla nationella prov. De sammanfattar det man ska kunna efter högstadiet på ett mycket bra sätt. www.prim.su.se/matem...ar e_9.html | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-17 15:49 | |
![]() | Jag har en bok som heter Inför högskolan, den innehåller hela gymnasiematten på c:a 100 sidor. Köp den istället. Högskolematten är ändå bara en repetition av gymnasiematten, första terminen. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-17 15:50 | |
![]() | www.bokus.com/b/9789...13 852.html | |
| stefanf | 2008-06-18 22:57 | |
![]() | Tack för era tips. Ska kollas genast! =) | |
| stefanf | 2008-06-18 23:09 | |
![]() | Vet inte exakt vad killen ska läsa för program men jag tänkte rekommendera dom att titta på den här: www.bokus.com/b/9789...rc h_result | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-18 23:13 | |
![]() | Det är inte så att det är du som ska repetera högstediematematik? | |
| stefanf | 2008-06-19 15:58 | |
![]() | Hahaha =)) Ja, man kan ju undra.. :) Nja, jag tror dels att jag klarar mig, dels har jag nog tillräckligt god självkänsla för att i så fall stå för att jag inte är helt perfekt i riktigt alla avseenden.. Däremot fick jag svar från syrran att killen i fråga (som jag alltså inte alls känner personligen, vet inte ens namnet) även har lite luckor sedan tidigare.. dvs. mellanstadiet. Så det kanske är något annat han behöver när allt kommer omkring - och kanske finns det någon lite mer i hans närhet som kan hjälpa till (exempelvis hans gamla skola..). Vi får se vad som händer. Hör jag något så återrapporterar jag givetvis.. :) | |
| stefanf | 2008-06-19 16:02 | |
![]() | Imbattibiles fråga påminner mig annars om en kompis som skulle berätta en lite pinsam men underhållande fyllehistoria för sina elever. (vi var iväg ett gäng till Holland på en makalöst rolig internationell studenttävlings-party-hel g för ett antal år sedan..). Problemet var att han försa sig flera gånger ("och då gjorde jag.. EH, HAN.." och liknande..) så eleverna avslöjade honom förstås; "Det var ju DU som jagade Kanadagäss naken.." Givetvis mycket underhållande för alla (utom Gunnar).. :) | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-06-19 21:38 | |
![]() | www.webmatte.se/ | |
| megasen | 2008-06-19 22:27 | |
![]() | MatteDirekt....kanonbok.. .finns att öpa i alla bokhandlar.inte så dyr. I den finns bla en "verktygbok" med tips och hjälp. En massa bra exempel....på tre olika nivåer..han kan börja på den enkla oc sen när sommaren är slut kan han göra de svårare...bra repetion....lycka till...//Mattelärare i högstadiet.. | |